Ο Αλέξης Τζαμπρής, ένας άνθρωπος με φρέσκιες ιδέες και όραμα, μιλάει στο SPEAKNEWS και την Φωτεινή Μπόγδου για την νεανική επιχειρηματικότητα και τις καινοτόμες ιδέες. Ιδρυτής της εταιρίας Auvril, που έχει ως αντικείμενο τα βιβλία σε ηχητική μορφή, είναι ο πλέον κατάλληλος για να μιλήσει για το πώς μια πρωτοποριακή επιχείρηση μπορεί να κάνει τα πρώτα της βήματα και να σταθεί σε καιρούς πανδημίας.
Κύριε Τζαμπρή, πώς αποφασίσατε να ιδρύσετε την εταιρία “Auvril”; Πείτε μας λίγα λόγια για το αντικείμενο της.
Με το τέλος του Λυκείου και την εισαγωγή μου στο Πανεπιστήμιο, είχα την έντονη τάση να ξεκινήσω κάτι δικό μου, με σκοπό να προσφέρω και εγώ κάτι στην κοινωνία με την σειρά μου. Έτσι, αποφάσισα πως πρέπει να ξεκινήσω να διαβάζω βιβλία, ώστε να μάθω τα απαραίτητα για την επιχειρηματικότητα. Αυτό μου φάνηκε πολύ δύσκολο, καθώς ποτέ δεν έβρισκα τον απαραίτητο χρόνο και συγκέντρωση για να διαβάσω. Αυτό με οδήγησε στο να ψάξω εναλλακτικούς τρόπους εκπαίδευσης. Ανακάλυψα τα audiobooks. Κατευθείαν με ενθουσίασε πόσο πιο εύκολα μπορούσα να αφομοιώσω το περιεχόμενο ενός βιβλίου. Είδα ένα κενό όμως, ότι κάτι παρόμοιο δεν υπήρχε στην ελληνική γλώσσα, κάτι το οποίο πίστευα ότι θα βοηθούσε πολύ κόσμο. Ψάχνοντας και αναλύοντας αυτή την ιδέα, δηλαδή για μία audiobook πλατφόρμα στα ελληνικά, ανακάλυψα μια ακόμα κύρια έλλειψη, το γεγονός ότι καμία audiobook πλατφόρμα δεν είχε εξειδικευμένο χαρακτήρα στην εκπαίδευση. Με αυτό τον τρόπο δημιουργήθηκε η Auvril. Μια εκπαιδευτική audiobook πλατφόρμα. Η Auvril ξεκίνησε προσφέροντας σχολικά βιβλία σε ακουστική μορφή. Θέλαμε να δείξουμε το όραμα μας για μια εύκολα προσβάσιμη για όλους εκπαίδευση. Έτσι διαμορφώσαμε και τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές που επικρατούν στο σχολικό τομέα. Έπειτα, αναρωτηθήκαμε, γιατί τα audiobooks να είναι προσβάσιμα μόνο σε μαθητές σχολικού επίπεδου και όχι σε όλους; Θεωρούμε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι μόλις δοκιμάσουν την εμπειρία του audiobook, δεν θα θέλουν να γυρίσουν πίσω σε ένα γραπτό, ή ηλεκτρονικό βιβλίο. Η μαγεία τους πιστεύουμε μπορεί να συναρπάσει εύκολα έναν βιβλιόφιλο. Με αυτή τη σκέψη, έχουμε φτάσει πλέον να φιλοξενούμε κάθε ηλικίας εκπαιδευτικούς τίτλους και τίτλους αυτοβελτίωσης στην πλατφόρμα μας, σε ακουστική μορφή.
Τι ήταν αυτό που σας οδήγησε να στραφείτε περισσότερο στην εκπαίδευση;
Εφόσον διαπίστωσα την χρησιμότητα των audiobooks για εμένα, αλλά και έπειτα στατιστικά ότι χρησιμεύουν περισσότερο στην κατανόηση του περιεχομένου σε σχέση με ένα γραπτό βιβλίο, ανακάλυψα ότι καμιά audiobook πλατφόρμα δεν τα χρησιμοποιούσε με εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Δηλαδή υπήρχε ένα τόσο χρήσιμο προϊόν, το οποίο βοηθάει στην κατανόηση του βιβλίου καλύτερα από καθετί άλλο, κι όμως αυτό δε χρησιμοποιήθηκε από κανέναν για τον κύριο σκοπό που διαβάζουμε ένα βιβλίο, ο οποίος είναι ο εκπαιδευτικός, δηλαδή να το κατανοήσουμε σαν περιεχόμενο. Επομένως, έτσι γεννήθηκαν οι δύο κύριοι πυλώνες της Auvril, το εκπαιδευτικό audiobook.
