Σωκράτης Φάμελλος – Τετραετία διαψεύσεων

του Σωκράτη Φάμελλου*


Αντί για νέες και καλές δουλειές που υποσχόταν προεκλογικά το 2019 ο κος Μητσοτάκης, έχουμε τελικά έναν απολογισμό γεμάτο αρνητικά ρεκόρ για την Ελλάδα: αρνητική πρωταθλήτρια στην Ευρώπη με την ακριβότερη τιμή ρεύματος για το 2022, το υψηλότερο κόστος στέγασης στην Ευρώπη, μείωση του μέσου πραγματικού μισθού κατά 7,4%, με ταυτόχρονη αύξηση του δημόσιου χρέους περί τα πενήντα (50) δισ. ευρώ και του ιδιωτικού χρέους περί τα σαράντα (40) δισ. ευρώ, αρνητικό ρεκόρ 14ετιας στο έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου, την 107η θέση ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ όσον αφορά την Ελευθερία του Τύπου, ένα τεράστιο πλήγμα στη δημοκρατία μας με τις υποκλοπές, αλλά και ένα συλλογικό τραύμα με το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών που κόστισε πενήντα επτά (57) ζωές συνανθρώπων μας.

Παρά τα μεγάλα λόγια και τις πολλές δηλώσεις και για την Μακεδονία, στην πράξη η κυβέρνηση έχει καταδικάσει την Μακεδονία σε αναπτυξιακή ταπείνωση αλλά και σε πληθυσμιακή και δημογραφική μείωση. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επέλεξε η Θεσσαλονίκη να μείνει εκτός του Ταμείου Ανάκαμψης, εφόσον κανένα αναπτυξιακό έργο δεν εντάχθηκε, αλλά από την άλλη δίνει χατιρικά χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης στην Ελληνικός Χρυσός, στερώντας τα από ελληνικές επιχειρήσεις. Ενώ λίγες μέρες πριν τις εκλογές της δίνει και χατιρική περιβαλλοντική αδειοδότηση. Τελικά για να πάρεις επιδότηση ή δάνειο με την κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν χρειάζεται να έχεις καλό επιχειρηματικό σχέδιο αλλά μπάρμπα στην Κορώνη, ή γνωστό στο μέγαρο Μαξίμου.

Αυτή την εκτεταμένη αδικία ζει η Θεσσαλονίκη τα τελευταία τέσσερα (4) χρόνια, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Μετρό, που θα άρχιζε να λειτουργεί το 2020, αλλά φτάσαμε στις εκλογές και η έναρξη λειτουργίας του αγνοείται. Όπως αγνοείται και το διαμετακομιστικό εμπορευματικό κέντρο (logistics) στο στρατόπεδο Γκόνου που ξεκίνησε επί ΣΥΡΙΖΑ αλλά πάγωσε με επιλογή του ίδιου του κ. Μητσοτάκη. Πρόκειται για το πάγωμα ενός έργου που θα μπορούσε να συνδέσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα Βαλκάνια.

Ούτε η ανάπλαση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης προχωράει, δεν έχει υπάρξει καμία λύση για τη χρηματοδότηση, ενώ οι καθυστερήσεις εξυπηρετούν ένα σχέδιο παραχώρησης και της ΔΕΘ, μέσω ΣΔΙΤ, σε ιδιώτες.

Και άλλες μεγάλες συμβολικού χαρακτήρα παρεμβάσεις που είχαν δρομολογηθεί επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ εδώ και τέσσερα (4) χρόνια καρκινοβατούν. Το Μουσείο Ολοκαυτώματος και το πάρκο στη Δυτική Είσοδο που ενώ είχε Προεδρικό Διάταγμα άλλαξε χωροθέτηση, αλλά και το γήπεδο του ΠΑΟΚ στην Τούμπα. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μέσα σε δύο μήνες, με εντολή του Αλέξη Τσίπρα, είχε προεγκρίνει το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το νέο γήπεδο στην Τούμπα, όπου εξασφαλίστηκε ο χώρος με παραχώρηση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και είχαν καθοριστεί οι συντελεστές δόμησης και κάλυψης, καθώς και τα ύψη. Και σήμερα, τέσσερα (4) χρόνια μετά η πρόοδος είναι μηδαμινή.

