Στ. Καλαφάτης: «Το πρόγραμμα για τη Σχολική Διαμεσολάβηση είναι επένδυση στο μέλλον των παιδιών μας»

«Το πρόγραμμα για τη Σχολική Διαμεσολάβηση που προωθεί ο Τομέας Μακεδονίας και Θράκης διαφέρει από κάθε άλλη δραστηριότητά μας. Δεν έχει να κάνει με την Οικονομία και την Ανάπτυξη. Δεν έχει να κάνει με επενδύσεις. Είναι, όμως, μια επένδυση στο μέλλον των παιδιών μας», τόνισε ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης κ. Σταύρος Καλαφάτης, στο χαιρετισμό του στην ημερίδα με θέμα “Σχολική Διαμεσολάβηση” που οργάνωσαν ο Τομέας Μακεδονίας και Θράκης του ΥΠΕΣ, ο Δήμος Καλαμαριάς, το Ινστιτούτο Κατάρτισης Διαμεσολαβητών του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς “Μελίνα Μερκούρη”.

Για την πρωτοβουλία του Τομέα Μακεδονίας και Θράκης, να φέρει τη Σχολική Διαμεσολάβηση στα σχολεία της Θεσσαλονίκης, επισήμανε: «Έχει αποδειχθεί, πλέον, επιτακτική ανάγκη. Δυστυχώς, η σχολική βία επεκτείνεται και στη χώρα μας και οι καθημερινές ειδήσεις αποδεικνύουν αυτήν την τεράστια αναγκαιότητα. Τα φαινόμενα νεανικής και σχολικής βίας -και κυρίως οπαδικής βίας- αυξάνονται.  Μόλις πριν μερικές ημέρες αποκαλύφθηκε η τραγική περίπτωση ενός 14χρονου μαθητή στα Σεπόλια, που οδηγήθηκε στην αυτοχειρία. Η δολοφονία του Άλκη στη Θεσσαλονίκη ήταν η δραματική κορύφωση του προβλήματος, που μας συγκλόνισε όλους. Τα περιστατικά αυτά δεν μπορεί -δεν πρέπει- να λησμονούνται από κανέναν.  Μας υποδεικνύουν με τον πιο επιτακτικό τρόπο το χρέος που έχουμε πρώτ΄απ΄όλα απέναντι στα παιδιά μας, αλλά και απέναντι σε κάθε συμπολίτη μας. Κι επειδή το κακό ξεκινά σταδιακά, έχουμε χρέος να το χτυπήσουμε στη ρίζα του, να το χτυπήσουμε στο ξεκίνημά του.  Από τις αυλές των σχολείων μας. Από τα φαινόμενα λεκτικής, ψυχολογικής, διαδικτυακής και σωματικής βίας που αναπτύσσονται στα μαθητικά χρόνια». 

Για τη μέθοδο της Σχολικής Διαμεσολάβησης υπογράμμισε: «Μαθήτριες και μαθητές εκπαιδεύονται να επιλύουν εθελοντικά, ειρηνικά και δημοκρατικά τις διαφορές τους με έναν τρόπο συνεργατικό, χωρίς ποινές, διασφαλίζοντας την ηρεμία στο σχολικό περιβάλλον.    Ενδυναμώνονται με γνώσεις και δεξιότητες για να διαχειριστούν συγκρούσεις μέσα ή και έξω από το σχολικό περιβάλλον.  Ασκούνται να είναι καλοί ακροατές των συμμαθητών τους και να έχουν αμεροληψία, εχεμύθεια και εμπιστευτικότητα. Εκπαιδεύονται στη διαχείριση του θυμού και των συναισθημάτων τους. Μαθαίνουν να αποδέχονται τη διαφορετικότητα. Βελτιώνουν ταυτόχρονα τις σχολικές τους επιδόσεις και αναπτύσσουν σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας με τις συμμαθήτριες, τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους. Αν μάθουν τα παιδιά μας να εφαρμόζουν τη σχολική διαμεσολάβηση, θ΄αφήνουν, σταδιακά, πίσω, τις εντάσεις». 

Επίσης, τόνισε: «Με τη Σχολική Διαμεσολάβηση, λέμε ένα δυνατό ΟΧΙ στη βία και στον σχολικό εκφοβισμό. Χτίζουμε τείχος στο bullying και στεκόμαστε δίπλα στα παιδιά μας. Με εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς που εργάζονται για την πρόοδό τους. Ενώνουμε δυνάμεις. Αλλάζουμε νοοτροπίες. Ανοίγουμε νέους δρόμους συνεργασίας και διαλόγου στην Εκπαίδευση και στην κοινωνία».

