Κυριακή 20 Μαρτίου
Αύγουστου Στρίντμπεργκ, Ο Πατέρας
σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη
Οι Παραβάσεις, το Θεατρικό Αναλόγιο του ΚΠΙΣΝ, επέστρεψαν τον Φεβρουάριο στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά. Με αφορμή την έκθεση του εμβληματικού έργου της Louise Bourgeois, Maman, το οποίο φέρνουν στην Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ ο Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ και το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τρεις σκηνοθέτιδες της νέας γενιάς (Γεωργία Μαυραγάνη, Μαρία Μαγκανάρη, Έλενα Μαυρίδου) καταπιάνονται με τρία θεατρικά κείμενα-σταθμούς (Ευγένιου Ο’ Νηλ, Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα, Αύγουστου Στρίντμπεργκ, Ο Πατέρας, Ευριπίδη, Άλκηστις) που θέτουν στο επίκεντρο τη μητρότητα και τη συναισθηματική ανάπτυξη του ανθρώπου, όπως αυτή άρρηκτα συνδέεται με την πρωταρχική εμπειρία. Οι Παραβάσεις πραγματοποιούνται και φέτος χάρη στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).
Την Κυριακή 20 Μαρτίου στις 17.00 στον Φάρο του ΚΠΙΣΝ η Μαρία Μαγκανάρη επιχειρεί μια σκηνική ανάγνωση του Πατέρα του Αύγουστου Στρίντμπεργκ. Στον Πατέρα, ο Σουηδός δραματουργός χτίζει ένα από τα αριστουργήματά του γύρω από τη «μάχη των φύλων». η αναμέτρηση ανάμεσα στον Ίλαρχο Άντολφ, στρατιωτικό και επιστήμονα, και τη σύζυγό του Λάουρα σχετικά με την ανατροφή της κόρης τους Βέρθα, παίρνει εξοντωτική τροπή όταν η Λάουρα υπαινίσσεται στον άντρα της ότι ενδέχεται να μην είναι αυτός ο φυσικός πατέρας της.
Για το ενδιαφέρον της απεικόνισης της πάλης ανάμεσα στα δύο φύλα, που καταλαμβάνει κεντρικό ρόλο στην δραματουργία του Στρίντμπεργκ συνολικά, ο Άγγελος Τερζάκης σημειώνει: «Η γυναίκα θα ασκήσει πάνω στη ζωή του Στρίντμπεργκ μια αλλόκοτη και αντιφατική έλξη. Έβλεπε στην πάλη άντρα – γυναίκας μια στοιχειακή αναμέτρηση, η οποία παίρνει διαστάσεις φυσικού νόμου.»
Μετάφραση: Νίκος Γκάτσος
Διασκευή-Σκηνοθεσία: Μαρία Μαγκανάρη
Μουσική: Χαράλαμπος Γωγιός
Ερμηνεύουν (αλφαβητικά): Γιώργος Γάλλος, Βίκυ Κατσίκα, Σύρμω Κεκέ, Μαρία Μαγκανάρη, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Δημήτρης Ντάσκας
Μαρία Μαγκανάρη:
Η Μαρία Μαγκανάρη είναι ηθοποιός και σκηνοθέτις. Γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και τη Δραματική Σχολή Βεάκη. Ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Κανιγκούντα», συμμετείχε ως ηθοποιός σε όλες τις παραστάσεις του θιάσου (2005-2013). Το 2012 επιχείρησε την πρώτη της σκηνοθεσία («Μεσοπόλεμος»), ενώ το 2014 ίδρυσε την ομάδα «Προτσές». Έχει σκηνοθετήσει έργα των: Τσέχωφ, Ίψεν, Μπέργκμαν, Γκόρκι, Ουίλλιαμς, Λόρκα, Βασιλειάδου, ενώ παραστάσεις της έχουν βασιστεί σε λογοτεχνικά έργα των Χ. Τζέημς, Αλφρ. Ντέμπλιν, Τόμας Μαν, Μ. Φακίνου. Ως σκηνοθέτις έχει συνεργαστεί με το Φεστιβάλ Αθηνών, την Οικία Κατακουζηνού, τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, το Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης, το Θέατρο Τέχνης, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων, το Κ.Ε.Τ, το Bios, την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Θέατρο Πορεία, το Εθνικό Θέατρο. Έχει σκηνοθετήσει μια μικρού μήκους ταινία που ταξίδεψε σε πολλά Διεθνή Φεστιβάλ κι ένα ραδιοφωνικό έργο (Φεστιβάλ Αθηνών 2020).
