«Βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής των πολιτών και τονώνουμε την οικονομία με μεγάλα έργα υποδομών» – Γιώργος Καραγιάννης, Υφυπουργός Υποδομών

Για τα μεγάλα έργα υποδομών που δρομολογούνται στη χώρα και θα βελτιώσουν την καθημερινότητα του πολίτη, ενώ υπηρετούν και τον εθνικό στόχο της οικονομικής ανάταξης, μίλησε στο Speak News ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης. Ήδη στον προγραμματισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προβλέπεται στις αρχές του 2022 να υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις σε σειρά εμβληματικών έργων, τα οποία θα διατηρήσουν τη δυναμική στις κατασκευές, δημιουργώντας συνθήκες τοπικής και υπερτοπικής οικονομικής ανάπτυξης, μέσω των επενδύσεων που θα γίνουν.

Έχετε υποστηρίξει ότι τα τελευταία δύο χρόνια κάτι αλλάζει σε υποδομές και επενδύσεις στη χώρα. Πώς θα εισπράξει στην καθημερινότητά του ο πολίτης αυτή την αλλαγή;

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τα έργα που σχεδιάζουμε και σταδιακά υλοποιούμε, έχουν ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό και φιλοπεριβαλλοντικό αποτύπωμα. Αυτές αποτελούν τις δύο βασικές συνιστώσες του πολιτικού σχεδιασμού στο Υπουργείο μας, για την επίτευξη του ζητούμενου μιας σύγχρονης κοινωνίας που είναι η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών της και η ευημερία της μέσω της οικονομικής ανάπτυξης.

Σχεδιάσαμε με συστηματική δουλειά και υλοποιούμε πρόγραμμα υποδομών ύψους 13 δισ. ευρώ στο οποίο εντάσσονται εμβληματικά έργα, όπως η νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το FlyOver, η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα με τον Προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης, ο ΒΟΑΚ και το αεροδρόμιο του Καστελίου στην Κρήτη. Προκηρύξαμε έργα ύψους 4 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων.

Γίνεται κατανοητό, λοιπόν, ότι η χώρα συνολικά αναβαθμίζει και εκσυγχρονίζει τις υποδομές της, βελτιώνοντας το επίπεδο ζωής των πολιτών και διαχέει στην πραγματική οικονομία την ανάπτυξη μέσω της κατασκευαστικής «έκρηξης».

Μέσω των έργων αυτών, ανοίγουμε νέες θέσεις εργασίας, αντιστρέφοντας στην πράξη το brain drain των προηγούμενων ετών σε brain gain.

Αυτή η επενδυτική άνθιση οδηγεί και σε νέες θέσεις εργασίας, αρκεί να σας αναφέρω ότι με τη κατασκευή των έργων ΣΔΙΤ που υλοποιούμε και προγραμματίζουμε, αναμένεται να δημιουργηθούν 50.000 νέες θέσεις εργασίας ετησίως, άμεσες και έμμεσες.

Το Μετρό στην Αθήνα αποκτά νέες διαδρομές και ενώνει μακρινούς Δήμους του λεκανοπεδίου. Ποιος είναι ο σχεδιασμός και το χρονοδιάγραμμα;

Η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας αποτέλεσε μία από τις πρώτες προτεραιότητες μας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Αφού λοιπόν ξεμπλοκάραμε το έργο, προχωρήσαμε στη συμβασιοποίησή του τον Ιούνιο και είμαστε εξαιρετικά περήφανοι που οι προσπάθειες μας, έχουν ως αποτέλεσμα την υλοποίηση του μεγαλύτερου έργου που θα γίνει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, ύψους 1,2 δισ. ευρώ.

Για πρώτη φορά μετά από δύο δεκαετίες κατασκευάζεται μία καινούρια γραμμή, σε ένα δίκτυο που επεκτείνεται για να εξυπηρετεί τους πολίτες των περιοχών που διέρχεται και αναμένεται να προσεγγίζουν το 1 εκατομμύριο.

Όμως δεν σταματάμε εδώ με το έργα του Μετρό, συνεχίζουμε με την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον, όπου θα δημοπρατήσουμε τρεις νέους σταθμούς στην Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο. Έως τέλος του 2022 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες μελέτες για τη δημοπράτηση του έργου.

Τέλος να σημειώσω ότι το καλοκαίρι του 2022, κάτοικοι και επισκέπτες θα έχουν στη διάθεσή τους και την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, το οποίο θα φτάσει στον Πειραιά.

Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης έχετε αναφέρει ότι θα λειτουργήσει το 2023. Είστε αισιόδοξος για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος και τι θα γίνει με τις επεκτάσεις του έργου;

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφεύγουμε τα μεγάλα λόγια και μένουμε συνεπείς στα χρονοδιαγράμματά μας. Αυτό θα κάνουμε και στην περίπτωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης και η πόλη θα έχει το πρώτο driverless Μετρό σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2023.

Να σημειώσω ότι, μετά την παράδοση του έργου θα ακολουθήσει η Καλαμαριά και οι επεκτάσεις προς τα δυτικά αλλά και προς το αεροδρόμιο.

