«Ένα έργο που θα ήταν καταλύτης για την οικονομία και την ανάπτυξη στη Θεσσαλονίκη και τη Β. Ελλάδα, η επέκταση του λιμανιού Θεσσαλονίκης, με μεγάλη γεωπολιτική σημασία, έχει σταματήσει με ευθύνη της κυβέρνησης. Ένα έργο που θα συνέδεε το εμπόριο της Νοτιοανατολικής Μεσογείου με τα Βαλκάνια και εκτός από τη μεγάλη αύξηση των εμπορευματοκιβωτίων θα κάλυπτε και την ανάγκη ελλιμενισμού και εξυπηρέτησης πολλών και μεγαλύτερων πλοίων καθυστερεί πέντε (5) χρόνια. Δεν μας καλύπτουν οι δικαιολογίες της κυβέρνησης και μάλιστα όταν εφευρίσκονται ψέματα για να καλυφθεί η ξεκάθαρη ευθύνη της κυβέρνησης» δήλωσε στην τοποθέτησή του ο Σωκράτης Φάμελλος, Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατά τη συζήτηση στη Βουλή του σχεδίου νόμου με τίτλο «Κύρωση της από 24 Μαΐου 2024 Συμφωνίας Τροποποίησης της από 2 Φεβρουαρίου 2018 Σύμβασης Παραχώρησης αναφορικά με τη Χρήση και την Εκμετάλλευση Ορισμένων Χώρων και Περιουσιακών Στοιχείων εντός του Λιμένος Θεσσαλονίκης, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.».
«Το έργο ήταν δρομολογημένο με τις συμβάσεις του και με -λεπτομερώς εξασφαλισμένο- νομικό πλαίσιο από το 2018. Και τώρα μας ζητάτε να συναινέσουμε στην 5ετή καθυστέρηση ενός έργου που προβλεπόταν να παραδοθεί πλήρως λειτουργικό το 2026 και να μεταφερθεί για το 2031 χωρίς αντικειμενική δικαιολογία. Γιατί το 2018 δεν υπήρχε κανένα κενό και δεν ακούσαμε το οποιοδήποτε επιχείρημα από την κυβέρνηση.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να κρυφτεί πίσω από μια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας του 2022, που αφορά άλλο έργο! Το έργο ξεκίνησε το 2018 και δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία για την καθυστέρηση μια απόφαση του 2022. Δεν είχαν μαντικές ικανότητες τα κυβερνητικά στελέχη για να μη δουλέψουν στο μεσοδιάστημα τεσσάρων ετών!
Η Απόφαση του ΣτΕ, που επικαλείται η κυβέρνηση, αφορά στο Λιμένα Πειραιά και όχι της Θεσσαλονίκης. Για να μην παραπλανεί η κυβέρνηση, το ξεκαθαρίζουμε: δεν δημιουργήθηκαν υποχρεώσεις το 2022 για τον ΟΛΘ για την εκπόνηση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ). Καταθέσατε ένα μεγάλο ψέμα για να δικαιολογήσετε την καθυστέρηση.
Ο Ο.Λ.Θ. όφειλε από το 2018 μέχρι το 2022 να έχει καταθέσει τη Σ.Μ.Π.Ε., να έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία έγκρισής της και το έργο να είχε ήδη ξεκινήσει με εγκατεστημένο ανάδοχο.
Και για να μη συνεχιστεί αυτή η κοροϊδία, καταθέτω στα Πρακτικά της Βουλής έγγραφο με ημερομηνία Ιανουάριο του 2019 του Υπ. Ναυτιλίας προς τον Ο.Λ.Θ. που αναφέρει ότι έπρεπε να είχε εκπονήσει και να υποβάλει τη ΣΜΠΕ. Άρα δεν δημιουργήθηκε νέα υποχρέωση με την απόφαση του ΣτΕ. Ήταν ήδη γνωστό ότι έπρεπε να εκπονηθεί. Μάλιστα, κατά τη θητεία μου ως Αν. Υπουργός Περιβάλλοντος είχαμε κάνει συνάντηση με τη Διοίκηση του ΟΛΘ για να γίνουν οι μελέτες και να ξεκινήσει το έργο. Άρα καμία νέα υποχρέωση δεν προέκυψε από το ΣτΕ. Είναι ψέμα ο ισχυρισμός σας!
