Κριτική της Βικτωρίας Ιωσηφίδου
Μια γλυκιά, τρυφερή ύπαρξη με φωτεινή ψυχή είναι η Φωτεινή, μια γυναίκα μόνη, διαζευγμένη και ανεπάγγελτη, που κάνει ψυχοθεραπεία στον θεραπευτή Κάρολο. Η Φωτεινή είναι ερωτευμένη με τον θεραπευτή της και απολαμβάνει κάθε στιγμή μαζί του, ενώ επιδιώκει παράλληλα να τον συναντά και σε άλλους χώρους, όπου του στήνει καρτέρι. Τον έρωτά της έχει εξομολογηθεί στη φίλη της Βέρα, στην οποία μάλιστα στέλνει και μέιλ που γράφει η ίδια και προορίζονται κανονικά για τον Κάρολο.
Η Βέρα, διαφημίστρια στο επάγγελμα με μεγάλη αγάπη στη δουλειά της, ζει μια τελειωμένη σχέση με τον σύζυγό της Αντρέα που είναι θεατρικός συγγραφέας. Ο Αντρέας, κολλημένος κι αυτός στο επάγγελμά του, αγχωμένος για πάντα στην αναζήτηση νέων θεμάτων και ιδεών, ζει μόνο για την συγγραφή και καθώς η δουλειά του είναι για αυτόν μοναδική του έννοια παραμελεί συστηματικά τη Βέρα. Όταν ο Αντρέας ανακαλύψει την κρυφή ερωτική ιστορία της Φωτεινής και τα μυστικά μέιλ, θα προσπαθήσει να πείσει τη Βέρα να τον βοηθήσει να γράψει ένα θεατρικό έργο βασισμένο σε αυτό το love story. Παράλληλα ο Κάρολος μαθαίνοντας για τα αισθήματα της Φωτεινής αποφασίζει να βγει μαζί της μόνο και μόνο για να μπορέσει με τις παρατηρήσεις του να προχωρήσει την διατριβή του.
Έτσι, αυτό το θλιμμένο πλάσμα, η Φωτεινή, γίνεται αντικείμενο κακοποίησης και από τους τρεις φίλους της που την χρησιμοποιούν με ιδιοτελή κίνητρα και την εκμεταλλεύονται ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Ενώ αυτή παραμένει αντικειμενικά μόνη, ζώντας μέσα από τη φαντασία και τις αναμνήσεις της.
Το έργο έγραψε ο Βασίλης Κατσικονούρης, με μακριά διαδρομή και μεγάλη εμπειρία στην θεατρική συγγραφή. Και δικαιώνει για ακόμη μια φορά το όνομά του. Γιατί το θεατρικό είναι εξαιρετικά καλογραμμένο, με υπόθεση που ιντριγκάρει και κεντρίζει το ενδιαφέρον των θεατών και συνεχείς ανατροπές. Ακόμη, έντονο χιούμορ το διαπερνά και φέρνει πολλές φορές το γέλιο στα χείλη του κοινού. Τέλος, είναι γεμάτο από μεταφυσικά στοιχεία και συμβολισμούς, που το εμπλουτίζουν και του δίνουν μιαν άλλη διάσταση. Ένας από αυτούς αφορά το περιβόητο ποτάμι με το κελαρυστό νερό, όπου γεννήθηκε ο έρωτας της Βέρας και του Αντρέα. Ένας πίνακάς του ποταμιού αυτού κοσμεί μάλιστα το σαλόνι του σπιτιού τους. Και ναι, όταν το ζευγάρι ξαναεπισκέπτεται μετά από χρόνια το ονειρεμένο ποτάμι, αυτό είναι πια ξερό, χωρίς ίχνος νερού, όπως ξεράθηκε και χάθηκε εντελώς και ο έρωτας ανάμεσα στη Βέρα και τον Αντρέα.
Πέρα όμως από το έργο που φέρει τη σφραγίδα ενός πολύπειρου συγγραφέα και τα έχει όλα, τα εύσημα αξίζει να δώσουμε πραγματικά και στην Φρόσω Λύτρα για την ευρηματική σκηνοθεσία. Η σκηνοθέτης πήρε το κείμενο, το έκανε κτήμα της και ειλικρινά το ανέδειξε πλάθοντας από αυτό έναν δικό της ονειρικό κόσμο και μια ποιητική παράσταση διαμάντι. Αυτό που προδιαθέτει άμεσα τον θεατή για ότι πρόκειται να ακολουθήσει είναι ένα υπέροχο σκηνικό, ένας τεράστιος, ολάνθιστος, μπουμπουκιασμένος κήπος με άπειρα διάσπαρτα λουλούδια και φυτά, όπου ακούγονται μελωδικές φωνές πουλιών. Ναι, κάπως έτσι θα ήταν σίγουρα ο παράδεισος. Ο παράδεισος αυτός δένει ακριβώς με όλα τα μεταφυσικά στοιχεία του κειμένου, αλλά και απαλύνει τους πόνους που προκαλούν στην ηρωίδα τα οικεία της πρόσωπα. Μέσα στον παράδεισο που έπλασε η Φρόσω Λύτρα όλοι και όλα κινούνται με αρμονία. Στο βάθος ένα τεράστιο τραπέζι που γίνεται χώρος δράσης, αλλά και μια λιμνούλα, ένα μπαρ, ένα γραφείο και ένα κρεβάτι, όλα φτιαγμένα από λουλούδια και γρασίδι. Στο λουλουδιασμένο σκηνικό ενσωματώνονται και κάποια αυθεντικά έργα τέχνης, δημιουργίες του εικαστικού καλλιτέχνη Στέλιου Γαβαλά, που δίνουν ακόμη μια πινελιά ποιότητας στην όλη δημιουργία. Το σκηνικό επιμελήθηκαν η Φρόσω Λύτρα και η Δανάη Πανά, ενώ τα κοστούμια, όλα με προσωπικότητα φέρουν τη σφραγίδα του Νίκου Χαρλαύτη.
