
Της Άννας Κωνσταντινίδου
Γιατί είναι δύσκολο η Μέση Ανατολή να ηρεμήσει; Και για “να μιλήσω” ρεαλιστικά, δεν θα ηρεμήσει ποτέ, ως φαίνεται μέχρι στιγμής; Σε όλη σχεδόν την αρθρογραφία μου μνημονεύω την Εθνολογία των λαών αυτών. Κι επίσης, το λάθος που γίνεται διαχρονικά (… ενδεχομένως και επίτηδες), ότι η Δύση έμαθε “να διαχειρίζεται” και “να μελετά” τους λαούς (όλους ανεξαιρέτως τους λαούς της ανατολικής περιφέρειας, αλλά κυρίως) της Μέσης Ανατολής με βάση τους δικούς της “όρους”.
Οι Άραβες, όπως αναφέρω (και) σε πολλά κείμενα που ανεβάζω στα sites, έχουν τόσα μα τόσα ζητήματα μεταξύ τους ιδεολογικής διάστασης (απότοκα της διαφοροποίησής τους, όπως εκφράζονται κυρίως μέσω των θρησκευτικών -κοινωνικών Ταγμάτων) που το Ισραήλ ως (υποτιθέμενος) εχθρός τους… απλά στην πραγματικότητα δεν έχει βάση ή για να είμαστε ρεαλιστές το Ισραήλ για τα περισσότερα αραβικά Κράτη είναι ο αποδιοπομπαίος τράγος, της ανικανότητάς τους το όραμα του Παναραβισμού να το κάνουν πράξη. Και μάλιστα την αρχική ιδεολογία του Παναραβισμού, έτσι όπως ο Όραμπι προσπάθησε στα τέλη του 19ου αι. μέσω του κινήματος αυτού, να συγκλίνει σε μία πολιτικο-κοινωνική συνισταμένη όλα τα αραβικά φύλα.
Η Γη της Επαγγελίας για τους Εβραίους είναι ο ιστορικός και γεωγραφικός χώρος της Ιστορικής Παλαιστίνης, εκεί που ίδρυσαν το Κράτος τους το 1948… είναι η κοιτίδα του πολιτισμικού υποβάθρου τους. Το ιδεολογικό και πολιτισμικό σταυροδρόμι, ωστόσο των Αράβων, είναι ο χώρος της Ιστορικής Μεσοποταμίας, όπου ο Τίγρης και ο Ευφράτης, δύο σημαντικοί από κάθε άποψη ποταμοί (…που ακόμα και ως Θεοί λατρεύονταν) τη διαπερνούν. Και η ιδεολογική αφετηρία του πολιτισμικού αποτυπώματος των φύλων αυτών είναι κατακερματισμένη σε χώρες που σήμερα (αλλά και τις τελευταίες δεκαετίες) έχουν άμεσο ή έμμεσο ρόλο σε αυτές τις ανελέητες διαμάχες στην περιοχή που έχει (σε ιστορικό επίπεδο) την πρωτοκαθεδρία το αραβικό στοιχείο. Η Ιστορική Μεσοποταμία, το πολιτισμικό σταυροδρόμι των αραβικών φυλών είναι κατακερματισμένη (σήμερα) στο Ιράν, Ιράκ, Τουρκία και Συρία, δηλαδή το κέντρο της πολιτισμικής αυτοέκφρασης των Αράβων στα 2/4 δεν ανήκει σε αυτούς (….αν και το Ιράκ καταλαμβάνει το μεγαλύτερο ποσοστό της Ιστορικής Μεσοποταμίας).
Εύλογα θα πει κάποιος, μα τι μας γράφει τώρα, αφού οι Άραβες έκαναν την εμφάνισή τους στην περιοχή με τον συγκεκριμένο εθνοτικό προσδιορισμό στα πρώτα χριστιανικά χρόνια. Και κυρίως αφότου ασπάστηκαν την μουσουλμανική θρησκεία; Οι ίδιοι οι Άραβες ιστορικοί θεωρούν ως “περίοδο άγνοιας” την χρονική περίοδο μέχρι την εμφάνιση του Μωάμεθ, ωστόσο “πατούν” για την ανάγνωσή της στους αρχαίους Έλληνες γεωγράφους, Στράβωνα, Αγαθαρχίδη κτλ που ταυτίζουν την πολιτιστική κληρονομιά και εξέλιξή τους με τα φύλα των Σουμέριων, των Βαβυλωνίων, των Σαβαίων (γνωστή η Βασίλισσα του Σαβά) κτλ. Είναι οι λεγόμενοι ιστορικοί λαοί, όπως τους ονομάζει ο Ιταλός Ανθρωπολόγος Albert Miroglio, που πρώτος ασχολήθηκε με την Εθνολογία των Λαών.
Λοιπόν, σε αυτό το κομμάτι της Ιστορικής Μεσοποταμίας αναπτύχθηκαν όλα τα ιδεολογικά ρεύματα που σήμερα στον Αραβικό Κόσμο δημιουργούν όχι μόνο διενέξεις, αλλά διαμόρφωσαν την Κοινωνιολογία των φυλών τους στο πέρασμα των αιώνων, ενώ ιστορικό -κοινωνική διάσταση λαμβάνουν οι Δρούζοι, Ασσύριοι (…που ανέπτυξαν πολλά σύγχρονα Τάγματα), ακόμα και Κούρδοι.
Οι Άραβες θα κατορθώσουν ποτέ να πατήσουν- σε ένα ενιαίο (πολιτειακό και πολιτικό) μόρφωμα- την πολιτισμική κοιτίδα τους, την Ιστορική Μεσοποταμία, όπως συνέβη με τους Εβραίους, που ίδρυσαν το Κράτος τους στη Γη της Επαγγελίας, στην κοιτίδα του πολιτισμού τους;
… μόνο όταν κατορθωθεί αυτό, θα υπάρξει πλήρης ηρεμία στην Μέση Ανατολή… Το Ιράν και η Τουρκία αυτήν την στιγμή πατάνε πάνω στα ιερά χώματα των ιστορικών φύλων που συνθέτουν σήμερα τον Αραβικό Κόσμο…
Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.
Ακολουθήστε τις ειδήσεις του speaknews.gr στο Google News πατώντας εδώ
