Πρωταγωνιστεί ο Μιχαήλ Δουκάκης
Σκηνοθεσία: Τατιάνα Σκανάτοβιτς
Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Γιώργος Βάλαρης
Μετά την επιτυχημένη πορεία σε Ελλάδα, Ευρώπη και Αμερική, η ξεκαρδιστική κωμωδία του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Ο Επικήδειος», έρχεται στην Θεσσαλονίκη τον Δεκέμβριο στο Θέατρο Αυλαία. Στα πλαίσια της παγκόσμιας περιοδείας αυτού του αριστουργήματος του Ιάκωβου Καμπανέλλη, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά με αυτόν τον μοναδικό τρόπο, θα δοθούν 12 μόνο παραστάσεις, καθώς αμέσως μετά η παράσταση συνεχίζει το ταξίδι της ανά την Ελλάδα.
Υπόθεση
Ένας ηλικιωμένος συγγραφέας, γυρνώντας από την κηδεία ενός καταξιωμένου συναδέλφου του και αγωνιώντας για τη δική του καταξίωση, έστω και μετά θάνατον, τηλεφωνεί στον φίλο του και συνάδελφό του προσπαθώντας να τον πείσει να γράψουν τον Επικήδειο τους, ο ένας του άλλου.
Έγραψαν για τον ¨Επικήδειο»
“…Ο Μιχάλης Δουκάκης με ερμηνεία που κυριολεκτικά σε καθηλώνει, παίζει τον ρόλο ενός συγγραφέα που επιστρέφει από την κηδεία ενός ομοτέχνου του και έχοντας ζηλέψει τη μεγαλοπρέπεια της τελετής προσπαθεί να σκαρφιστεί ένα σχέδιο, για να εξασφαλίσει τη μεταθανάτια δόξα του. Αυτό τον φόβο του θανάτου, της μοναξιάς και την επιθυμία της υστεροφημίας, κατάφερε ο Ι. Καμπανέλλης να τα μετουσιώσει σε μια υπέροχη κωμωδία, που με την ιδιοφυή συναισθηματική νοημοσύνη του Μιχάλη Δουκάκη, απογειώθηκε σε μια αλησμόνητη παράσταση, που είχε την ιδιαιτερότητα να σε κάνει να γελάς και να συγκινείσαι την ίδια ακριβώς στιγμή, με χιούμορ ποιοτικό, υπόγειο, μαύρο, αλλά και σύγχρονο.
…Τον «Επικήδειο» έχουν ερμηνεύσει πολλοί κατά καιρούς ηθοποιοί, αλλά θα λέγαμε πως η ερμηνεία του Μιχάλη Δουκάκη παρασύρει τον θεατή με την ειλικρίνεια, την ανθρωπιά και την απόλυτη ταύτισή του, με αυτό που ήθελε να πει και με τον τρόπο που ήθελε να το εκφράσει ο Ιάκωβος Καμπανέλλης….”
Γιάννα Κατσαγιώργη, Δημοσιογράφος Εθνικού Κύρηκα Αμερικής
“Στο Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ, ο Μιχαήλ Δουκάκης έδωσε ρέστα επί σκηνής, με όλα τα στοιχεία υπερπολλαπλασιασμένα και διογκωμένα, έτσι ώστε η ύστατη τιμή στον τιμώμενο να καθίσταται στο τέλος στοιχείο για διασκέδαση. Ο συγγραφέας έγραψε και ο ηθοποιός έδωσε όλο το φάσμα των κωμικών διακυμάνσεων, με έμφαση στην καταφανέστατη επιθυμία του ηλικιωμένου συγγραφέα που, επιστρέφοντας από την κηδεία ενός άλλου συγγραφέα, ζήλεψε τη δόξα του τεθνεώτος και αποφασίζει να γράψει ο ίδιος τον επικήδειο ενός ετοιμόρροπου συναδέλφου του και εκείνος, ο ετοιμόρροπος, τον δικό του. Εσύ θα γράψεις για μένα κι εγώ για σένα, από τώρα, να έχουμε τους επικήδειους έτοιμους κι όποιος πεθάνει πρώτος… χτύπα ξύλο (να μην είμαι εγώ), θα έχει τον έπαινο και την τιμή που του πρέπει.
Κι εδώ έγκειται όλο το κωμικό στοιχείο, το οποίο επεξεργάστηκε ο συγγραφέας Ιάκωβος Καμπανέλλης από κάθε δυνατή πλευρά. Πολιτική, κοινωνική, οικονομική, πνευματική, συντεχνιακή, ανθρώπινη…
…Το κοινό στο θέατρο δεν σταμάτησε να γελάει με τη μωροφιλοδοξία του ήρωα. Και ένα ακόμα σχόλιο. Νομίζω πως ο Μιχαήλ Δουκάκης θύμιζε κάπως τον Θύμιο Καρακατσάνη και σαν φιγούρα και σαν λόγος και σαν στήσιμο. Η παράδοση καλά κρατεί και χαίρομαι που ένας νεότερος τιμά τη γενιά του. Μην το χάσετε.”
