Ο Υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης με τον συνδυασμό “Ομάδα για την Θεσσαλονίκη”, Σπύρος Αγγελούδης, μοιράζεται με το SPEAKNEWS το όραμά του για την πόλη, εξηγεί τους λόγους που τον ώθησαν να θέσει υποψηφιότητα, και στηλιτεύει την “δυστοπική” όπως την χαρακτηρίζει καθημερινότητα που ζει η πόλη σήμερα.
Συνέντευξη: Περικλής Βλάχος
Κύριε Αγγελούδη, τι ήταν αυτό που σας “προκάλεσε” για να θέσετε τον εαυτό σας στην κρίση των Θεσσαλονικέων για το αξίωμα του Δημάρχου;
Η δυστοπική καθημερινότητα που ζούμε κύριε Βλάχο. Η πλήρης εγκατάλειψη μιας πόλης που βιώνει τις χειρότερες της ημέρες σε βασικούς τομείς της ζωής μας, στην καθαριότητα, στο κυκλοφοριακό, στους δημόσιους χώρους, στο πράσινο. Αντιλαμβάνομαι ως υποχρέωση μου να βγούμε μπροστά μαζί με την Ομάδα μας, μαζί με ενεργούς, δημιουργικούς ανθρώπους που θέλουν και μπορούν να είναι χρήσιμοι και αποτελεσματικοί για να διορθώσουμε αυτά που μας πληγώνουν. Να επιστρέψει η Θεσσαλονίκη σε μια πορεία ανάπτυξης, να εξασφαλίσουμε για τους συμπολίτες μας και τους επισκέπτες της μαγικής αυτής πόλης μια καλύτερη ποιότητα ζωής. Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια, ξεπεράσαμε τις κόκκινες γραμμές των αντοχών μας. Η Θεσσαλονίκη δεν αντέχει άλλα πέντε χαμένα χρόνια. Θέλω να φανώ χρήσιμος στον τόπο μου, να βάλουμε σε μια τάξη το σπίτι μας. Γιατί αυτή η εικόνα της παρακμής που ζούμε, αυτή η εικόνα της απαξίωσης δεν μας ταιριάζει, δεν μας αξίζει.
Ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη και χρήζουν άμεσης λύσης;
Αυτά που καλούμαστε να διαχειριστούμε από το πρωί που ξυπνάμε κύριε Βλάχο. Το πρώτο, η Θεσσαλονίκη είναι μια βρόμικη πόλη. Μπορεί να ενοχλεί ενδεχομένως κάποιους αυτή η διαπίστωση, αλλά αυτή είναι η αρετουσάριστη αλήθεια. Μια αλήθεια που απέχει πολύ από τους προεκλογικούς επικοινωνιακούς τακτικισμούς του κυρίου Ζέρβα, ο οποίος προσπαθεί να παρουσιάσει μια δική του εικονική πραγματικότητα, μια σχεδόν …ειδυλλιακή εικόνα των πραγμάτων. Το δεύτερο, η εφιαλτική πραγματικότητα του κυκλοφοριακού. Θα πει κάποιος, μα ευθύνεται ο δήμαρχος για τη χαοτική κατάσταση που ζούμε; Απαντώ. Ασφαλώς το κυκλοφοριακό είναι ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα. Στο μέτρο, όμως, των ευθυνών που αναλογούν στη νυν δημοτική αρχή δεν έκανε απολύτως τίποτα, κρύφτηκε, για μια ακόμη φορά, θυμήθηκε να αναζητήσει βιώσιμες λύσεις 40 ημέρες πριν τις εκλογές. Τρίτο, ο δημόσιος χώρος που λεηλατείται και το πράσινο. Ζούμε στην πόλη με τη χαμηλότερη αναλογία πρασίνου ανά κάτοικο στην Ευρώπη, με μόλις 2,73 τετραγωνικά μέτρα ανά κάτοικο, όταν στις ευρωπαϊκές πόλεις, κατά μέσο όρο, η αναλογία είναι πάνω από 20 τετραγωνικά. Κόντρα στην κοινή λογική, σήμερα ο δήμος Θεσσαλονίκης περισσότερο κόβει δέντρα παρά φυτεύει! Και προχώρησε σε αυτές τις μαζικές, αναιτιολόγητες κοπές δέντρων ένας δήμαρχος που δεσμευόταν το 2019 για μια πιο πράσινη, πιο φιλική προς το περιβάλλον πόλη! Εμείς κοιτάμε την επόμενη μέρα. Θα δουλέψουμε για να υλοποιήσουμε το πρόγραμμά μας και να δώσουμε λύσεις, όχι να ανακυκλώνουμε προβλήματα. Ένα πλέγμα συγκεκριμένων, ρεαλιστικών προτάσεων τις οποίες έχουν μελετήσει και επεξεργαστεί εξειδικευμένα στελέχη της Ομάδας για τη Θεσσαλονίκη μετά από διαβούλευση με την κοινωνία των πολιτών.