Η κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα για να αποφύγει το πρόβλημα στην καθυστέρηση του έργου του λιμανιού Θεσσαλονίκης. Είτε δεν είχε την πολιτική βούληση, είτε έδειξε πολιτική ανεπάρκεια, μόνο ζημιά στη Θεσσαλονίκη έφερε. Το ότι η κυβέρνηση φταίει το παραδέχτηκε πρόσφατα ο κ. Μητσοτάκης σε δημοσιογράφους».
Όπως επεσήμανε στη συνέχεια ο Σ. Φάμελλος «την ίδια ανεπάρκεια και απραξία επέδειξε η κυβέρνηση και στα υπόλοιπα έργα που θα υποστήριζαν τη λειτουργία του λιμένα». Παρουσίασε δε στοιχεία που αναιρούν τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης για την καθυστέρηση της οδικής και σιδηροδρομικής σύνδεσης του ΟΛΘ και το διαμετακομιστικό κέντρο Logistics στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου «Για να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα ακούστηκαν από τον εισηγητή της ΝΔ, απαράδεκτα σενάρια ότι δεν υπήρχε ωριμότητα του διαμετακομιστικού κέντρου το 2019.
Καταθέτω λοιπόν δημοσίευμα του Αυγούστου 2019 που δίνει όλες τις πληροφορίες σχετικά με το διαγωνισμό που έτρεχε εκείνο το διάστημα για το κέντρο Logistics.
Το διαμετακομιστικό κέντρο όμως δεν προχώρησε γιατί ο κ. Μητσοτάκης τον Σεπτέμβριο του 2019 από τη ΔΕΘ με μια ανακοίνωση το ακύρωσε, διότι ανακοίνωσε ότι τη δημιουργία ελεύθερης ζώνης επιχειρηματικότητας. Η κυβέρνηση κατήργησε το διαμετακομιστικό κέντρο για τέσσερα (4) χρόνια και τώρα το ξαναθυμήθηκε! Καταθέτω στα πρακτικά την ομιλία του κ. Μητσοτάκη, δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς. Ο ίδιος είπε ότι θα γίνει ελεύθερη ζώνη και ύστερα από πίεση δική μας και των εξαγωγέων θυμήθηκε να το επαναφέρει. Παραδέχθηκε έτσι ότι είχε κάνει λάθος εξαγγελία. Όμως δημιούργησε πρόβλημα για τη Θεσσαλονίκη και της κοστίζει.
Το ίδιο έγινε και με την καθυστέρηση και ακύρωση μελετών και έργων που είχαν ανατεθεί το 2019 για τη σιδηροδρομική σύνδεση και την οδική σύνδεση. Αποτέλεσμα των 5 χρόνων είναι ότι και το έργο επέκτασης του λιμένα, και το έργο της οδικής σύνδεσης ΟΛΘ-ΠΑΘΕ, και το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης, αλλά και το διαμετακομιστικό κέντρο σταμάτησαν εξαιτίας της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη» .
Ο Σ. Φάμελλος έθεσε και ένα ερώτημα «Μετά από τέσσερα (4) χρόνια απραξίας σήμερα ζούμε την επιτομή της κοροϊδίας και του εμπαιγμού.
