«Το είπε ρητά και ξεκάθαρα ο Πρωθυπουργός: Στις 30 Νοεμβρίου οι Θεσσαλονικείς μπαίνουμε στο Μετρό, το πιο σύγχρονο στην Ευρώπη, που θα δώσει ανάσα στις μετακινήσεις μας και θα συμβάλει στην ισόρροπη ανάπτυξη ολόκληρου του αστικού ιστού. Παραδίδεται, σε τρεις μήνες η βασική γραμμή και ολοκληρώνεται σε ένα χρόνο, το δεύτερο εξάμηνο του 2025, η επέκταση προς Καλαμαριά», τονίζει ο Γενικός Γραμματέας της Κ.Ο. της Νέας Δημοκρατίας Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης Σταύρος Καλαφάτης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Πολιτική» και τον δημοσιογράφο Βαγγέλη Πλάκα. Και προσθέτει: «Έχουν δρομολογηθεί και βρίσκονται σε εξέλιξη πάνω από 30 έργα για τη Θεσσαλονίκη του 2030. Ό,τι σχεδιάσαμε -και είμαι περήφανος που συμμετείχα σε αυτό- βρίσκεται στην τροχιά που χαράξαμε. Ό,τι είπε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης γίνεται. Η εικόνα και η προοπτική της Θεσσαλονίκης αλλάζει».
Υπογραμμίζει ακόμη ότι ο Πρωθυπουργός, κατά την παρουσία του στην 88η ΔΕΘ «θα παρουσιάσει ξεκάθαρα τον ορίζοντα μπροστά μας. Την οικονομική και αναπτυξιακή πορεία του τόπου, τις μεταρρυθμίσεις και τα έργα που προωθούνται, τις βελτιώσεις στη λειτουργία του κράτους που βρίσκονται σε εξέλιξη, τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Και βέβαια τη συνέχιση, αλλά και την ανάπτυξη νέων πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας, τη στήριξη της οικογένειας και των συμπολιτών μας που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη». Όπως τονίζει: «Οφείλουμε να τρέξουμε, να προλάβουμε, να αποτρέψουμε τα αρνητικά και να αξιοποιήσουμε τα θετικά, να προσαρμοστούμε για όλα αυτά που έρχονται. Και αυτό κάνουμε. Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πολιτεύεται ως Προμηθέας και όχι Επιμηθέας».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:
Ο πρωθυπουργός βρέθηκε την Τρίτη στη Θεσσαλονίκη και αναμένεται την άλλη εβδομάδα για τη ΔΕΘ. Τι θα πει από το βήμα της Έκθεσης;
Είναι αυτονόητο πως δεν έχω την ομιλία του Πρωθυπουργού και δεν μπορεί παρά να περιμένουμε όλοι τις ανακοινώσεις και τα μηνύματά του. Βέβαιο πάντως είναι ότι τόσο με την ομιλία, όσο και με τη συνέντευξη που θα δώσει την Κυριακή, θα παρουσιάσει ξεκάθαρα τον ορίζοντα μπροστά μας. Την οικονομική και αναπτυξιακή πορεία του τόπου, τις μεταρρυθμίσεις και τα έργα που προωθούνται, τις βελτιώσεις στη λειτουργία του κράτους που βρίσκονται σε εξέλιξη, τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Και βέβαια τη συνέχιση, αλλά και την ανάπτυξη νέων πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας, τη στήριξη της οικογένειας και των συμπολιτών μας που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Τις πρωτοβουλίες απέναντι στο πρόβλημα στέγης, τη σύγκρουση με την ακρίβεια και την ενίσχυση των εισοδημάτων, την στήριξη του αγροτικού κόσμου. Την αναβάθμιση των υποδομών και των υπηρεσιών υγείας, την ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιών, τη συνέχιση στοχευμένων δράσεων για περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους και τις γειτονιές μας. Και βέβαια την ανάπτυξη δράσεων για την αντιμετώπιση των κρίσεων και την αξιοποίηση των ευκαιριών του αύριο, που είναι ήδη παρόν. Είναι σημαντικό το γεγονός ότι ολόκληρος ο κόσμος αντιμετωπίζει σήμερα μια μείζονα κρίση, την κλιματική, μια καταλυτική τεχνολογική επανάσταση, με την τεχνητή νοημοσύνη, και μια συνακόλουθη πρόκληση, την ανάγκη απάντησης σε όλα αυτά με ταχύτητα. Έχουμε μπροστά μας σοβαρές παρενέργειες της κλιματικής κρίσης, αλλά και πρωτόγνωρες ευκαιρίες της τεχνητής νοημοσύνης. Οφείλουμε να τρέξουμε, να προλάβουμε, να αποτρέψουμε τα αρνητικά και να αξιοποιήσουμε τα θετικά, να προσαρμοστούμε για όλα αυτά που έρχονται. Και αυτό κάνουμε. Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πολιτεύεται ως Προμηθέας και όχι Επιμηθέας.
