Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοινώνει ότι από τη Δευτέρα,17/1/22 ξεκινά η λειτουργία της νέας Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ), η οποία υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών. Μέσω αυτής, δίνεται από σήμερα η δυνατότητα σε όλους τους πολίτες να εκδίδουν προσωπικά πιστοποιητικά ψηφιακής υπογραφής, διάρκειας τριών ετών, αποκτώντας ψηφιακή υπογραφή.
Ως προς την χρήση της, η ψηφιακής υπογραφή βοηθάει στην επιπλέον διασφάλιση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, στην ελάττωση των λειτουργικών δαπανών,και, όπως είναι φυσικό στην εξοικονόμηση χρόνου.
Η λειτουργία της πλατφόρμας σχετίζεται υπηρεσίες εμπιστοσύνης, δηλαδή τις παρεμβάσεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που συνδέονται με την αυθεντικοποίηση και τη βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του πολίτη .
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η διανομή:
- 150.000 ψηφιακών υπογραφών νέας γενιάς σε δημοσίους υπαλλήλους (ήδη έχουν διανεμηθεί πάνω από 50.000) και
- Πάνω από 506.000 ψηφιακών υπογραφών νέας γενιάς σε επαγγελματικούς κλάδους (εκπρόσωποι επιχειρήσεων, δικηγόροι, λογιστές, μηχανικοί κλπ) και πολίτες.
- οι υπηρεσίες σχετικά με τα ψηφιακά έγγραφα του gov.gr (έκδοση εξουσιοδότησης και υπεύθυνης δήλωσης, ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου και ιδιωτικού συμφωνητικού) και
- ο έλεγχος εγκυρότητάς των ψηφιακών εγγράφων μέσω του gov.gr.
Η νέα ΑΠΕΔ είναι λειτουργική σε όλες τις εκδόσεις Windows και MacOS, ενώ για την ανάκληση ψηφιακών πιστοποιητικών θα λειτουργεί σε 24ωρη βάση 7 ημέρες την εβδομάδα, ενώ η αναλυτική περιγραφή όλων των βημάτων θα παρέχεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα aped.gov.gr. Για την ισχύ και τις ημερομηνίες λήξης των ψηφιακών υπογραφών, οι οποίες έχουν εκδοθεί μέχρι και την 17η Ιανουαρίου 2022, οι πολίτες μπορούν να ενημερωθούν από την ίδια ιστοσελίδα, στην κατηγορία «Ανακοινώσεις».
Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.