Αλλά τίθεται και ένα νέο ερώτημα: γιατί σήμερα να δοθεί άλλη μια παράταση εφτά (7) χρόνων για το 2031, αφού το έργο μπορεί να υλοποιηθεί έως το 2027-2028; Εφόσον μας λέτε ότι είναι ώριμο, έχει ανάδοχο και οι άδειές του είναι στη φάση των υπογραφών. Γιατί δεν δίνεται μικρότερη παράταση τουλάχιστον;»
Ο Σ. Φάμελλος αναφέρθηκε και σε άλλα έργα ζωτικής σημασίας για τη Θεσσαλονίκη, «Η οικονομική και κοινωνική λειτουργία της πόλης είναι δεσμευμένη από παλινωδίες και καθυστερήσεις της κυβέρνησης εδώ και πέντε (5) χρόνια. Το ότι έχουμε ένα Μετρό που θα παραδοθεί με καθυστέρηση τεσσάρων (4) χρόνων με 100εκ.€ επιπλέον κόστος και με το ανυπολόγιστο κόστος της απόσπασης των αρχαίων της Βενιζέλου, δεν αποτελεί επιτυχία της κυβέρνησης. Το ότι έχουμε ένα έργο-την Fly Over– που προχώρησε δίχως κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό σχεδιασμό και έχει δημιουργήσει έμφραγμα στην πόλη για τα επόμενα τέσσερα (4) χρόνια, είναι επιλογή του κ. Μητσοτάκη. Το γεγονός ότι για την πολύπαθη ανάπλαση της ΔΕΘ, εδώ και πέντε (5) χρόνια ψάχνουμε αν θα μείνει στους φορείς της πόλης και αν θα διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας -αφού δεν φρόντισαν να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης- και αυτό είναι επιλογή του κ. Μητσοτάκη».
Και ως προς τις επιπτώσεις ο Σ. Φάμελλος ανέφερε «Ποιο είναι το αποτέλεσμα για την πόλη μας; Έχουμε καθυστέρηση στην ανάπτυξη, απώλεια θέσεων εργασίας, απώλεια εσόδων του Δημοσίου και σοβαρότατη υποχώρηση της γεωπολιτικής θέσης της χώρας. Γιατί το έργο αφορά τα Βαλκάνια και το ρόλο της Ελλάδας και της Θεσσαλονίκης. Σε μια περίοδο γεωπολιτικών εξελίξεων εσείς κάνετε επιλογές, που δημιουργούν έλλειμμα στη χώρα. Για αυτό πρέπει να απολογηθείτε. Διότι υπάρχουν άνθρωποι που χάνουν δουλειές στη Θεσσαλονίκη, εξαιτίας των δικών σας καθυστερήσεων και επιλογών. Ο δευτερογενής τομέας πλήττεται και από το ενεργειακό κόστος αλλά και από τα κόστη πρώτων υλών και εσείς δεν κάνετε κάτι, για να βοηθήσετε την αγορά, αλλά το αντίθετο. Κατά τα άλλα, είσαστε της αγοράς! Δεν είστε όμως της αγοράς, απλώς κάποια ολιγοπώλια εξυπηρετείτε».
«Ταυτόχρονα με την αγορά πλήττετε και την Πολιτεία. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατά τη θητεία της είχε προχωρήσει σε πολύ μεγάλες μεταρρυθμίσεις, όπως η σύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, το μοντέλο των παραχωρήσεων των λιμανιών με διασφάλιση του δημόσιου ελέγχου. Ήρθε η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη και κατέρριψε θεσμικά και πρακτικά όλη αυτή την προετοιμασία και επάρκεια της χώρας για να μην υπάρχει καμία εποπτεία και κανένας έλεγχος σε κάποιους ιδιώτες που θέλετε να εξυπηρετείτε στο σύνολο της χώρας.
Η ανάπτυξη και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι βασικό ζήτημα για την κοινωνία της πόλης αλλά και για την οικονομία της χώρας. Περιμένουμε να μας πείτε ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για τις ζημίες της πολιτικής σας. Για ποιους λόγους μειώνετε συνεχώς τις δυνατότητες της πολιτείας να υπερασπιστεί το μέλλον της χώρας.
Οι δημιουργικοί άνθρωποι της χώρας, δυστυχώς εξαιτίας σας, μένουν χωρίς δουλειές και φεύγουν στο εξωτερικό. Η απάντηση σε αυτό είναι το συντομότερο δυνατό, να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να υπάρχει πολιτική αλλαγή στη χώρα, γιατί πέντε (5) χρόνια αποδείξατε ότι όσες δικαιολογίες και αν βρείτε δεν ανταποκρίνεστε στο καθήκον σας, που είναι τα συμφέροντα της χώρας», κατέληξε ο Σωκράτης Φάμελλος.
Ακολουθεί ο σχετικός σύνδεσμος
https://m.youtube.com/watch?v=ELr7wvmlaiA
Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.