Η Κατερίνα Σακελλαρίδη πάντα αγαπούσε την ζωγραφική, αφοσιώθηκε όμως σε αυτήν μετά την συνταξιοδότησή της από την Εθνική Τράπεζα όπου εργάστηκε για 23 χρόνια. Σήμερα ζει και δημιουργεί στον Πειραιά, και αντλεί την έμπνευσή της από τους ανθρώπους, τα πράγματα και τα τοπία που την περιβάλουν, αλλά και από την λογοτεχνία, και τους μεγάλους ζωγράφους του παρελθόντος. Για όλα αυτά μιλάει στο SPEAKNEWS και τον Περικλή Βλάχο, καθώς επίσης και για την κρίση στα πολιτισμικά πράγματα της χώρας, και τις δυσκολίες που έφερε στους καλλιτέχνες η πανδημία.
Κυρία Σακελλαρίδη,
Εργαστήκατε για πολλά χρόνια σε άλλο αντικείμενο, άσχετο με τις τέχνες. Πότε μπήκε η ζωγραφική στη ζωή σας και τι ήταν αυτό που σας ώθησε να αφιερώσετε τον χρόνο και τη δημιουργικότητά σας στη ζωγραφική;
Η ζωγραφική μπήκε στη ζωή μου από την παιδική ηλικία. Αν και θα ακουστεί κοινότοπο, από πολύ νωρίς αντλούσα ευχαρίστηση από το να παίζω με τα χρώματα και να αποτυπώνω στο χαρτί, ότι μου έκανε εντύπωση. Σπούδασα Οργάνωση και Διοίκηση των Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά και εργάστηκα 23 χρόνια στην Εθνική Τράπεζα γιατί ποτέ δεν είδα τη ζωγραφική σαν μέσο βιοπορισμού αλλά σαν μέσο έκφρασης και δημιουργίας. Έχω την τύχη να ανήκω στη γενιά των γυναικών που μπορούσαν να συνταξιοδοτηθούν σε σχετικά νεαρή ηλικία κι έτσι από τη στιγμή της συνταξιοδότησης μου, αφοσιώθηκα ολοκληρωτικά στη ζωγραφική.
Στους πίνακες σας βλέπουμε μία πλούσια θεματολογία. Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας;
Η ζωγραφική μου είναι κυρίως ανθρωποκεντρική . Αντλώ τα θέματά μου από στιγμιότυπα της καθημερινής ζωής, από τους ανθρώπους που κινούνται γύρω μας και από τα προβλήματα που ταλανίζουν τον κόσμο μας . Επίσης με ενδιαφέρει το αστικό τοπίο και τοπία με ατμοσφαιρικό ύφος.
Έχετε πολλά έργα με αναφορές στην λογοτεχνία. Θέλετε να το σχολιάσετε;
Η λογοτεχνία μπορεί να χρωματίσει και να φανερώσει τόσο τα ασήμαντα όσο και τα σημαντικά πράγματα της καθημερινότητας . Το ίδιο κάνει και η ζωγραφική.
Δουλεύετε κυρίως με τον παραδοσιακό τρόπο, με λάδι πάνω σε καμβά. Δεν σας ενδιαφέρουν οι πιο νεωτεριστικές εκδοχές της ζωγραφικής, π.χ. η χρήση ψηφιακών μέσων;
Ζωγραφίζω κυρίως με χρώματα λαδιού αλλά και με κάρβουνο και ακρυλικά χρώματα χρησιμοποιώντας μεικτές τεχνικές. Υποστηρίζω κάθε τι νεωτεριστικό και δεν αποκλείω στο μέλλον να ασχοληθώ με τη ψηφιακή ζωγραφική.
Ποιοι καλλιτέχνες θα λέγατε ότι σας έχουν επηρεάσει περισσότερο;
Θα αναφέρω τους αγαπημένους μου ζωγράφους: Γιάννης Μόραλης, Κωνσταντίνος Παρθένης, Δομήνικος Θεοτοκόπουλος, Αμεντέο Μοντιλιάνι, Βίνσεντ βαν Γκόγκ, Πωλ Σεζάν και Κλωντ Μονέ.
Ζείτε στον Πειραιά, από όπου επίσης κατάγεστε. Σας επηρεάζει ο τόπος σας, ως καλλιτέχνη, και με ποιο τρόπο;
Είναι αναπόφευκτο ο τόπος που ζούμε και κινούμαστε να μας επηρεάζει. Σαν ζωγράφος αντλώ τη θεματολογία μου από αυτά που παρατηρώ γύρω μου, τους ανθρώπους που με περιβάλλουν και τη καθημερινή τους ζωή. Επίσης έχω εμπνευστεί κάποια έργα μου από το λιμάνι του Πειραιά.
Είστε ικανοποιημένη από την πολιτική που εφαρμόζεται σήμερα στην Ελλάδα σε ότι αφορά τον Πολιτισμό, και ιδίως τις εικαστικές τέχνες;
Δεν είμαι ικανοποιημένη από την πολιτική που εφαρμόζεται σήμερα στην Ελλάδα σε ότι αφορά τις τέχνες και τον Πολιτισμό. Δεν πιστεύω ότι έχει δοθεί η αρμόζουσα σημασία στις τέχνες. Ο Πολιτισμός μας σήμερα περνάει κρίση. Κρίση όχι μόνο οικονομική αλλά πρωτίστως πνευματική.
Πόσο σας επηρέασε ως καλλιτέχνη η πανδημία των τελευταίων δύο ετών.
Η πανδημία είχε αρνητική επίπτωση στον χώρο των τεχνών. Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα οι χώροι τέχνης και πολιτισμού παρέμειναν κλειστοί. Όμως δεν μπόρεσε να ανακόψει τη δημιουργικότητα των καλλιτεχνών. Το αντίθετο, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης κι έκφρασης. Προσωπικά ήμουν αρκετά δημιουργική στη διάρκεια της πανδημίας..
Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.