Νέα έρευνα της Cookpad: Οι νέοι στην Ελλάδα μαγειρεύουν λιγότερο κατά 40% από τον μέσο όρο της γενιάς Gen Z παγκοσμίως

  • Οι νέοι μεταξύ 15-24 ετών στην Ελλάδα μαγειρεύουν τα λιγότερα γεύματα στην Ευρώπη, μόλις 3.2 γεύματα την εβδομάδα
  • Οι άντρες μαγειρεύουν πλέον δυο φορές περισσότερο σε σχέση με 4 χρόνια πριν
  • Η συχνότητα μαγειρέματος από τις γυναίκες στην Ελλάδα παρέμεινε ίδια, με το χάσμα μεταξύ των φύλων να μειώνεται

 

Αθήνα, 13 Οκτωβρίου, 2022: Το μαγείρεμα στο σπίτι έχει συνδεθεί με μία οικονομικότερη, πιο υγιεινή και περισσότερο βιώσιμη διατροφή. Σύμφωνα με τον τέταρτο ετήσιο Παγκόσμιο Δείκτη Μαγειρικής, οι Έλληνες τρώνε 9.1 σπιτικά γεύματα κάθε εβδομάδα, σε σύνολο 14 γευμάτων (μεσημεριανών και βραδινών) συνολικά, σχεδόν ισάριθμα με τον παγκόσμιο μέσο όρο (9.8 γεύματα).

Αυτό δείχνει μια νέα έρευνα της Cookpad, της παγκόσμιας πλατφόρμας συνταγών, που διενεργήθηκε από κοινού με την Gallup. Η έρευνα διαπιστώνει επίσης ότι οι Έλληνες μεταξύ 15-24 ετών τρώνε τα περισσότερα σπιτικά μαγειρεμένα βραδινά γεύματα (4.5 ανά εβδομάδα), παραπάνω και από τις μεγαλύτερες σε ηλικία ομάδες, ωστόσο είναι και εκείνοι που μαγειρεύουν το λιγότερο σε όλο τον κόσμο, με μόνο 3.2 γεύματα ανά εβδομάδα σε σύγκριση με τον μέσο όρο της γενιάς αυτής στα 5.3 γεύματα. Στη Λιθουανία (8.1 γεύματα ανά εβδομάδα), τη Μεγάλη Βρετανία (7.6 γεύματα) και τη Γερμανία (7.5 γεύματα), οι Gen Z’s μαγειρεύουν τουλάχιστον τέσσερα γεύματα περισσότερα κατά μέσο όρο απ’ ότι οι Έλληνες της ίδιας ηλικίας. Παρότι κατέχουν τη χαμηλότερη συχνότητα μαγειρέματος στην Ευρώπη, το 2018 οι Έλληνες ηλικίας 15-24 ετών μαγείρευαν μόνο 2.7 γεύματα την εβδομάδα, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 19% μέσα σε τέσσερα χρόνια.

Περισσότεροι άντρες μαγειρεύουν στο σπίτι: Οι άνδρες στην Ελλάδα έχουν αυξήσει σημαντικά τη συχνότητα προετοιμασίας γευμάτων στο σπίτι, φτάνοντας πλέον τα 3.3 γεύματα την εβδομάδα, σε σύγκριση με 1.6 γεύματα το 2018, σημειώνοντας αύξηση που φτάνει το 106%. Σε παγκόσμια κλίμακα, οι άντρες μαγειρεύουν 21% περισσότερο, ετοιμάζοντας 4.7 γεύματα την εβδομάδα από 3.9 τέσσερα χρόνια πριν. Από την άλλη, οι γυναίκες στην Ελλάδα συνεχίζουν να ετοιμάζουν την πλειοψηφία των γευμάτων μέσα στην εβδομάδα (7 γεύματα κατά μέσο όρο), γεγονός που δεν έχει αλλάξει σε σχέση με το 2018, όπου μαγείρευαν 6.9 γεύματα την εβδομάδα. Το χάσμα μεταξύ των φύλων όσον αφορά στο μαγείρεμα και τον αριθμό των εβδομαδιαίων γευμάτων που ετοιμάζονται από τις γυναίκες σε σχέση με τους άντρες στην Ελλάδα ανέρχεται στα 3.7 γεύματα, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο, οι γυναίκες μαγειρεύουν 4 γεύματα περισσότερα απ’ ότι οι άντρες κατά μέσο όρο.