Με την ευκαιρία, όμως, να ζητήσω να μην μπαίνουν στο πεδίο της πολιτικής αντιπαράθεσης εμβληματικά έργα υποδομών, των οποίων η εξέλιξη επηρεάζει σημαντικά τη λειτουργία μιας ολόκληρης πόλης.

Έχουμε πλήρη επίγνωση, ότι αυτό το έργο έχει γίνει πεδίο πολιτικών αντιπαραθέσεων και δυσπιστίας για αρκετούς πολίτες, εξαιτίας της προχειρότητας από την προηγούμενη κυβέρνηση να το παρουσιάσει ως ολοκληρωμένο, ωστόσο, θέλουμε να καθησυχάσουμε τους Θεσσαλονικείς ότι είμαστε εδώ για να βρούμε τις λύσεις που δεν θα διχάσουν την κοινωνία και θα ολοκληρώσουν το έργο.

Προ ημερών προκηρύξατε ένα μεγάλο πακέτο σιδηροδρομικών έργων. Ποιο κομμάτι των έργων αυτών αφορά την Θεσσαλονίκη;

Το στοχευμένο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που προκηρύξαμε και για το οποίο έχουν ήδη ξεκινήσει να διενεργούνται οι διαγωνισμοί, περιλαμβάνει τη σύνδεση με τα σημαντικότερα λιμάνια της χώρας.

Το μεγαλύτερο εξ αυτών, αφορά στη Θεσσαλονίκη, όπου θα κατασκευαστεί νέα σιδηροδρομική γραμμή σύνδεσης με τους Τοξότες, προϋπολογισμού 1,68 δισ. €.

Παράλληλα, προχωράμε την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και την κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. €.

Δίνουμε στην πόλη τις μεγάλες υποδομές ώστε η Θεσσαλονίκη να μετατραπεί σε «συγκοινωνιακό κόμβο» των Βαλκανίων.

Έχετε θέσει το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Τι θα πρέπει να περιμένει η Θεσσαλονίκη σε αυτό το μέτωπο;

Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας για την κυβέρνηση αλλά και προσωπικά για τον Υπουργό Κώστα Καραμανλή αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα και για αυτό έχει αποφασιστεί και υλοποιείται ένα πρόγραμμα ύψους άνω των 600 εκατ. ευρώ με παρεμβάσεις σε όλη τη χώρα.

Συγκεκριμένα για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο επόμενο τρίμηνο, έχουν σχεδιαστεί και προγραμματίζεται να δημοπρατηθούν έργα για την οδική ασφάλεια 64 εκατομμυρίων ενώ μόλις πρόσφατα παραδόθηκαν τα 5 πρώτα χιλιόμετρα στο τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα και μάλιστα ταχύτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα του έργου.

Στόχος μας είναι να έχουμε σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους που να συμβάλουν σημαντικά στην μείωση του δείκτη τροχαίων ατυχημάτων και του αριθμού των θυμάτων, προσεγγίζοντας τους δείκτες ευρωπαϊκών χωρών που αποτελούν πρότυπα στη διαχείριση της οδικής ασφάλειας.

Έχουμε δει μια πολύ ωραία virtual παρουσίαση για το FlyOver. Στην πράξη, που βρίσκονται οι διαδικασίες για την πρόοδο αυτού του έργου;

Να σας ενημερώσω ότι πολύ σύντομα όσα είδατε στην παρουσίαση που πράγματι ήταν πολύ ωραία, θα τα δείτε μέσα στο 2022 να κατασκευάζονται αφού ήδη η διαγωνιστική διαδικασία έχει περάσει στη φάση των δεσμευτικών προσφορών με καταληκτική ημερομηνία την 30η Δεκεμβρίου και σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο για το έργο τον Ιανουάριο, εντός του 2022 θα υπογραφεί η σύμβαση και θα αρχίσουν να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια.

Πρόκειται για έναν από τους πιο σύγχρονους αυτοκινητόδρομους στην Ευρώπη, μήκους 13,5 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 4 χιλιόμετρα είναι συνεχόμενη, εναέρια γέφυρα.

Με αυτόν τον οδικό άξονα υψηλών προδιαγραφών εξασφαλίζουμε την παράκαμψη του αστικού ιστού της πόλης της Θεσσαλονίκης, γεγονός που εγγυάται ταχύτητα στις μετακινήσεις και κυρίως ασφάλεια.

Σημαντικό θα είναι και το περιβαλλοντικό όφελος για την ευρύτερη περιοχή, καθώς θα μειωθεί ο όγκος των αυτοκινήτων που θα κινούνται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Θέλω, λοιπόν, ολοκληρώνοντας, να σημειώσω ότι τα έργα υποδομών αποτελούν ένα σημαντικό δείκτη ανάπτυξης για τη χώρα, που πλέον μετά από μια δεκαετία δυσκολιών και υποεπένδυσης, μπαίνει στις ράγες της οικονομικής ανάπτυξης, με μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων και αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και ένα καλύτερο μέλλον για τους πολίτες της.


Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του speaknews.gr στο Google News πατώντας εδώ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