Χρειάζεται το Μαξίμου να ακούει περισσότερο τη φωνή των βουλευτών και κατ’ επέκταση της κομματικής βάσης, κύριε γραμματέα;
Πρώτος ο Πρωθυπουργός, αλλά και τα μέλη της Κυβέρνησης και οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας έχουμε ως αφετηρία της σκέψης και της δράσης μας τη λέξη «ακούω». Πάντοτε βέβαια με συνέπεια στις δεσμεύσεις μας, προσήλωση στην εφαρμογή του προγράμματός μας, έγνοια για τον άνθρωπο δίπλα μας και σεμνότητα στη συμπεριφορά μας. Αυτή είναι η σταθερή γραμμή του Πρωθυπουργού. Και η γραμμή αυτή αποκρίνεται στη βούληση της Κοινοβουλευτικής μας Ομάδας, της κομματικής μας βάσης, της κοινωνίας. Προσθέτω ότι, με οδηγίες του Πρωθυπουργού, η Γραμματεία της Κ.Ο. διοργανώνει τακτικές συναντήσεις συναδέλφων βουλευτών με τους αρμόδιους υπουργούς για τη συζήτηση νομοσχεδίων που ετοιμάζονται.
«Περνάει» από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ ανανέωση θητείας της κας Σακελλαροπούλου;
Είναι απολύτως πρόωρη και άκαιρη κάθε τέτοια συζήτηση. Δεν συμβαδίζει με τις προτεραιότητες της κυβέρνησης και τα ζητούμενα των πολιτών. Κάθε πράμα στον καιρό του, λέει ο λαός…
Κύριε Καλαφάτη πως σχολιάζετε τις εσωκομματικές εξελίξεις στο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ;
Επιφυλάσσει πολλά και απρόβλεπτα επεισόδια το σίριαλ που ξεκίνησε ο ΣΥΡΙΖΑ. Ας γράψουν το σενάριο κι ας μοιραστούν τους ρόλους τους μόνοι τους. Μπορούν έτσι να δώσουν αυθεντική εικόνα του είναι τους, όπου κι αν καταλήξουν. Σχόλια για τα εσωκομματικά τους, όμως, είτε για τον ΣΥΡΙΖΑ, είτε για του ΠΑΣΟΚ, μπορεί να θεωρούνταν παρεμβάσεις υπέρ του ενός ή του άλλου και θα ήταν λάθος. Δεν εμπλεκόμαστε στα εσωκομματικά κανενός. Ο κόσμος βλέπει, ακούει, αξιολογεί. Ένα μόνο προσθέτω: Οι ανάγκες των καιρών, της κοινωνίας, της χώρας, της ίδιας της δημοκρατίας υπαγορεύουν υπεύθυνη αντιπολίτευση, απαλλαγμένη από ακρότητες και τοξικότητα, ύβρεις και διαστρεβλώσεις, χουλιγκανισμό και μιζέρια. Χρειάζεται αντιπολίτευση που ασκεί -αυστηρή βεβαίως- κριτική στην κυβέρνηση, αλλά τεκμηριωμένη, υπεύθυνη, σοβαρή. Που αναπτύσσει ρεαλιστικές προτάσεις, όχι λαϊκιστικές κραυγές. Που εστιάζει στην πολιτική, όχι στην παραπολιτική, στην αλήθεια και όχι στην εξαπάτηση.
Θα έχουμε σίγουρα Μετρό σε τρεις μήνες;
Το είπε ρητά και ξεκάθαρα ο Πρωθυπουργός: Στις 30 Νοεμβρίου οι Θεσσαλονικείς μπαίνουμε στο Μετρό, το πιο σύγχρονο στην Ευρώπη, που θα δώσει ανάσα στις μετακινήσεις μας και θα συμβάλει στην ισόρροπη ανάπτυξη ολόκληρου του αστικού ιστού. Παραδίδεται, σε τρεις μήνες η βασική γραμμή και ολοκληρώνεται σε ένα χρόνο, το δεύτερο εξάμηνο του 2025, η επέκταση προς Καλαμαριά. Ακολουθούν οι μελέτες για τις επεκτάσεις προς τον Εύοσμο και Κορδελιό ενώ σχεδιάζονται και προς Τούμπα και Χαριλάου. Σημαντικό επίσης είναι το γεγονός ότι ξεπεράστηκαν τα προβλήματα και προχωρά με εντατικούς ρυθμούς η κατασκευή του Περιφερειακού Οδικού Άξονα (FlyOver) έτσι ώστε να ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2027. Και το έργο αυτό, μαζί με το Μετρό, θα συμβάλλει αποτελεσματικά στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης, ενώ με τα νέα σύγχρονα λεωφορεία θα βελτιωθούν ακόμη περισσότερο οι συνθήκες μετακίνησης. Και βέβαια δεν είναι μόνο αυτά. Έχουν δρομολογηθεί και βρίσκονται σε εξέλιξη πάνω από 30 έργα για τη Θεσσαλονίκη του 2030. Ό,τι σχεδιάσαμε -και είμαι περήφανος που συμμετείχα σε αυτό- βρίσκεται στην τροχιά που χαράξαμε. Ό,τι είπε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης γίνεται. Η εικόνα και η προοπτική της Θεσσαλονίκης αλλάζει.
Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.