Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης συνεχίζει τον αγαπημένο θεσμό των Κυριακάτικων Πρωινών που προσφέρουν τη δυνατότητα στους φίλους της μουσικής να απολαύσουν μουσική δωματίου από σχήματα των μουσικών της. Η πρώτη συναυλία της νέας σεζόν περιλαμβάνει έργα Γάλλων δημιουργών για τσέλο και πιάνο, με τους Δημήτρη Πάτρα (βιολοντσέλο) και Μαριλένα Λιακοπούλου (πιάνο).
Το ‘Lied για τσέλο και πιάνο, έργο 19’ του Γάλλου συνθέτη και παιδαγωγού Βενσάν ντ’Ιντί είναι μία ρομαντική σύνθεση του 1884 και ανήκει στην πρώιμη συνθετική του περίοδο. Η χαρακτηριστική ευαισθησία των ηχοχρωμάτων του και μικρές πινελιές ιμπρεσιονιστικού χαρακτήρα στην εξέλιξη, προμηνύουν την μετέπειτα συνθετική του πορεία. Πρόκειται συνολικά για ένα όμορφο έντεχνο γαλλικό τραγούδι, υψηλής ποιότητας.
Ο Κλωντ Ντεμπυσσύ ενσωματώνει στη ‘Σονάτα για τσέλο και πιάνο σε ρε ελάσσονα΄ ιμπρεσιονιστικά στοιχεία και εκκεντρικές επιρροές από τον Στραβίνσκι, θέτοντας ιδιαίτερα υψηλές δεξιοτεχνικές απαιτήσεις στον τσελίστα. Το έργο αρχικά έφερε τον τίτλο ‘Pierrot fâché avec la lune’ (Ο Πιερότος θυμωμένος με το φεγγάρι), συνδυάζοντας ιδιοφυώς τη μελαγχολία με την ειρωνεία. Ο Ντεμπυσσύ περιγράφει με τη μουσική του τον κυκλοθυμικό χαρακτήρα του Πιερότου και αφήνει να εννοηθεί πως χαμογελά πονηρά μέσα από τη μάσκα της commedia dell arte, δίνοντας έτσι μία δόση
μυστηρίου σε έναν καθιερωμένο ως αφελή χαρακτήρα.
Ο Γάλλος συνθέτης και οργανίστας Καμίγ Σεν-Σανς υπήρξε από τα ιδρυτικά στελέχη της Εθνικής Εταιρείας της Μουσικής στη Γαλλία, η οποία είχε ως αντικείμενο την προώθηση της γαλλικής δημιουργίας και των νέων Γάλλων συνθετών. Η ρομαντική σύνθεση για τσέλο και πιάνο ‘Chant Saphique’ είναι αφιερωμένη στο Γάλλο τσελίστα Jules Delsart. Ο διάσημος βιρτουόζος το παρουσίασε στην πρεμιέρα του το 1892, με τον Louis Breitner να τον συνοδεύει στο πιάνο, στα μέλη της μουσικής εταιρείας ‘La Trompette’ ενθουσιάζοντας το εξαιρετικά εκλεκτικό κοινό της με τον τρόπο που ανταποκρίθηκε στις υψηλές δεξιοτεχνικές απαιτήσεις του έργου
Η ‘Σονάτα αρ.1 σε ντο ελάσσονα, έργο 32’ του Σεν-Σανς είναι το πρώτο έργο που προέκυψε μετά τη δημιουργία της Εθνικής Εταιρείας της Μουσικής στη Γαλλία, με αποτέλεσμα να έχει ιδιαίτερη σημασία στην ιστορία της γαλλικής μουσικής. Ο Σεν-Σανς συνέθεσε το πρώτο μέρος πάνω σε αυτοσχεδιασμούς του στο εκκλησιαστικό όργανο του ναού του Αγίου Αυγουστίνου, ενώ το δεύτερο μέρος είναι ρομαντικό και τυλιγμένο σε αραβουργήματα. Το φινάλε είναι καταιγιστικό και περιγράφει την απόγνωση μετά την ήττα στο Γαλλο-Πρωσικό πόλεμο, όμως με μία αχτίδα ελπίδας να διαφαίνεται.
Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.