γράφει η Φανούλα Αργυρού*
Μόνο η Κυπριακή Δημοκρατία μπορεί να αναγνωρίσει το «Ερτζάν» και ταυτόχρονα και το ψευδοκράτος!
Δεν αμφισβητείται πλέον η βρετανική πίεση για αναγνώριση των κατεχομένων, είναι ολοφάνερες και ξεδιάντροπες οι προτροπές των βρετανών μέσω του Υπ. Αρμοστού στη Λευκωσία και βέβαια όχι μόνον.
Το είπαμε και το γράψαμε επανειλημμένα, το Φόρειν ΄Οφις ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να αναγνωρίσει το κατεχόμενο αεροδρόμιο της Τύμπου και συνάμα το έκτρωμα που οι ίδιοι βοήθησαν να δημιουργηθεί με τις δύο βάρβαρες τουρκικές εισβολές του1974. Του το απαγορεύουν δυο όχι μια δικαστικές αποφάσεις.
Επομένως βασίζονται πάνω μας να κάνουμε την ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ και να εξουδετερώσουμε, ταυτόχρονα και τα ψηφίσματα 541 και 550 του Συμβουλίου Ασφαλείας!
- Υπενθυμίζονται οι Αποφάσεις των βρετανικών δικαστηρίων
Θα το επαναλάβουμε. Στις 12 Οκτωβρίου 2010 το Αγγλικό Εφετείο (Court of Appeal) στο Λονδίνο, με δικαστές τους Lord Justice Ward, Lord Justice Richards και Sir David Keene, απέρριψε την έφεση που έκαναν η ψευδο-αερογραμμή των κατεχομένων “Kibris Turk Hava Yollari” και η εταιρεία “CTA Holidays Ltd” εναντίον του Βρετανού Υπουργού Μεταφορών, ο οποίος αρνήθηκε να παραχωρήσει άδεια για πτήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο προς τα κατεχόμενα. Η δίκη έγινε το 2009 και ο δικαστής Justice Wyn Williams απέρριψε το τουρκικό αίτημα. Στη συνέχεια οι Τούρκοι έκαναν έφεση, εξου και η απόφαση του Αγγλικού Εφετείου, 12 Οκτωβρίου 2010.
Απορρίπτοντας την έφεση των Τούρκων ο δικαστής Lord Justice Richards είπε ότι πρώτιστος λόγος για την άρνηση του Υπουργού Μεταφορών ήταν ότι τέτοια άδεια θα παραβίαζε τα δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας βάσει της Σύμβασης του Σικάγου, 7 Δεκεμβρίου 1944, την οποία υπέγραψε το Ηνωμένο Βασίλειο και, ως εκ τούτου, θα αποτελεί παραβίαση των υποχρεώσεων που έχει το Ηνωμένο Βασίλειο να σέβεται τα δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας και θα ήταν παράνομο.
«LORD JUSTICE RICHARDS said that the granting of the permits sought would constitute a breach of the United Kingdom’s obligation to respect the rights of the Republic of Cyprus and would be unlawful» (The Times, November 9, 2010).
Την απόφαση του Αγγλικού Εφετείου δημοσίευσε η εφημερίδα “Times” του Λονδίνου στις 9 Νοεμβρίου 2010, με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Flight refusal justified» («Δικαιολογημένη άρνηση πτήσεων»).
Στη υπόθεση της Εφέσεως συμμετείχε ως ενδιαφερόμενο μέρος (τριτοδιάδικος) και η Κυπριακή Δημοκρατία με τους δικηγόρους Professor Vaughan Lowe QC and Akhil Shah QC (instructed by DLA Piper UK LLP) for the Interested Party.
- Μερικές από τις δηλώσεις στη Βουλή των Λόρδων
Στις 23 Οκτωβρίου 2023, ο λόρδος Hannan of Kingsclere, με γραπτή ερώτηση προς το Τμήμα Μεταφορών (Αεροπορίας), ρώτησε την κυβέρνηση της Αυτού Μεγαλειότητος: «Πάνω σε ποια βάση απαγορεύονται σήμερα οι πτήσεις από τη βόρεια Κύπρο (ΤΔΒΚ) καθώς οι πτήσεις από την Ταϊβάν επιτρέπονται; Και ποια σχέδια έχουν (η κυβέρνηση) -αν έχουν κάποια – για αναθεώρηση της απαγόρευσης πτήσεων από το ΗΒ προς την ΤΔΒΚ».
Άλλο Ταϊβάν, άλλο Κύπρος
Η απάντηση από το Τμήμα Μεταφορών διά της βαρόνης Vere of Norbiton, στις 26.10.2023:
«…Σύμφωνα με τη Σύμβαση του Σικάγου, μόνο η Κυπριακή Δημοκρατία μπορεί να καθορίσει (designate) το Ερτζάν ως ένα διεθνές αεροδρόμιο με τελωνείο και να δώσει άδεια για πτήσεις από και προς αυτήν την περιοχή. Δεν το έχει κάνει… Το να πράξουμε διαφορετικά, θα είναι αντίθετο με τις υποχρεώσεις του ΗΒ σύμφωνα με τη Σύμβαση του Σικάγου.
»Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να γίνονται απευθείας πτήσεις μεταξύ της βόρειας Κύπρου και του ΗΒ. Επομένως, η καλύτερη περίπτωση για λύση αυτών των περίπλοκων θεμάτων είναι μια δίκαιη και διαρκής λύση στο νησί… Δεν μπορεί να γίνεται σύγκριση μεταξύ της Ταϊβάν και της βόρειας Κύπρου δοσμένης της έγκρισης της κυβέρνησης της Κίνας, η οποία έχει καθορίσει αριθμό αεροδρομίων στην Ταϊβάν ως διεθνή αεροδρόμια με τελωνεία».
https://members.parliament.uk/member/4905/writtenquestions#expand-1666453
Στις 2 Αυγούστου 2017, απαντώντας στη γραπτή ερώτηση (20.7.20217) του λόρδου Maginnis, ο λόρδος Ahmad είπε: «Στο θέμα των απευθείας πτήσεων το Εφετείο του Ηνωμένου Βασιλείου έχει επιβεβαιώσει ότι απευθείας πτήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο προς το Ερτζάν θα παραβίαζαν υποχρεώσεις που απορρέουν από τον διεθνή νόμο»
https://members.parliament.uk/member/648/writtenquestions?page=6#expand-755159
Στις δε 25 Σεπτεμβρίου 2017, ο Λόρδος Ahmad, απαντώντας στον λόρδο Sharkey (γραπτή ερώτηση, 14.9.2017), (όταν οι Τούρκοι με τον Iain Duncan Smith προσπαθούσαν να σταματήσουν τους επιπλέον ελέγχους που επέβαλε η βρετανική κυβέρνηση το 2017 στις πτήσεις που φθάνουν στο Λονδίνο από το κατεχόμενο αεροδρόμιο της Τύμπου («Ερτζάν») μέσω Τουρκίας), ανέφερε: «…Η κυβέρνηση δεν συζήτησε διευθετήσεις ασφάλειας στο Ερτζάν με αξιωματούχους στο βόρειο μέρος της Κύπρου. Η Κυπριακή Δημοκρατία δεν έχει καθορίσει το Ερτζάν ως αεροδρόμιο σύμφωνα με τη Σύμβαση του Σικάγου του 1944 της Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας. Το Εφετείο έχει αποφασίσει ότι απευθείας πτήσεις από το Ερτζάν προς το Ηνωμένο Βασίλειο δεν μπορούν να γίνονται…»
https://members.parliament.uk/member/4196/writtenquestions?page=4#expand-760514.
- Η θέση της ICAO
Τον Νοέμβριο του 2019 είχαμε και τη δημοσιοποίηση της απάντησης προς τον πιλότο κ. Χάρη Θεοχάρους (31.10.2019), από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), στην οποία υπογραμμίστηκε εμφαντικά ότι δεν υπάρχει κανένα αεροδρόμιο «Ερτζάν» και ότι τα αεροδρόμια που ελέγχονται από το μοναδικό FIR της Κύπρου, δηλαδή της Λευκωσίας, είναι αυτά της Λάρνακας και της Πάφου.
- Οι κύριες υποχρεώσεις του ΗΒ
Οι κύριες υποχρεώσεις του Ηνωμένου Βασιλείου μεταξύ άλλων αφορούν: α) Τη Συνθήκη Εγγυήσεως του 1960, β) τη Σύμβαση του Σικάγου της 7ης Δεκεμβρίου 1944, η οποία μπήκε σε εφαρμογή στις 4 Απριλίου 1947 και γ) το γεγονός ότι η κυβέρνηση του ΗΒ θα διέπραττε Contempt of Court, ασέβεια/ανυπακοή προς τις δικαστικές αποφάσεις της χώρας.
Αυτή ήταν και παραμένει η θέση του Ηνωμένου Βασιλείου. Είναι θέση που δεν μπορεί να παραβιάσει η βρετανική κυβέρνηση όπως έχει ήδη επανειλημμένα δηλώσει επισήμως, τόσο από τη Βουλή των Κοινοτήτων όσο και από τη Βουλή των Λόρδων, γιατί ακριβώς υπάρχουν και οι δικαστικές αποφάσεις για το θέμα, που είναι υποχρεωμένη να σέβεται. Παραμένει, βέβαια, ένοχη για την παραβίαση των υποχρεώσεών της το 1974…
Το βρετανικό Υπ. Εξωτερικών και Ανάπτυξης (Φόρειν ΄Οφις) επειδή δεν μπορεί θέλει την ΚΔ να αναγνωρίσει!
Τι κάνουν όμως οι Βρετανοί (στη σκιά του Σερ Ντέβιντ Χάνει) προετοιμάζοντας την αναγνώριση του «Ερτζάν»;
Οι πρόσφατες αποδεσμεύσεις βρετανικών εγγράφων του Φόρειν ΄Οφις για το 1993 ήταν πολύ αποκαλυπτικές όπως πάντα, αυτή τη φορά, με τα τότε 12 Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης που είχε δεχθεί ο Γλ. Κληρίδης.