Έχει διδάξει Υποκριτική στη Δραματική Σχολή Βεάκη.
Εισιτήρια
Γενική είσοδος 10€, μειωμένο 5€
Στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών του ΚΠΙΣΝ για την ενίσχυση της προσβασιμότητας, η παράσταση πραγματοποιείται με διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.
Προπώληση εισιτηρίων ηλεκτρονικά στον ιστότοπο της Ticket Services ή τηλεφωνικά στο 210 7234567.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα μας snfcc.org/AugustStrindberg και στις σελίδες μας στα social media @SNFCC.
Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) είναι ένας διεθνούς εμβέλειας, περιβαλλοντικά βιώσιμος δημόσιος χώρος έκφρασης, πολιτισμού και ψυχαγωγίας όπως τον οραματίστηκε και υλοποίησε το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ). Σχεδιασμένο από τον Renzo Piano και το Renzo Piano Building Workshop (RPBW), παραδόθηκε στην Ελληνική Πολιτεία και τους πολίτες τον Φεβρουάριο του 2017. Περιλαμβάνει τις νέες κεντρικές εγκαταστάσεις της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος (ΕΒΕ) και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ), καθώς και το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος, ένα από τα μεγαλύτερα σημεία πρασίνου στην Αθήνα. Σύμφωνα με την αρχική δέσμευσή του κατά την παράδοση του έργου, το ΙΣΝ υποστήριξε έμπρακτα το ΚΠΙΣΝ για τα πέντε πρώτα χρόνια (2017-2021), και τον Φεβρουάριο του 2022 ανανέωσε την υποστήριξή του, με δωρεά συνολικού ύψους €10 εκατομμυρίων ($11,2 εκατομμυρίων), για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων και του προγραμματισμού του για έναν ακόμη χρόνο. Το ΚΠΙΣΝ αποτελεί τη μεγαλύτερη μεμονωμένη δωρεά του ΙΣΝ έως σήμερα, ύψους €618 εκατομμυρίων ($750 εκατομμυρίων).
Επιπλέον πληροφορίες για το ΚΠΙΣΝ:
- To χειμερινό ωράριο λειτουργίας είναι:
- Πάρκο Σταύρος Νιάρχος: καθημερινά 06.00-00.00
- Κεντρική Υποδοχή: καθημερινά 09.00-22.00
- Υποδοχή Κέντρου Επισκεπτών: καθημερινά 09.00-22.00
Οι ώρες λειτουργίας ενδέχεται να αλλάξουν λόγω των μέτρων κατά της COVID-19.
- Σε όλους τους χώρους του ΚΠΙΣΝ διατίθεται δωρεάν WiFi: SNFCC-FREE-WIFI.
- Εντός του ΚΠΙΣΝ λειτουργεί parking, χωρητικότητας 1000 θέσεων. Για περισσότερες πληροφορίες καθώς και για τον τιμοκατάλογο επισκεφθείτε το SNFCC.org.
- Οι χώροι του ΚΠΙΣΝ, συμπεριλαμβανομένου του parking, είναι προσβάσιμοι σε ΑμεΑ και αμαξίδια.
- Στους χώρους του ΚΠΙΣΝ λειτουργούν σημεία εστίασης στην Αγορά, στο Κέντρο Επισκεπτών, στον Φάρο και στο Πάρκο Σταύρος Νιάρχος.
- Το ΚΠΙΣΝ κατέκτησε την πλατινένια Πιστοποίηση LEED ως Πράσινο Κτίριο, την υψηλότερη δυνατή διάκριση για περιβαλλοντικά και βιώσιμα κτίρια. Το σύστημα παρέχει πιστοποίηση ότι ένα κτίριο έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με βάση τις αρχές της αειφόρου δόμησης, με περιβαλλοντικά καινοτόμες πρακτικές αποσκοπώντας στην εξοικονόμηση ενέργειας, την ορθολογική χρήση του νερού, τη μείωση των εκπομπών CO2, τη βελτίωση της ποιότητας του εσωτερικού περιβάλλοντος, την ορθολογική διαχείριση των πόρων και την αντιμετώπιση των επιπτώσεών τους. Η πλατινένια πιστοποίηση του ΚΠΙΣΝ αποτελεί την πρώτη διάκριση αυτού του είδους για πολιτιστικό έργο τέτοιας κλίμακας στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.