Ο Δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, διεκδικεί την όγδοη συνεχόμενη θητεία του, γεγονός που αποτελεί πανελλαδικό ρεκόρ, και μιλάει στο SPEAKNEWS για τους λόγους που θέλει να συνεχίσει να είναι Δήμαρχος, για τους παράγοντες που πολλές φορές εμποδίζουν την ολοκλήρωση απαραίτητων έργων, για το ρόλο της αυτοδιοίκησης στην πολυπόθητη ανάπτυξη της χώρας και για τη συνεργασία του με τους υπόλοιπους δήμους της Θεσσαλονίκης.
Κύριε Δανιηλίδη, κατεβαίνετε για μια ακόμη φορά ως υποψήφιος Δήμαρχος, για το Δήμο Νεάπολης Συκεών. Ποιος είναι ο λόγος που σας ωθεί να διεκδικήσετε ξανά την δημαρχία;
Δεν θα σας πω ότι δεν έχω ολοκληρώσει το έργο μου όπως συνηθίζουν να λένε κάποιοι αιρετοί, θα σας πω μόνο ότι έχω τη διάθεση, το σθένος και την απαιτούμενη εμπειρία για να διεκδικήσω ακόμη περισσότερα σε όλους τους τομείς με έμφαση την κοινωνική πολιτική, τα άτομα με αναπηρίες, το περιβάλλον, την παιδεία και τον πολιτισμό για να πάει ο τόπος μας ακόμη πιο μπροστά. Έχουμε συγκεκριμένο έργο το οποίο γνωρίζουν πολύ καλά και εκτιμούν οι δημότες μας γι΄ αυτό και μας έχουν τιμήσει με την ψήφο τους επανειλημμένως. Έχουμε όμως και σχέδιο για το μέλλον καθώς και τους ανθρώπους για να το επιτύχουμε.
Έχοντας συμπληρώσει 3 τετραετίες στη θέση του Δημάρχου Νεάπολης-Συκεών, πείτε μας ποια είναι τα προβλήματα εκείνα που μένουν ανεπίλυτα; Ποια είναι τα κρίσιμα ζητήματα για τον Δήμο σας τα επόμενα χρόνια;
Μαζί με τις θητείες στο δήμο Συκεών πριν τη συνένωση με τη Νεάπολη, συμπληρώνω επτά θητείες και πηγαίνω, αν το θελήσει ο λαός του δήμου μας, για την όγδοη. Υπάρχουν θέματα τα οποία χρονίζουν και γι΄ αυτό ευθύνονται γραφειοκρατικές διαδικασίες που σχετίζονται με την κεντρική κυβέρνηση και τα υπουργεία.
Φυσικά παρά τις μεγάλες μας προσπάθειες και την προσήλωσή μας στον στόχο μας που δεν είναι άλλος από την βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, δεν καταφέρνουμε πάντα να είμαστε άμεσα αποτελεσματικοί. Έτσι υπάρχουν ζητήματα για τα οποία μπορεί να παλεύει κανείς για πάρα πολλά χρόνια. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα: Από το 2017 εκπονήθηκε η οριστική μελέτη για την ανάπλασή της Επταπυργίου και την αναδιαμόρφωση περίπου 50 κάθετων σε αυτήν δρόμων (Ρήγα Φεραίου, Καρόλου Κουν, Κύπρου κλπ) έτσι ώστε να αλλάξει θεαματικά προς το καλύτερο η όψη της ευρύτερης περιοχής των Συκεών. Οι γραφειοκρατικές διαδικασίες αλλά και οι συνεχείς προσφυγές των εταιριών που έχασαν το διαγωνισμό σε βάρος της αναδόχου εταιρίας προκάλεσαν καθυστερήσεις περίπου τριών χρόνων. Ο τελικός ανάδοχος αναδείχθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου, τις επόμενες ημέρες υπογράφεται η σύμβαση και επιτέλους μέσα στο μήνα αρχίζουν οι εργασίες. Τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν πολλές και για άλλα έργα μικρότερης εμβέλειας, όμως ο κόσμος δεν το γνωρίζει αυτό και απευθύνει τα παράπονα στο δήμαρχο αφού η αυτοδιοίκηση είναι η πιο κοντινή στους πολίτες μορφή εξουσίας. Επίσης πάντα θέλουμε να κάνουμε περισσότερα για τα ΑμεΑ στην περιοχή μας, να ενισχύσουμε τις Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης ΑμεΑ (έχουμε ήδη δύο και σχεδιάζουμε και τρίτη στη δημοτική ενότητα Πεύκων), να φτιάξουμε όλα τα σχολεία μας όπως το 2ο γυμνάσιο Πεύκων, ένα σχολείο-κόσμημα ή το ευρωπαϊκού επιπέδου κτίριο του 8ου νηπιαγωγείου Συκεών επί της οδού Σπάρτακου.
