Ο συγγραφέας Δημήτρης Τσινικόπουλος μιλάει στον Ανδρέα Καρακόκκινο και το SPEAKNEWS για το τελευταίο του βιβλίο, το οποίο έχει ως αντικείμενο το Νίτσε και την κριτική του στον Χριστιανισμό, για τα διάφορα είδη λογοτεχνίας με τα οποία έχει καταπιαστεί, για τους συγγραφείς που αγαπάει να μεταφράζει, για όσα τον εμπνέουν και για το αναγνωστικό κοινό της Ελλάδας, και τη νέα γενιά που δεν διαβάζει πια.
Συνέντευξη: Ανδρέας Καρακόκκινος
Έχετε εκδώσει μέχρι τώρα ποίηση, δοκίμια, μελετήματα, διηγήματα. Πού κλείνετε περισσότερο;
Δεν έχω ιδιαίτερη προτίμηση σε κάποιο είδος. Δημιουργω σύμφωνα με τις επιγενετικές επιδράσεις και με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Τον τελευταίο καιρό επιδίδομαι σε δοκίμια και απολογητικά θέματα υπεράσπισης του χριστιανισμού ο οποίος βάλλεται και διαβάλλεται από διάφορους κύκλους.. Καρπός αυτών των επιδόσεων είναι τα βιβλία μου Το μυστήριο του Κακού, Το στοίχημα του Πασκάλ, Dawkins vs Ιησούς, και το τελευταίο για το Νίτσε.
Το τελευταίο βιβλίο σας φέρει τον τίτλο «Ο Αντίχριστος του Νίτσε και ο Αντιχριστιανισμός του». Πείτε μας λίγα λόγια γι’ αυτό.
Στο βιβλίο μου αυτό δεν εξετάζω τη φιλοσοφία του Νίτσε στο σύνολο της, αλλά ασκώ κριτική στην κριτική του Νίτσε κατά του χριστιανισμού. Βρίσκω ότι ο ιδιόρρυθμος αυτός στοχαστής παρανόησε βασικές θέσεις και αλήθειες της χριστιανικής κοσμοβιοθεωρίας και της εκκλησίας, στρεφόμενος κατά του ίδιου του Χριστού και ιδίως του Απόστολου Παύλου και της Καινής Διαθήκης…. όπου εκεί δεν υπάρχουν παρά μόνο βρώμικα πράγματα και πλαστογραφίες. Ωστόσο, συμφωνώ μαζί του στις απόψεις του ότι ο ιστορικός χριστιανισμός είναι ασυνεπής και οι περισσότεροι χριστιανοί κατά όνομα μόνο και υποκριτές.. Είναι μια οδυνηρή αλήθεια αυτή..
Έχετε ασχοληθεί και με τη μετάφραση. Έχετε κάποιες προτιμήσεις σε ξένους συγγραφείς;
Δεν έχω ιδιαίτερες προτιμήσεις αλλά έχω μια ροπή προς τους μεταφυσικούς συγγραφείς. Για αυτό και μετέφρασα την Γκάμπριελ α Μιστράλ, τον Μπροντσκι, τον Πολ Τιλλιχ, Κλωντελ, Λεβινας αλλά και Οκτάβιο Παθ και άλλους.
Τι είναι αυτό που σας ωθεί να γράφετε και τι αποτελεί έμπνευση για σας;
Με συναρπάζει πολύ η έρευνα γενικά και η ανακάλυψη νέων η αγνώστων στοιχείων στη ζωή προσώπων και στη λογοτεχνία. Εκτός από την ποίηση μου αρέσει ο αφοριστικος λόγος. Για αυτό έχω βγάλει ένα βιβλίο με σκέψεις και αφορισμούς, το “Κριτήρια επιλογής και επιλογή Κριτηρίων” και έχω ακόμα ένα έτοιμο προς έκδοση. Μπορώ να εμπνευστώ από τη φύση, από την ανθρώπινη απρόβλεπτη φύση, από τον πόνο, τον έρωτα, το θάνατο, το μυστήριο. Αυτά αποτελούν τους θεματικούς μου άξονες γύρω από τους οποίους περιστρέφεται και εξυφαίνεται το δοκιμιακό και ποιητικό μου έργο.
Ποιες εικόνες κρατάτε μέσα σας από τη ζωή σας; Επηρεάζουν τη γραφή σας;
Η πνευματική δημιουργία εκάστου είναι συνάρτηση της προσωπικής του ζωής. Έχω ωραίες αναμνήσεις από την παιδική και εφηβική μου ηλικία, αλλά και από την σταδιοδρομία μου ως δικηγόρος μαχόμενης δικηγορίας. Έχω έτοιμη μια συλλογή διηγημάτων πολλά από τα οποία είναι εμπνευσμένα από την εμπειρία μου και τις αναμνήσεις μου από τη δικηγορική μου ζωή. Ας μην ξεχνάμε ότι όλη η ζωή του ανθρώπου στηρίζεται στη μνήμη, αν δεν υπάρχει μνήμη, ουσιαστικά ο άνθρωπος σβήνει.. χάνει την ταυτότητα του, τον εαυτό του. Άλλωστε και η αλήθεια είναι αλήθεια, δηλ. κάτι που πρέπει να ζει.. να υπάρχει, να μη βυθιστεί στη λήθη.
Το αναγνωστικό κοινό στην Ελλάδα στηρίζει τις προσπάθειες των συγγραφέων και ποιητών;
Πολύ φοβάμαι ότι το αναγνωστικό κοινό μας είναι αποπροσανατολισμένο. Λίγοι είναι αυτοί που διαβάζουν περισσότερα από 2-3 βιβλία το χρόνο και από τους 200.000 αναγνώστες, από αυτούς το 70 τοις εκατό είναι γυναίκες που διαβάζουν εύπεπτα μυθιστορήματα του συρμού η ευπώλητα. Λίγοι δε διαβάζουν σοβαρή λογοτεχνία, ποίηση, δοκίμιο, μελέτες κλπ. Οι πιο πολλοί επί τα έτοιμα τρέπονται και τέρπονται. Δυστυχώς η νεολαία έχει το ίντερνετ.. εκεί τα βρίσκουν όλα έτοιμα χωρίς σκέψη. Που πήγε η σοφία που τη χάσαμε μέσα στη γνώση, πρέπει να διερωτηθουμε μαζί με τον Τ.Σ.Ελλιοτ..
Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.