Ως νέος επιχειρηματίας, ποιες ήταν οι δυσκολίες που αντιμετωπίσατε κατά την υλοποίηση της ιδέας σας;
Η πρώτη δυσκολία που αντιμετωπίσαμε είναι στο κομμάτι του κοινού μας. Βρήκαμε και βρίσκουμε δυσκολία στο να παρουσιάσουμε το audiobook στην ελληνική αγορά, διότι δεν είναι τόσο διαδεδομένο όσο σε άλλες, κύριος αγγλόφωνες, χώρες. Επίσης, προσπαθούμε ακόμα να δείξουμε στους χρήστες μας ότι θέλουμε να δώσουμε τον δικό μας εκπαιδευτικό χαρακτήρα στο προϊόν μας και να μην είμαστε άλλη μία κοινότυπη audiobook πλατφόρμα. Μία ακόμη δυσκολία στο θέμα υιοθέτησης του προϊόντος μας από την ελληνικά αγορά, είναι το θέμα των συνεργασιών μας με τους εκδοτικούς οίκους. Πιστεύω είναι ένα θέμα που το αντιμετωπίζουν κι άλλες πλατφόρμες στο εξωτερικό, το γεγονός ότι προσπαθούμε να πείσουμε εταιρείες οι οποίες τόσα χρόνια στηρίζονται στο γραπτό βιβλίο, ότι στο μέλλον η καλύτερη λύση εξέλιξης και επιβίωσης του βιβλίου, θα είναι η μετατροπή του σε ηχητική μορφή.
Η Auvril ξεκίνησε τα πρώτα της βήματα σχεδόν ταυτόχρονα με την πανδημία. Εξαιτίας αυτής η χρήση των τεχνολογικών μέσων αυξήθηκε αισθητά. Πώς πιστεύετε ότι το γεγονός αυτό επηρέασε την Auvril; Η πανδημία δηλαδή στάθηκε εμπόδιο ή αποτέλεσε ούριο άνεμο;
Το audiobook πιστεύουμε ότι θα χρησιμοποιηθεί από τους περισσότερους ανθρώπους κυρίως κάνοντας και κάποια άλλη ασχολία ταυτόχρονα ενώ ακούν το βιβλίο. Για παράδειγμα, μπορεί να πηγαίνεις στη δουλειά σου και να αποφασίσεις πως θέλεις να αξιοποιήσεις εκείνα τα λεπτά που χάνεις κάθε μέρα πηγαίνοντας, ακούγοντας ένα audiobook κατά την διάρκεια, ή πηγαίνοντας για τρέξιμο αντίστοιχα. Συγκεκριμένα το 60% των χρηστών audiobooks, τα χρησιμοποιούν κάνοντας και κάτι άλλο παράλληλα. Επομένως, η πανδημία, αναγκάζοντας τους ανθρώπους να περνούν όλο και περισσότερο χρόνο στο σπίτι, δεν ήταν κάτι που μας βοήθησε σημαντικά. Σίγουρα όμως, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα audiobooks μας και στο σπίτι, κάνοντας και μια διαφορετική δραστηριότητα παράλληλα, αλλά και σε στιγμές χαλάρωσης
Σε μικρή ηλικία καταφέρατε να ιδρύσετε τη δική σας εταιρία, με σκοπό να υλοποιήσετε προσωπικούς και επαγγελματικούς στόχους. Τι συμβουλή θα δίνατε σε έναν/μία νέο/νέα με όνειρα και όραμα, που ενδεχομένως διστάζει να κάνει το βήμα προς το επιχειρείν, δεδομένης της κατάστασης λόγω της πανδημίας;
Ποτέ οι συνθήκες δεν θα είναι κατάλληλες για να ξεκινήσουμε να επιχειρούμε, είτε με πανδημία, είτε χωρίς. Όπως και επίσης, ποτέ δεν θα είμαστε έτοιμοι, παρά μόνο όσο καλύτερα προετοιμασμένοι μπορούμε. Όταν θέλουμε να φέρουμε ένα νέο προϊόν στην αγορά, μια αλλαγή με την σειρά μας στον κόσμο, δε θα έχουμε πάντοτε τις καλύτερες αντιδράσεις. Λίγοι θα καταλάβουν και θα πιστέψουν. Ελάχιστοι. Θα υπάρξει κριτική, αγανάκτηση, διαμάχες, αμφιβολίες και φόβοι. Δυστυχώς, εάν θέλεις να ακούς καλά λόγια, δεν θα πρέπει να γίνεις επιχειρηματίας. Το κύριο μέσω αντιμετώπισης αυτών, είναι να αγαπάμε αυτό που κάνουμε. Το μυστικό στην επιτυχή πραγματοποίηση των στόχων μας είναι η επιμονή. Αυτή έρχεται μόνο εάν αγαπάμε αυτό που κάνουμε. Είναι σημαντικό, διότι οι στιγμές των δυσκολιών και της προσπάθειας ξεπερνούν κατά πολύ αυτές της επιτυχίας και της επιβράβευσης. Για να συνοψίσω την γνώμη μου. Πιστεύω πάντα θα υπάρχουν δυσκολίες, δικαιολογίες, ανησυχία και φόβος για να μην ξεκινήσουμε να χτίζουμε τα όνειρα μας. Για να ξεκινήσουμε όμως, θα πρέπει να πάρουμε την ευθύνη των πράξεων μας, του δρόμου τον οποίο θέλουμε να βαδίσουμε, των προϊόντων που θέλουμε να δημιουργήσουμε και του κόσμου τον οποίο θέλουμε να αλλάξουμε.
Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.