Μεσημεριανό μαγείρεμα: Η Ελλάδα κατατάσσεται 6η στον κόσμο μεταξύ των χωρών που ετοιμάζουν περισσότερα μεσημεριανά γεύματα (3.2) απ’ ότι βραδινά (2), σύνολο 5.2 φρεσκομαγειρεμένα γεύματα κάθε εβδομάδα, ακριβώς πίσω από την Κροατία και την Σλοβενία. Το batch cooking και τα γεύματα που ετοιμάζονται από την οικογένεια και τους φίλους είναι συχνό φαινόμενο, αλλά οι Έλληνες υστερούν αρκετά σε σχέση με άλλους Ευρωπαίους στο σπιτικό μαγείρεμα και φαγητό. Ο μέσος όρος των σπιτικά μαγειρεμένων γευμάτων σε εβδομαδιαία βάση ανέρχεται στα 7.8 στη Βόρεια, Νότια και Δυτική Ευρώπη, μια κατάταξη στην οποία ηγούνται η Λιθουανία, το Βέλγιο και η Νορβηγία. Οι Ευρωπαίοι τρώνε επίσης κατά μέσο όρο 10.7 γεύματα στο σπίτι, 1.5 περισσότερα απ’ ότι οι Έλληνες.

 

Το σπιτικό μαγείρεμα κατακτά τις πόλεις: Μόνο το 30% των Ελλήνων δεν μαγειρεύει μεσημεριανό στο σπίτι σε μια μέση εβδομάδα, ενώ παράλληλα ο αριθμός των γευμάτων που μαγειρεύονται στο σπίτι στις πόλεις και τις αστικές περιοχές έχει αυξηθεί κατά 21% σε σύγκριση με το 2018, φτάνοντας κατά μέσο όρο τα 3.3 μεσημεριανά γεύματα εβδομαδιαία. Απεναντίας το μαγείρεμα στις αγροτικές περιοχές ανέρχεται κατά μέσο όρο στα 2.9 σπιτικά μαγειρεμένα μεσημεριανά γεύματα ανά εβδομάδα. Επιπρόσθετα το σπιτικό μαγείρεμα αποτελεί ένα τρόπο εξοικονόμησης χρημάτων: οι πληθυσμιακές ομάδες που αντιμετωπίζουν δυσκολία με το εισόδημά τους είναι εκείνες που μαγειρεύουν περισσότερο το μεσημέρι (3.4 μέρες την εβδομάδα), αύξηση της τάξης του 26% σε σχέση με το 2018. Παραδόξως, όσοι έχουν έναν άνετο τρόπο διαβίωσης μαγειρεύουν περισσότερα βραδινά γεύματα την εβδομάδα (+50% σε σχέση με το 2018), στα 2.5 γεύματα από 1.4.

 

Η Στέλλα Τσάλα, Country Manager της Cookpad στην Ελλάδα δηλώνει: «Παρόλο που οι γυναίκες στην Ελλάδα εξακολουθούν να κρατούν τα σκήπτρα της αγοράς τροφίμων και της μαγειρικής στο σπίτι, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αύξηση στο μαγείρεμα στο σπίτι μεταξύ ανδρών, που ουσιαστικά μεταφράζεται ως ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι οι νέοι Έλληνες μεταξύ 15-24 ετών δεν μαγειρεύουν τόσο σε σύγκριση με τους νέους στις γειτονικές χώρες. Θα πρέπει να διδάξουμε τα παιδιά μας πώς να ετοιμάζουν σπιτικό φαγητό, όχι μόνο για τον άμεσο θετικό αντίκτυπο που θα έχει στη διατροφή τους, αλλά και για το καλό της κοινότητας που ζουν και του πλανήτη συνολικά στο μέλλον. Χαιρόμαστε για τον καθένα που επιλέγει να μαγειρέψει περισσότερο και να μοιραστεί τη γνώση του, καθώς έτσι βοηθάμε τους άλλους να μπουν στην κουζίνα, και να απολαύσουν κάτι που τελικά μας ενώνει όλους…το φαγητό».

 

Μπορείτε να βρείτε την πλήρη έρευνα με τίτλο A Global Analysis of Cooking Around the World διαθέσιμη εδώ στα Αγγλικά.