Η Φαίη Κοκκινοπούλου στο ρόλο της Φωτεινής καταφέρνει να διεισδύσει βαθιά στην ψυχοσύνθεση της αγνής αυτής κοπέλας και ανεπιτήδευτα, με απλότητα, με ένα φωτεινό πρόσωπο και ένα απαλό μειδίαμα μας πείθει για την άδολη ψυχή της και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της. Είναι εξαιρετική στο ρόλο και κερδίζει τις εντυπώσεις.
Στο ρόλο της Βέρας η Άννα Ευθυμίου αποδίδει με πάθος και πολύ επιτυχημένα την έντονη προσωπικότητα της διαφημίστριας, ενώ έχει εξαιρετική κίνηση και κάποιες στιγμές λικνίζεται υπέροχα και χορευτικά πάνω στη σκηνή.
Ο Δημήτρης Σιακάρας στο ρόλο του συγγραφέα είναι απολαυστικός καθώς διακατέχεται από το πάθος της συγγραφής και καμιά στιγμή δεν ξεφεύγει από αυτό, δέσμιος της ανάγκης του για ένα νέο έργο, μια νέα επιτυχία!
Ο Νίκος Τσολερίδης τέλος στο ρόλο του Κάρολου είναι σοβαρός και αποδίδει με φυσικότητα και ρεαλιστικότητα τον αφοσιωμένο θεραπευτή.
Τα βλέμματα όμως κλέβει με την λιτή παρουσία της και τις χορευτικές της ικανότητες καθώς χορεύει και κινείται αρμονικά και η άξια και ταλαντούχα Αναστασία Κελέση που έφτιαξε και τις χορογραφίες και επιμελήθηκε την κίνηση. Η Αναστασία ερμηνεύει την Φωτεινή σε νεαρή ηλικία, την Φωτεινή της αθωότητας, ένα alter ego της ηρωίδας που δεν μιλά αλλά απλά είναι εκεί και η παρουσία της είναι μια ιδέα της Φρόσως Λύτρα.
Αξίζει να αναφερθεί τέλος η εξαιρετική πρωτότυπη μουσική που παίζει πρωτεύοντα ρόλο καθώς ακούγεται συνεχώς και δίνει σε όλο το έργο και στην παράσταση μια ιδιαίτερη φυσιογνωμία. Την μουσική έγραψαν οι DNA, δηλαδή ο Μιχάλης Νιβολιανίτης και ο Αλέξανδρος Χρηστάρας. Ενορχηστρωτής όμως σε όλα τα παραπάνω σκηνικά, μουσικές ,ερμηνείες είναι αναμφίβολα και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία η σκηνοθέτης Φρόσω Λύτρα.
Η καινούρια παράσταση του Κ.Θ.Β.Ε. «ΠΗΡΕ ΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΗΣ» είναι μια δουλειά υψηλής αισθητικής με πανάξιους συντελεστές, μια παράσταση με φυσιογνωμία, με ουσία και πολλά μηνύματα μα και ταυτόχρονα ονειρική, ένα πραγματικό κομψοτέχνημα. Μην καθυστερείτε! Σπεύσατε να την απολαύσετε!!
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Φρόσω Λύτρα
Σκηνικά: Φρόσω Λύτρα, Δανάη Πανά
Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης
Πρωτότυπη μουσική: DNA (Μιχάλης Νιβολιανίτης, Αλέξανδρος Χρηστάρας)
Χορογραφία-επιμέλεια κίνησης-βοηθός σκηνοθέτη: Αναστασία Κελέση
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Οργάνωση Παραγωγής: Εύα Κουμανδράκη
Παίζουν οι ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά): Άννα Ευθυμίου (Βέρα), Φαίη Κοκκινοπούλου (Φωτεινή), Δημήτρης Σιακάρας (Αντρέας), Νίκος Τσολερίδης (Κάρολος)
Χορεύτρια επί σκηνής: Αναστασία Κελέση
Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.