του Τάσου Ρέτζιου
Έναν ύμνο στη μητρότητα και την τέχνη της μουσικής αποτελεί η παράσταση «Δυο γυμνά άσπρα χέρια» με την Μελίνα Μποτέλλη η οποία εκτός από την ερμηνεία υπογράφει τα κείμενα και τη σκηνοθεσία της παράστασης.
Έρχεται την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου στο φουαγιέ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, «ΚΘΒΕ plus», που περιλαμβάνει συνεργασίες με διαφορετικούς Καλλιτεχνικούς φορείς και Οργανισμούς.
Η Μελίνα Μποτέλλη προσφέρει αφιλοκερδώς την παράσταση για αυτό και η είσοδος είναι ελεύθερη. Απαραίτητη προϋπόθεση η κράτηση θέσης καθώς αυτές είναι περιορισμένες.
Η παράσταση ανέβηκε, για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2018, με αφορμή τη συμπλήρωση 40 χρόνων πετυχημένης παρουσίας της Μελίνας Μποτέλλη στο θεατρικό σανίδι.
Ο μονόλογος είναι εμπνευσμένος από το καλλιτεχνικό περιβάλλον στο οποίο μεγάλωσε η Μελίνα Μποτέλλη, τα εφηβικά της χρόνια, τις ακροάσεις, τον κόσμο της όπερας, το θέατρο, την τηλεόραση, το χορό και τη μουσική….
Η παράσταση «Δυο γυμνά άσπρα χέρια» μιλάει για τη μητρότητα και την τέχνη που δεν γνωρίζει σύνορα… Αποτελεί αφιέρωμα στους δασκάλους της όλων των τεχνών, αλλά κυρίως στους ηθοποιούς του Εθνικού Θεάτρου και του Θεάτρου Τέχνης, που έφεραν με τις ξεχωριστές φωνές τους στα σπίτια των Ελλήνων το μεγάλο διεθνές θεατρικό ρεπερτόριο, μέσω του ραδιοφώνου του ΕΙΡ και Ελληνικής Ραδιοφωνίας, πριν από την εισβολή της τηλεόρασης και της εικόνας. Του ραδιοφώνου, που έκανε τη φαντασία των ακροατών να ταξιδεύει , να δημιουργεί εικόνες και πρόσωπα.
Βιογραφικό Μελίνας Μποτέλλη
Γεννήθηκε στα Εξάρχεια της Αθήνας. Ο πατέρας της Τριαντάφυλλος Μποτέλλης, Έλληνας της Ρουμανίας με καταγωγή από τη Μυτιλήνη, ήρθε στην Ελλάδα στις 29 Οκτωβρίου 1940 και πολέμησε στο Ελληνοαλβανικό Μέτωπο. Η μητέρα της Φοίβη Νικολαίδου, γεννήθηκε στη Λεμεσό της Κύπρου και ήρθε στην Αθήνα με την οικογένειά της στις αρχές της δεκαετίας του 1920. Και οι δύο ήταν φανατικοί φιλότεχνοι. Μαζί με τον αδερφό της Εμμανουήλ ακολουθούσαν τους γονείς τους σε θεατρικές παραστάσεις, λογοτεχνικές βραδιές και εικαστικές εκθέσεις. Η Μελίνα Μποτέλλη είχε την πλήρη στήριξη της οικογένειάς της στην καλλιτεχνική της πορεία. Λόγω οικονομικών προβλημάτων, άρχισε να εργάζεται από τα πρώτα εφηβικά της χρόνια και επαγγελματικά από τα 14 της στο μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Έχασε πρόωρα τον πατέρα της και έτσι δεν μπόρεσε να φύγει για σπουδές στη Γαλλία, ούτε να αρχίσει τη χορευτική της καριέρα στην Όπερα της Βόννης, όπου της είχε δοθεί θέση στο μπαλέτο. 1974 Απολυτήριο Λυκείου Τοσιτσείου – Αρσακείου με άριστα. Εισαγωγή και εγγραφή στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Πολιτικών Επιστημών. Σπούδασε θέατρο στην ∆ραματική Σχολή του Εθνικού θεάτρου. Αριστούχος απόφοιτος (1978). Εργάστηκε στο Εθνικό θέατρο, Θέατρο Τέχνης, Αμφιθέατρο, Σκηνή κ.