Όσον αφορά το έργο της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού, το γνωστό flyover, αυτό εξαγγέλθηκε χωρίς κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό σχεδιασμό το 2019 και η βιασύνη της κυβέρνησης να το προχωρήσει με ΣΔΙΤ έχει δημιουργήσει σοβαρά ελλείμματα που απεικονίζοντα με ακραία φαινόμενα κυκλοφοριακής συμφόρησης, ήδη από τις πρώτες ερευνητικές εργασίες για το έργο. Και ενώ οι αδειοδοτημένες και μελετημένες Εξωτερική Ανατολική Περιφερειακή και Διαπλάτυνση της Μουδανιών δεν εντάχθηκαν σε χρηματοδότηση.

Τέλος μία μαύρη σελίδα με μεγάλο συμβολικό και περιβαλλοντικό βάρος ήταν η κατάργηση από τη ΝΔ του Φορέα του Θερμαϊκού Κόλπου, που αποτελούσε διαχρονικό αίτημα της πόλης, εφόσον η στρατηγική Μητσοτάκη είναι οι άδειες και οι γνωμοδοτήσεις για έργα να δίνονται από την Αθήνα και χωρίς διαφάνεια.

Δυστυχώς, το μοναδικό «κατόρθωμα» της κυβέρνησης για τη Θεσσαλονίκη είναι η καταδίκη της από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την αέρια ρύπανση. Και το σοβαρότερο πρόβλημα δεν είναι η καταδίκη και το πιθανό πρόστιμο, αλλά το ότι η ρύπανση από αέρια σωματίδια συνδέεται με τη δημόσια υγεία των πολιτών της Θεσσαλονίκης.

Στην περιφέρεια και την ύπαιθρο της Θεσσαλονίκης, στη Β’ Θεσσαλονίκης, τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται. Οι μεγάλες αντιθέσεις που έχει, κοινωνικά και οικονομικά, πολλαπλασιάζουν μέσα στην κρίση ενέργειας και ακρίβειας τις ανισότητες. Για τους κατοίκους της Β’ Θεσσαλονίκης το κόστος μετακινήσεων για να έχουν πρόσβαση οι πολίτες στα βασικά αγαθά, όπως η υγεία, η πρόσβαση στην αγορά και τις δημόσιες υπηρεσίες. πολλαπλασιάζεται με την ακραία αισχροκέρδεια στα καύσιμα.

Σε πολλούς δήμους παρατηρείται οξεία δημογραφική μείωση (Λαγκαδά, Βόλβης, Χαλκηδόνος) με γήρανση του πληθυσμού, κλείσιμο χρήσιμων υπηρεσιών (τράπεζες, ταχυδρομεία) αλλά και σχολείων, εφόσον το σχέδιο Κεραμέως είναι να κλείσουν τμήματα στα δημόσια σχολεία προς όφελος των ιδιωτικών.

Σε όλες τις περιοχές της Β’ Θεσσαλονίκης διαπιστώνουμε τα τελευταία χρόνια απαξίωση των λειτουργιών των δήμων με μείωση προσωπικού και εξοπλισμού ενώ, αντί να αναπτύσσονται δράσεις καινοτόμες όπως η ανακύκλωση και η ηλεκτροκίνηση, το μόνο που πολλαπλασιάζεται είναι οι εργολάβοι σε δημοτικές λειτουργίες, όπως η καθαριότητα. Η πρόσφατη ενεργειακή κρίση και η ρήτρα αναπροσαρμογής οδηγούν επιπλέον πολλές ΔΕΥΑ, δηλαδή την ύδρευση και την αποχέτευση των ΟΤΑ ,σε χρεωκοπία!

Η ΝΔ δεν έλαβε καμία πρωτοβουλία για να ενισχυθεί η πρωτογενής παραγωγή, να υπάρξουν νέες επενδύσεις, να αντιστραφεί το φαινόμενο μείωσης του πληθυσμού και να κρατήσει στην ύπαιθρο τους νέους ανθρώπους.

Είναι ξεκάθαρο ότι δεν πάει άλλο! Η Ελλάδα χρειάζεται μία άλλη προοδευτική κυβέρνηση που θέλει και μπορεί να δώσει «ανάσες» στους πολίτες και στη Θεσσαλονίκη. Χρειαζόμαστε δικαιοσύνη παντού, και για τη Θεσσαλονίκη, και ένα νέο παραγωγικό μοντέλο με ανασυγκρότηση της τοπικής οικονομίας που ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θέλει και μπορεί να βάλει μπρος.


*Υποψήφιος ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στη Β’ Θεσσαλονίκης


Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του speaknews.gr στο Google News πατώντας εδώ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