Στις 25 Μαΐου 1993 ο Σερ Ντέιβιντ Χάνει, (ο οποίος υποστηρίζει την αναγνώριση του «Ερτζάν»), αρίθμησε τα 12 ΜΟΕ που συμφώνησαν οι δύο ηγέτες Κληρίδης/Ντενκτάς και έγραψε: ότι «ο Ντενκτάς απαιτούσε διεθνή αναγνώριση του «Ερζάν», άρση του οικονομικού εμπάργκο και άνοιγμα του λιμανιού της Αμμοχώστου…Ο Γλ. Κληρίδης είχε δεχθεί να μελετήσει και την ιδέα ίδρυσης Αερογραμμής για αμφότερες τις κοινότητες και θα δεχόταν και τις Τουρκικές Αερογραμμές να λειτουργούν.
Η Γενική Γραμματεία του ΟΗΕ είχε μιλήσει και με το νομικό σύμβουλο της ICAO που είχε δεχθεί να πάει στη Νέα Υόρκη να σκεφθούν τρόπους να προσπεράσουν τις δυσκολίες. Ο Κληρίδης είχε συμφωνήσει ακόμα και την πιθανότητα διεθνείς πτήσεις από τη Λευκωσία να πετούν στο «Ερτζάν» πριν προχωρήσουν προς το εξωτερικό…Παρόλα ταύτα, έγραψε ο Χάνει, η Γραμματεία του ΟΗΕ δεν έκρυψε την ενόχλησή της από τη αρνητική στάση του Ντενκτάς…»
(Βλέπε «Σημερινή» 14.1.2024
Δηλαδή στα παρασκήνια η Γενική Γραμματεία του ΟΗΕ, με την καθοδήγηση αναμφίβολά των Βρετανών είχε προσεγγίσει και την ICAO* εις προετοιμασία της αναγνώρισης προσπερνώντας τις… «ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ»!!
Μην έχει κανένας αμφιβολία ότι και ΣΗΜΕΡΑ με όσα έχει προεκλογικά και μετεκλογικά προσφέρει στους Τ/κ ο Πρόεδρος Νίκος Χριστοδουλίδης «κατ΄εντολή» και θράσος του Βρετανού Υπάτου Αρμοστού Irfan Siddig ο οποίος προχωρεί και απαιτεί και άλλα τόσα κατ΄εντολή του Φόρειν ΄Οφις, σχετικά άρθρα των συναδέλφων Δρ. Γιάννου Χαραλαμπίδη στη «Σημερινή» 3.3.2024 και Κώστα Βενιζέλου στον «Φιλελεύθερο» 25.2.2024, μην έχει κανένας αμφιβολία ότι τα πράγματα είναι προχωρημένα και το ΜΟΝΟ που επιδιώκουν/αναμένουν είναι την ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ από την Κυπριακή Κυβέρνηση!
‘Έτσι και κατεβάσει τα σώβρακα η Κυπριακή Κυβέρνηση η ICAO θα βρίσκεται στο πλευρό τους με τον Σερ Ντέιβιντ Χάνει περιχαρή για το επίτευγμά του έστω και μετά από δύο δεκαετίες! Μην ξεχνάτε μας το είχε υποσχεθεί : « Ξεχάστε τα ανθρώπινα δικαιώματα, εμείς θα σας το ξαναφέρουμε, ξανά και ξανά μέχρι να το δεχθείτε…» ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ του κατεχόμενου αεροδρομίου της Τύμπου μας («Ερτζάν» ονομαζόμενου) εξισώνεται με αναγνώριση του εκτρώματος… πλήρης επιβολή της υφέρπουσας αναγνώρισης κατά Τζούλιαν Έμερυ στη μαύρη επέτειο 50 χρόνων συνεχιζόμενων δύο βάρβαρων τουρκικών εισβολών…
Το Φόρειν ΄Οφις αναμάρτητο! Δεν παραβίασε καμία δικαστική απόφαση ούτε τα ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας που το ίδιο έγραψε ως (penholder).
ICAO* – International Civil Aviation Organization (Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας) κεντρικά γραφεία στο Μόντρεαλ του Καναδά.
Βρετανικά κόλπα και εκβιασμοί: Θέλουν αλλαγή ερωτημάτων στα δημοψηφίσματα και κοινή βάση διαλόγου την ισότιμη κυριαρχία Δρ. Γ. Χαραλαμπίδη
Σε «ναρκοπέδιο» βρετανικών ιδεών το Κυπριακό, το Λονδίνο προωθεί δικές του συνταγές | Φιλελεύθερος | Philenews Κ. Βενιζέλου
*Ερευνήτρια/δημοσιογράφος
ΠΗΓΗ:ΣΗΜΕΡΙΝΗ 10/3/2024
Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.