α. σε σκηνοθεσία των αείμνηστων μεγάλων: Κάρολου Κουν, Ζυλ Ντασέν, Γιώργου Λαζάνη, Μίμη Κουγιουμτζή, Σπύρου Ευαγγελάτου, Γιώργου Θεοδοσιάδη, ∆ιαγόρα Χρονόπουλου, Λευτέρη Βογιατζή , ∆ημήτρη Έξαρχου, Βασίλη Νικολαίδη. Και των εξ ίσου σπουδαίων σκηνοθετών Κώστα Καζάκου, Λεωνίδα Τριβιζά, Γιώργου Μιχαλακόπουλου, Σταμάτη Φασουλή, Γιάννη Μαργαρίτη, Σωτήρη Χατζάκη και ξένων σκηνοθετών, όπως ο John Sharpe και η Jane Howell. Έπαιξε δίπλα σε πρωταγωνιστές όλων των θεατρικών γενεών. Ερμήνευσε πρωταγωνιστικούς ρόλους, δραματικούς ή κωμικούς σε εντελώς διαφορετικά είδη θεάτρου. Έγινε ευρύτατα γνωστή στην Ελλάδα, με την επιτυχία των τηλεοπτικών σειρών, στις οποίες πρωταγωνίστησε, όπως: «Απών» της Μιρέλλας Παπαοικονόμου-Γιώργου Κορδέλλα, «Ψίθυροι Καρδιάς» του Μανούσου Μανουσάκη, «Της αγάπης μαχαιριά» του Στράτου Μακρίδη κ.α.. Σπούδασε κλασσικό και σύγχρονο χορό. Επαγγελματίας χορεύτρια από τα 14 της χρόνια στο μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στο Κέντρο Κλασσικού Μπαλέτου του Λεό Ντε Πιαν και στο Πειραματικό Μπαλέτο του Γιάννη Μέτση. Διπλωματούχος καθηγήτρια χορού (1975). Δίδαξε σε σχολές Μπαλέτου και στη ∆ραματική Σχολή του θεάτρου Τέχνης (1980-1990), όπου και επιμελήθηκε χορογραφίες παραστάσεων. Έχει κάνει μαθήματα τραγουδιού με τους καθηγητές Κική Μορφονιού, Έλλη Νικολαϊδη, Φραγκίσκο Βουτσίνο και θεωρητικών στο Athenaeum και έχει πάρει μέρος σε συναυλίες, ρεσιτάλ τραγουδιού και σε δεκάδες ραδιοφωνικές εκπομπές. Ήταν η πρώτη που δημιούργησε μουσικές– θεατρικές παραστάσεις (συγγραφή, επιλογή κειμένων και τραγουδιών) και ένα πολύ προσωπικό στυλ ερμηνείας: «Ή Γυναίκα και το Πιάνο», σε σκηνοθεσία Μίμη Κουγιουμτζή, με τον μαέστρο ∆ιαμαντή ∆ιαμαντόπουλο, «Στων Κεριών το Φως» με τον κιθαρίστα Μιχάλη Σουρβίνο. «Πάμε μια Βόλτα στο Φεγγάρι», αφιέρωμα στο Μάνο Χατζιδάκι, «Ο ουρανός θα γίνει πιο γαλανός», αφιέρωμα στο Σταύρο Ξαρχάκο, «Φωνή Ελληνίδας», αφιέρωμα στη Σοφία Βέμπο με την πιανίστρια Γιάννα Λύκοβα, τρεις παραστάσεις με πολύ μεγάλη επιτυχία στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
Έχει συνεργαστεί με πολύ σημαντικούς συνθέτες μας μεταξύ των οποίων ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Βαγγέλης Παπαθανασίου, ο Μάριος Τόκας, η Ελένη Καραϊνδρου κ.α.. Βραβεύθηκε από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς, Κύριο Ιουστίνο, με τον ”Χρυσό Σταυρό του Αγίου Ευγενίου του Τραπεζουντίου” για την προσφορά της. Κυκλοφορούν δύο προσωπικά της CD «Η αγάπη κάστρα καταλεί» από την Sony, και «Στων Κεριών το Φως» από την Music Box International, αλλά έχει και συμμετοχές, όπως στους δις πλατινένιους «Ψίθυρους Καρδιάς» της Warner. Συμμετείχε σε δύο CD για την ενίσχυση του «Σπιτιού του Ηθοποιού». Είναι η βασική αφηγήτρια στο παιδικό CD «Ίκαρος Ποντίκαρος» της Εύας Ιεροπούλου. Ηταν μέλος του ∆ιοικητικού Συμβουλίου του Πολιτιστικού Οργανισμού Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους ∆ράμας. Είναι παντρεμένη με τον καθηγητή θετικών επιστημών Μαργαριτη Τζίμα και έχουν τρία παιδιά