Έχετε υπηρετήσει την πόλη από διάφορες θέσεις, προχωρώντας σε σημαντικές παρεμβάσεις που άλλαξαν και διαμόρφωσαν το χαρακτήρα της. Ποιο είναι το όραμά σας για τη Θεσσαλονίκη;
Το όραμα μου είναι να αλλάξουμε τη Θεσσαλονίκη. Να δουλέψουμε σκληρά για να βγούμε από το τέλμα, να κερδίσουμε μια πόλη ανθρώπινη, φιλική, λειτουργική, καθαρή, πράσινη, ασφαλή, προσβάσιμη. Μια πόλη με σεβασμό στη διαφορετικότητα. Μια πόλη επιτελική, ψηφιακή και αποτελεσματική. Μια πόλη της ισότιμης και ισόρροπης ανάπτυξης, της κοινωνικής δικαιοσύνης. Μια πόλη που σέβεται τους πολίτες της, που τους προσφέρει μια καλύτερη ποιότητα ζωής. Μια πόλη που που βάζει τέλος στην εγκατάλειψη και την καταστρατήγηση του δημόσιου χώρου. Μια πόλη που παύει να έχει γυρισμένη την πλάτη της στη θάλασσα, αξιοποιεί τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, μια σύγχρονη ευρωπαϊκή μητρόπολη με κυρίαρχο αποτύπωμα στον τουριστικό χάρτη. Μια δημοτική αρχή που πρεσβεύει ένα νέο, σύγχρονο μοντέλο διοίκησης: Διαφάνεια, λογοδοσία, ανοικτή διαχείριση. Μια δημοτική αρχή που δεν παρακολουθεί απλά τις εξελίξεις, που διεκδικεί, που είναι παρούσα στα κέντρα των αποφάσεων, που αξιοποιεί τους πυλώνες του Πολιτισμού και του Αθλητισμού. Είμαστε μια μεγάλη Ομάδα, η Ομάδα για τη Θεσσαλονίκη. Και οι μεγάλες ομάδες μπορούν να κάνουν πράξη τα μεγάλα οράματα!
Ποια είναι η γνώμη σας για τα μεγάλα έργα που έχουν προκηρυχθεί (fly over, ανάπλαση ΔΕΘ, παραλιακό μέτωπο, Αριστοτέλους κλπ.);
Το όραμα το οποίο περιέγραψα προηγουμένως για μια άλλη Θεσσαλονίκη προϋποθέτει την άμεση, χωρίς χρονοτριβές ολοκλήρωση των μεγάλων έργων υποδομών που έχουν εξαγγελθεί. Ως Ομάδα για τη Θεσσαλονίκη δεσμευόμαστε πως απόλυτη προτεραιότητα μας θα είναι η επίμονη διεκδίκηση της υλοποίησης των έργων αυτών. Είναι χρέος και ευθύνη του δημάρχου της πόλης να μην είναι απόντας από τα μεγάλα στοιχήματα της πόλης, οφείλει και πρέπει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Η βασική γραμμή του Μετρό, οι επεκτάσεις του προς ανατολικά και δυτικά, το fly over, η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών στον 6ο προβλήτα, η ανάπλαση της ΔΕΘ, το Μουσείο Ολοκαυτώματος, είναι μερικές από τις στρατηγικές παρεμβάσεις που θα αναβαθμίσουν την εικόνα της πόλης, θα απογειώσουν τις προοπτικές της.
Μπορεί ο Δήμος Θεσσαλονίκης να συνεργαστεί με τους όμορους δήμους και να δημιουργήσει μία “Μεγάλη Θεσσαλονίκη”, που θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη ολόκληρου του πολεοδομικού συγκροτήματος;
Κοιτάξτε, ο ρόλος του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι αυτονόητα μητροπολιτικός. Ο Δήμος μας αποτελεί το σημείο αναφοράς, το επίκεντρο του πολεοδομικού συγκροτήματος και πρέπει να ενισχυθεί ως κέντρο υπηρεσιών, λειτουργιών και αποφάσεων, ως επιχειρηματικός πόλος, ως πολιτιστικό και εκπαιδευτικό κέντρο, ως μεταφορικός κόμβος και ως τουριστικός προορισμός. Μη ξεχνάτε ακόμη, πως το χρόνιο ζήτημα του αρτηριοσκληρωτικού, αθηνοκεντρικού μοντέλου διοίκησης μπορεί να αντιμετωπιστεί από μια ενιαία, ισχυρή φωνή. Από μια πραγματικά «μεγάλη Θεσσαλονίκη» που διεκδικεί αυτά που δικαιούται. Και να είστε βέβαιοι, πως την επόμενη ημέρα, αν οι πολίτες μας τιμήσουν με την εμπιστοσύνη τους, θα βγούμε μπροστά, θα ζητήσουμε τη συνεργασία όλων των δήμων του πολεοδομικού συγκροτήματος. Ενωμένοι μπορούμε καλύτερα!
Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.