Ο κ. Καλαφάτης ευχαρίστησε το Ινστιτούτο Κατάρτισης Διαμεσολαβητών του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης για τη συνεργασία τους στην επίτευξη του κοινού στόχου.

Στο χαιρετισμό του, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς κ.κ. Ιουστίνος, τόνισε:

«Κάθε εκπαιδευτικός για να κάνει καλά τη δουλειά του χρειάζεται και καρδιά, αλλά και ειδική γνώση. Έτσι ώστε να μπολιαστεί με το μεράκι και την αγάπη για τα παιδιά. Αυτό που τώρα αναζητά η κοινωνία, είναι πατροπαράδοτο στον κοινό βίο της εκκλησίας. Εμείς το κάνουμε αιώνες μέσα από τα εξομολογητήριά μας. Μάλιστα, όταν δεν διορθώνεται κάτι, με τη συναίνεση του εξομολογούμενου απευθυνόμαστε και σε ειδικούς, ακόμη και σε δικαστικές αρχές. Είμαστε στη διάθεσή σας να συμβάλουμε στη Σχολική Διαμεσολάβηση, με κάθε τρόπο. Ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής είχε πει ότι το μυαλό που απομακρύνεται από το Θεό, γίνεται ή δαίμονας, ή θηρίο. Δυστυχώς, το βλέπουμε. Τα ζούμε σα μια δυνατή πραγματικότητα. Όταν ο άνθρωπος δεν έχει Θεό μέσα του, αγριεύει. Κι αυτή την αγριοσύνη τη βγάζει σε όποιον βρει μπροστά του. Μιλώ σαν αδελφός, σα φίλος: Να μπολιάσουμε όλα τα προγράμματά μας, την επιστημονοσύνη μας, με το Θεό. Ο άνθρωπος γαληνεύει μπροστά στο Θεό. Να συγχαρώ τον Υφυπουργό Εσωτερικών τον κ. Καλαφάτη, για την πρωτοβουλία. Ήταν καιρός κάποια υπουργεία να ασχοληθούν και με μια άλλη διάσταση κι όχι μόνον την Οικονομία και την Ανάπτυξη».

Ο Δήμαρχος Καλαμαριάς, Γιάννης Δαρδαμανέλης, στο χαιρετισμό του, επισήμανε:

«Σοβαροί λόγοι είναι αυτοί που οδηγούν τα παιδιά σε βίαιες συμπεριφορές κι αυτούς τους λόγους πρέπει να εξετάσουμε, να αντιμετωπίσουμε και να καταπολεμήσουμε. Η διαμεσολάβηση είναι ένας νέος, πρωτοποριακός θεσμός, που ξεκίνησε με τη συμβολή των δικηγόρων, ο οποίος θα συμβάλλει θετικά στη λειτουργία των σχολείων,  στην αποφυγή επεισοδίων μέσα σ’ αυτά και στο να γίνει η καθημερινότητα  λίγο πιο ομαλή στις σχολικές κοινότητες. Ο Δήμος Καλαμαριάς κι εγώ προσωπικά στεκόμαστε δίπλα σε κάθε τέτοια πρωτοβουλία, εμπιστευόμενοι τους νέους μας και τις δυνατότητές τους».

Στην εκδήλωση, απηύθυναν επίσης χαιρετισμό η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Κατάρτισης Διαμεσολαβητών του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Μαρία Πρωτοπαπαδάκη και ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης κ. Ανδρέας Μαυρίδης.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών της ημερίδας μίλησαν οι κ.κ. Ζωή Γιαννοπούλου, δικηγόρος – Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια, ΗΒ, ΗΠΑ europeanresolution.com με θέμα: «Σχολική Διαμεσολάβηση, Ειρηνική Επίλυση των Συγκρούσεων στα Σχολεία», Σοφία Ζιάκα, δικηγόρος – Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια με θέμα: «Διαμεσολάβηση και Συγκρούσεις, Θεωρία της Σύγκρουσης», Αικατερίνη Τοπάλη, Διευθύντρια 1ου Δημοτικού Σχολείου Φιλύρου, Παπαναστασίου Βασιλική, εκπαιδευτικός ΠΕ70, Συντονίστρια σχολείου για τη σχολική διαμεσολάβηση, με θέμα: «Μια εναλλακτική πρόταση επίλυσης  συγκρούσεων», Ανθούλα Ντόλκερα, Διευθύντρια 31ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης με θέμα: «Καταπολεμώντας φαινόμενα εκφοβισμού και βίας – Διαμόρφωση τρόπων διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων μέσω της σχολικής διαμεσολάβησης».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