Ανθούλα Δανιήλ, Συγγραφέας, Κριτικός Θεάτρου, Διδάκτωρ φιλολογίας
“…Ο κ. Μιχαήλ Δουκάκης ανταποκρίνεται με άψογη τεχνική και ταλέντο στις απαιτήσεις του συγκεκριμένου ρόλου. Με την είσοδο του στην σκηνή, κυριολεκτικά ακούμε την σιωπή του που μιλάει εύγλωττα μέσα από τις κινήσεις του σώματός του και τις εκφράσεις του προσώπου. …Ο κ. Δουκάκης μορφοποιεί, ψηφίδα-ψηφίδα, τον δραματικό χαρακτήρα με εκφραστική δεινότητα.
Αδιαμφισβήτητα, ο κ. Δουκάκης με ευκρίνεια στον λόγο, με εναρμονισμένες κινήσεις που υπογραμμίζουν την ηλικιακή δυσκινησία του χαρακτήρα αλλά και ένα οξύτατο βλέμμα μέσα στο οποίο υφέρπει η πανουργία του θεατρικού προσώπου να πείσει τον τηλεφωνικό συνομιλητή του, μας χαρίζει μια εξέχουσα ερμηνεία σαν αόρατη μουσική φωτός που δονεί την πλατεία.”
Καλλιόπη Γ. Ραπανάκη, Θεατρολόγος, Κριτικός Θεάτρου
“…Επίκαιρος, πολύ επίκαιρος ο «Επικήδειος» του Καμπανέλλη δια στόματος και σώματος τού μοναχικά ιδιοφυούς Μιχάλη Δουκάκη. Τι ηθοποιός. Τι ιερά μανία, διονυσιακή κι ανεξάντλητος. Τελεσφόρος αρνησικυρία, φαντασμαγορική αμφιθυμία, άνθρωπος ορχήστρα, μακάρι να παίζει πάντα μόνος του, με χιλιάδες θεατές να χάσκουν εκστασιασμένοι εμπρός του. Ανακαλύψτε τον.
Κωνσταντίνος Μπούρας, Θεατρολόγος, Κριτικός Θεάτρου
“Η σκηνοθέτιδα Τατιάνα Σκανάτοβιτς αξιοποίησε το κείμενο του Καμπανέλλη με θαυμαστό τρόπο, χαρίζοντας στο κοινό μια ξεκαρδιστική μαύρη κωμωδία, χάρη και στην υπέροχη ερμηνεία του Μιχαήλ Δουκάκη. Ο άνθρωπος σε όλο του το μεγαλείο, χωρίς ίχνος αξιοπρέπειας, αρκεί να του αποδοθούν τιμές, έστω και μετά θάνατον, ακόμα κι αν δεν τις αξίζει. Όλα για τα μάτια του κόσμου, όλα για τις εντυπώσεις και για το θεαθήναι. Στο εξαιρετικό αποτέλεσμα συνέτειναν, τα μέγιστα, οι ωραίες μουσικές επιλογές και οι υποβλητικοί φωτισμοί του Βαγγέλη Σαγρή, καθώς και η μεταμόρφωση του Δουκάκη από το μακιγιάζ της Ναϊάδας Σαγρή.
Οι θεατές, γελώντας συνέχεια στη διάρκεια της παράστασης, καταχειροκρότησαν όλους τους συντελεστές, στο τέλος, αποθεώνοντας τον Μιχαήλ Δουκάκη, για τη μοναδική ερμηνεία του.”
Νίκος Μπατσικανής, τακτικό μέλος της Ένωσης Κριτικών Θεάτρου.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Τατιάνα Σκανάτοβιτς
Ερμηνεία: Μιχαήλ Δουκάκης
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Γιώργος Βάλαρης
Παραγωγή: Αττικές Παραγωγές/ Attica Productions
Πληροφορίες
Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)
Τηλέφωνο: 2310 230013
Ημέρες & ώρες παραστάσεων:
Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου 2024, 21:00
Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου 2024, 21:00
Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου 2024, 21:00
Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου 2024, 21:00
Σάββατο, 28 Δεκεμβρίου 2024, 21:00
Κυριακή, 29 Δεκεμβρίου 2024, 19:00
Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2024, 21:00
Τετάρτη , 1 Ιανουαρίου 2025, 21:00
Πέμπτη, 2 Ιανουαρίου 2025, 21:00
Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου 2025, 21:00
Σάββατο, 4 Ιανουαρίου 2025, 21:00
Κυριακή, 5 Ιανουαρίου 2025, 19:00
Εισιτήρια:18€ κανονικό, 16€ φοιτητικό, ανέργων
Διάρκεια: 80 λεπτά
Προπώληση: Ταμείο θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ &
https://www.ticketservices.gr/event/avlaia-o-epikidios-tou-iakovou-kabanelli/?lang=el
Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.