 

Τέλος, για να γιορτάσει την Παγκόσμια Ημέρα Φαγητού η Cookpad θα διοργανώσει το Σάββατο 15 Οκτωβρίου, στις 11:00 π.μ, την φιλανθρωπική εκδήλωση #ΕπιλέγωΝαΜαγειρεύω μαζί με την κοινωνική κουζίνα Ο Άλλος Άνθρωπος. Μαζί με την Cookpad, ο Κωνσταντίνος Πολυχρονόπουλος, ιδρυτής της κοινωνικής κουζίνας, «Ο Άλλος Άνθρωπος» και η κοινότητα της Cookpad στην Ελλάδα, θα μαγειρέψουν και θα μοιράσουν φαγητό σε 500 συνανθρώπους που έχουν ανάγκη, καθώς επιλέγουμε να μαγειρέψουμε για όλους.

 

-Τέλος-

Μεθολογία:

 

Η Gallup και η Cookpad υπολογίζουν τη συχνότητα μαγειρέματος ρωτώντας τους συμμετέχοντες στην έρευνα να μετρήσουν τον αριθμό των γευμάτων που έχουν ετοιμάσει οι ίδιοι προσωπικά στο σπίτι τις τελευταίες 7 ημέρες- συμπεριλαμβανομένων μεσημεριανών και βραδινών. Οι ερωτηθέντες λαμβάνουν τον ακόλουθο ορισμό: «Με την φράση «μαγείρεμα στο σπίτι», εννοούμε την προετοιμασία ενός γεύματος ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ με υλικά όπως λαχανικά, κρέας, δημητριακά ή άλλα υλικά. Παρακαλώ μην υπολογίσετε τα προμαγειρεμένα φαγητά ή τα περισσεύματα από γεύματα που ξαναζεσταίνονται».

 

Αυτή η έρευνα συμπεριλήφθηκε ως παράμετρος στην Παγκόσμια Έρευνα της Gallup (Gallup World Poll) το 2021. Από το 2005, η Παγκόσμια Έρευνα World Poll έχει ρωτήσει ανθρώπους σε περισσότερες από 160 χώρες χρησιμοποιώντας μεικτές μεθόδους μέσω τηλεφώνου αλλά και προσωπικών συνεντεύξεων. Σε μια τυπική χρονιά, τα αποτελέσματα της έρευνας αντιπροσωπεύουν το 95% του παγκόσμιου πληθυσμού ηλικίας 15 ετών και άνω, χρησιμοποιώντας τυχαία επιλεγμένα, αντιπροσωπευτικά δείγματα σε εθνικό επίπεδο.

 

Σχετικά με την Cookpad:

 

Η Cookpad είναι μια πλατφόρμα σπιτικού μαγειρέματος και κοινής χρήσης συνταγών, η αποστολή της οποίας είναι να κάνει το καθημερινό μαγείρεμα ευχάριστο. Ιδρύθηκε στην Ιαπωνία το 1997, και σήμερα η Cookpad είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 70 χώρες, 30 γλώσσες, μέσω εφαρμογής στο κινητό αλλά και στο διαδίκτυο. 100 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν τη Cookpad κάθε μήνα για να πάρουν καθημερινά έμπνευση για συνταγές μαγειρικής και να συνεισφέρουν στη ζωντανή κοινότητα της σπιτικής μαγειρικής. Πιστεύουμε ότι η μαγειρική είναι το κλειδί για ένα πιο ευτυχισμένο και πιο υγιεινό τρόπο ζωής των ανθρώπων, των κοινοτήτων αλλά και του πλανήτη συνολικά.

 

Σχετικά με την Gallup

Η Gallup παρέχει αναλυτικές πληροφορίες και συμβουλές προκειμένου να βοηθήσει τους ηγέτες και τους οργανισμούς να λύσουν τα πιο σοβαρά προβλήματα. Συνδυάζοντας περισσότερα από 80 χρόνια εμπειρίας με την παγκόσμια εμβέλειά της, η Gallup γνωρίζει περισσότερα για τις στάσεις και τις συμπεριφορές υπαλλήλων, πελατών, μαθητών και πολιτών από κάθε άλλο οργανισμό στον κόσμο.


Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του speaknews.gr στο Google News πατώντας εδώ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