Συνέντευξη στη Μαριάννα Λαζάρου
Ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και συνιδρυτής του τουριστικού οργανισμού Zorpidis Travel Services, κύριος Μιχάλης Ζορπίδης αποτιμά το κόστος που είχε η πανδημία του κορονοϊού και το συνακόλουθο lockdown στη χώρα μας. Παράλληλα, προτείνει μέτρα ενδυνάμωσης του τουρισμού και της ελληνικής αγοράς, γενικότερα, ώστε να επιστρέψουμε σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, με γνώμονα την υγεία και την ασφάλεια του κοινωνικού συνόλου.
Κύριε Ζορπίδη, ποιες είναι οι προσδοκίες σας για την τουριστική κίνηση το φετινό καλοκαίρι, μετά και τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για ελεύθερη κίνηση των επισκεπτών, χωρίς να υποβάλλονται σε τεστ;
Για το φετινό καλοκαίρι οι προσδοκίες μας είναι δεν είναι πολύ μεγάλες ,χρειάζεται να γίνουν ακόμα πολλές διευκρινίσεις για την ασφαλή λειτουργία τόσο των ξενοδοχείων και των χώρων εστίασης όσο και των μεταφορών.
Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι μεγαλύτερες ανησυχίες των Ελλήνων που θέλουν να ταξιδέψουν προσεχώς και πώς πρέπει να ανταποκριθούν οι επαγγελματίες του τουρισμού;
Οι μεγαλύτερες ανησυχίες των ταξιδιωτών είναι το αν όντως θα τηρηθούν τα μέτρα σε ξενοδοχεία ,μεταφορικά μέσα και χώρους εστίασης .Με επαγγελματισμό πρέπει να κινηθούν οι επαγγελματίες του τουρισμού τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής που έχει ορίσει η πολιτεία αλλά διαφυλάσσοντας και τα οικονομικά της επιχείρησης τους.
Εκτός από συνιδρυτής ενός από τους μεγαλύτερους ταξιδιωτικούς ομίλους στην Ελλάδα, είστε και ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης. Ποιες ενέργειες πιστεύετε ότι είναι αναγκαίο να γίνουν, ώστε να επανεκκινηθεί αποτελεσματικά και με ασφάλεια η αγορά της πόλης μας μακροπρόθεσμα;
Για να επανεκκινηθεί η αγορά της πόλης μας έστω και μακροπρόθεσμα πρέπει να υπάρχει ρευστότητα , φορολογικές και ασφαλιστικές ελαφρύνσεις.
Πόσο μεγάλο υπήρξε συνολικά το πλήγμα για πολίτες και επιχειρήσεις από την περίοδο του lockdown;
Το πλήγμα από την διάρκεια του lockdown ήταν μεγάλο για τους περισσότερους πολίτες αλλά και για τις περισσότερες επιχειρήσεις .Βέβαια δεν επηρεάστηκαν όλοι οι κλάδοι το ίδιο, κάποιοι κλάδοι επηρεάστηκαν πιο πολύ άλλοι λιγότερο και ίσως κάποιοι καθόλου . Για παράδειγμα ο κλάδος του τουρισμού δέχτηκε ένα αρκετά μεγάλο πλήγμα .Πλήγμα επίσης δέχτηκαν και οι χώροι εστίασης, ρουχισμού κτλ.
Μία συχνή ρήση είναι ότι “κάθε κρίση γεννάει ευκαιρίες”. Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι ευκαιρίες που αναδεικνύονται αυτήν τη στιγμή για τον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα, γενικότερα;
Είναι πολύ νωρίς για να ξέρουμε πως θα επηρεαστεί ο κλάδος του τουρισμού αλλά και ολόκληρη η αγορά. Πρέπει να περιμένουμε να δούμε αρχικά πως θα εξελιχθεί η πανδημία τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκόσμια καθώς δεν έχει τελειώσει ακόμα και έπειτα πρέπει να δούμε την πορεία της τουριστικής σεζόν ώστε να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα .Το ίδιο ισχύει και για τα περισσότερα επαγγέλματα .