Σ.Φάμελλος : Τακτοποιήσεις αυθαίρετων στον αιγιαλό για τους «επενδυτές», ανεργία και αστεγία για τους εργαζόμενους στη ΛΑΡΚΟ

«Οι Υπουργοί της κυβέρνησης φαίνεται ότι αγνοούν τι πραγματικά συμβαίνει στην αγορά και προσπαθούν να ωραιοποιήσουν την τραγική κατάσταση που μας μεταφέρουν συνεχώς επαγγελματίες από διάφορους κλάδους και που βιώνουν οι πολίτες. Οι εργαζόμενοι στις λαϊκές αγορές λένε ότι τα δύο τρίτα των προϊόντων δεν πωλούνται και μένουν στους πάγκους. Οι έμποροι στην κεντρική αγορά της Θεσσαλονίκης λένε ότι, εδώ και ένα μήνα, δεν κινείται καθόλου η αγορά. Η έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ καταδεικνύει ότι τα νοικοκυριά είναι σε απόγνωση, το 66% βλέπει επιδείνωση της κατάστασης, ενώ το 83% των νοικοκυριών δηλώνει πως δεν μπορεί να αποταμιεύσει ούτε ένα ευρώ. Αυτή είναι η πραγματικότητα που έχει δημιουργήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη», δήλωσε ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, ξεκινώντας την τοποθέτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής κατά την κύρωση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του Υπουργείου Οικονομικών.

Έθεσε στη συνέχεια το ερώτημα που εύλογα τίθεται, γιατί η κυβέρνηση δε στηρίζει την τροπολογία που καταθέτει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα που θα μπορούσε να ελαφρύνει σημαντικά τα νοικοκυριά, μέτρα που περιλαμβάνονται και στην εργαλειοθήκη που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την ελάφρυνση ύψους 300 ευρώ τον τόνο που θα μπορούσε να προκύψει για ένα νοικοκυριό από τη μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο, όπως και ελάφρυνση ύψους περί τα 100 ευρώ το μήνα στη βενζίνη.

Απάντησε και αποκατέστησε την αλήθεια σε προσπάθεια κάποιων στελεχών της κυβέρνησης να επιρρίψουν ευθύνες στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για την κακοδιαχείριση δεκαετιών στη Λάρκο λέγοντας: «Για να ξεκαθαρίσουμε ποιοι ευθύνονται για το ρεσιτάλ κακοδιαχείρισης των διοικήσεων της εταιρείας και οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση τη Λάρκο. Η καταδίκη για κρατικές ενισχύσεις ήταν αποτέλεσμα λήψης δανείων το 2008, το 2010 και το 2011 και Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου το 2009. Άρα η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ έχουν σοβαρές ευθύνες για τη Λάρκο. Μην ψάχνετε για ενόχους. Εμείς διατηρήσαμε τη Λάρκο σε λειτουργία, μειώσαμε το ενεργειακό κόστος και διερευνούσαμε εναλλακτικές λύσεις. Δεν εφαρμόσαμε φυσικά το πλάνο τριχοτόμησης του κ. Σταϊκούρα, που η τότε συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ συμφώνησε με την Κομισιόν ένα μήνα μόλις πριν τις εκλογές του 2015!».

Ο Σ.Φάμελλος στάθηκε ειδικότερα στην κακοδιαχείριση και στην τακτοποίηση συγγενών επί Διοίκησης Θεόδωρου Σκρέκα. «Το 2008 που ανέλαβε ο Θεόδωρος Σκρέκας, πατέρας του νυν Υπουργού ΠΕΝ, Κώστα Σκρέκα, φρόντισε να προσλάβει αμέσως τη νύφη του, δηλαδή τη γυναίκα του Κωνσταντίνου Σκρέκα, ως Υποδιευθύντρια παρακάμπτοντας την ιεραρχία. Προσέλαβε επιπλέον και τον συμπέθερό του, τον πατέρα δηλαδή της κυρίας Σκρέκα, ως Διευθυντή Ασφαλείας στο εργοστάσιο της Λάρυμνας, ο οποίος ήταν απόστρατος της Χωροφυλακής.

Η Λάρκο υπό τη Διοίκηση Σκρέκα-Τσουκαλά, βρέθηκε να παράγει με κόστος 20.000-22.000 δολ. / τόνο και να πουλά σε τιμές χαμηλότερες από 10.000 δολ. Μέσα σε λίγα χρόνια, δηλαδή, οι διορισμένες από κυβερνήσεις της ΝΔ διοικήσεις, κατάφεραν να χαθούν κέρδη περί τα 400 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια να καταγράφονται ετήσιες ζημιές άνω των 100 εκατ. ευρώ. Την περίοδο τέλος, 2013-14, όταν Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών ήταν ο κύριος Σταϊκούρας, ο οποίος εκλέγεται στη Φθιώτιδα, 132 εργαζόμενοι στη ΛΑΡΚΟ παίρνουν προαγωγή και γίνονται 252 προσλήψεις. Αυτά φαίνεται κάνουν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και μετά ζητούν από τους ωφελημένους, όπως είδαμε πρόσφατα και τον νυν Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Γεωργαντά να λέει σε βίντεο, να ανταλλάξουν την ωφέλειά τους με ψήφους. Αυτή είναι η Νέα Δημοκρατία».

«Δυόμιση χρόνια μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από τη ΝΔ και ένα χρόνο μετά την ένταξη της Λάρκο σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, βλέπουμε ότι τελικά οδηγείτε τους εργαζόμενους σε ανεργία και αστεγία. Κάνετε δώρο τακτοποίηση αυθαίρετων στον αιγιαλό και στο δάσος και δίνεται τη δυνατότητα τεμαχισμού της περιουσίας της Λάρκο, καθώς και αλλάζεται ακόμη και τις χρήσεις γης. Δεν διασφαλίζεται όμως, σε καμία περίπτωση τη λειτουργία της Λάρκο», σχολίασε τέλος για το θέμα.

Για την τροπολογία του «έκτακτου» περιβαλλοντικού τέλους ταξινόμησης που επεκτείνεται στα εισαγόμενα οχήματα Euro 5β, ο Σ.Φάμελλος σημείωσε πως: «Αν η ρύθμιση είναι υπέρ του περιβάλλοντος τότε γιατί δεν το εφαρμόζει η κυβέρνηση και στην ελληνική αγορά αλλά μόνο στα εισαγόμενα; Για να ανέβουν οι τιμές στην εσωτερική αγορά και να ευνοηθούν οι εισαγωγείς καινούργιων αυτοκινήτων. Αυτό πλήττει τα μεσαίου όμως και χαμηλού εισοδήματος νοικοκυριά που θα μείνουν με παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα αφού δεν υπάρχει ουσιαστικά πρόγραμμα απόσυρσης. Έτσι θα γίνει μάλλον πράξη αυτό που λέει ο κος Σκυλακάκης να μην έχουν οι φτωχοί αυτοκίνητο, βάζοντας η κυβέρνηση Μητσοτάκη ένα νέο χαράτσι. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη κάνει ένα μεγάλο deal με εισαγωγείς αυτοκινήτων και οδηγεί τους καταναλωτές σε ακριβά αυτοκίνητα. Τα ποσά από το χαράτσι αυτό θα κατευθυνθούν στη συνέχεια για την επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η απόκτηση όμως των οποίων αφορά μόνο τα πολύ υψηλά εισοδήματα. Έχετε επιπλέον δυναμιτίσει την ηλεκτροκίνηση, το πρόγραμμά σας αφορούσε κατά βάση ηλεκτρικά ποδήλατα, δεν στηρίζετe την ηλεκτροκίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στους επαγγελματικούς στόλους».

Κατέθεσε στα πρακτικά τέλος, έγγραφο του συλλόγου εκτελωνιστών τελωνιακών αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης που αναφέρει ότι: Η προς ψήφιση διάταξη θα επιφέρει αναστάτωση στην αγορά, αδικαιολόγητη και υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση σε ασθενείς οικονομικά κοινωνικές ομάδες, αγρότες, μικροπωλητές, αυτοαπασχολούμενους που δε θα βρίσκουν ένα λιγότερο μεταχειρισμένο και λιγότερο ρυπογόνο αυτοκίνητο…Θα οδηγήσει μετά βεβαιότητας στην επιβολή κυρώσεων στο Ελληνικό Κράτος από την Ε.Ε..


Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του speaknews.gr στο Google News πατώντας εδώ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