Επίσης να αναφέρω ότι στα Πεύκα ήδη άρχισαν οι εργασίες ανέγερσης ενός υπερσύγχρονου Βρεφονηπιακού Σταθμού. Τέλος ένα επίτευγμα για το οποίο είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι είναι το Δημοτικό Κέντρο Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης στο πλαίσιο του οποίου λειτουργεί το Δημοτικό Ιατρικό Κέντρο μας με πολλούς γιατρούς όλων των ειδικοτήτων. Αυτή τη στιγμή εξυπηρετεί τα μέλη των ΚΑΠΗ και όλους τους εργαζόμενους στο δήμο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και φιλοδοξούμε και φυσικά παλεύουμε γι’ αυτό να εξυπηρετεί όλους τους δημότες μας.
Με την τεράστια εμπειρία σας, μπορείτε να μας πείτε ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι “εχθροί΄ της τοπικής αυτοδιοίκησης, που εμποδίζουν πολλές φορές την εξέλιξη και την ανάπτυξη;
Όπως σας είπα και πριν η γραφειοκρατία, οι ενστάσεις και οι προσφυγές από τις κατασκευαστικές εταιρίες που χάνουν τους διαγωνισμούς για μεγάλα έργα και φυσικά η υποχρηματοδότηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα. Διεκδικούμε ρόλο και πόρους για να κάνουμε περισσότερα. Στα σχολεία μας μπορούμε και κάνουμε πολλά γιατί είμαστε ένας εύρωστος δήμος και χρηματοδοτούμε με επιπλέον κονδύλια τις σχολικές επιτροπές…
Δεν έχετε διστάσει να ασκήσετε κριτική για μεγάλα έργα που αφορούν την Θεσσαλονίκη, παλιότερα για την ανάπλαση της ΔΕΘ, πιο πρόσφατα για το flyover. Πιστεύετε ότι με τα μεγάλα έργα που έχουν προκηρυχθεί, θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο η καθημερινότητα της πόλης μέχρι να ολοκληρωθούν;
Για τη ΔΕΘ έχω ξεκάθαρη άποψη την οποία έχω διατυπώσει σε υπουργούς, συναδέλφους δημάρχους, βουλευτές της Θεσσαλονίκης αλλά και στους αρχηγούς όλων των κομμάτων. Πιστεύω λοιπόν πως πρέπει να γίνει ένα μητροπολιτικό πάρκο στο κέντρο και παράλληλα η έκθεση να πάει σε χώρο που είχε υποδειχθεί παλαιότερα από φορείς και επιμελητήρια στη Σίνδο. Εκεί πρέπει να γίνει και ένα συνεδριακό κέντρο διεθνών προδιαγραφών. Όσο για το Flyover έχω προτείνει μεταξύ άλλων να λειτουργήσει κατά τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής της, έστω προσωρινά, θαλάσσια συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη για να εξυπηρετούνται καθημερινά δεκάδες χιλιάδες πολίτες μετακινούμενοι χωρίς το ΙΧ τους και με ασφάλεια από τον τόπο κατοικίας τους στα ανατολικά (Περαία, Νέους Επιβάτες, Αγία Τριάδα, Καλαμαριά, Νέα Κρήνη) προς το κέντρο και το λιμάνι. Αλλιώς η Θεσσαλονίκη θα ζει σε συνθήκες κυκλοφοριακού εμφράγματος για τα επόμενα 4-5 χρόνια.
Ποια είναι η κατάσταση στη συνεργασία μεταξύ των δήμων του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης; Με ποιους τρόπους μπορεί όλη η πόλη να προχωρήσει μπροστά, προς όφελος και του κάθε δήμου ξεχωριστά;
Με τους περισσότερους συναδέλφους μου βρισκόμαστε σε ένα πολύ καλό επίπεδο συνεργασίας με μοναδικό γνώμονα να βελτιώνεται η καθημερινότητα των πολιτών. Και μέσα από την Περιφερειακή Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων (ΠΕΔ-ΚΜ) στην οποία είμαι αντιπρόεδρος αλλά και μέσα από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) όπου δραστηριοποιούμαι με επίκεντρο την κοινωνική πολιτική ως πρόεδρος της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής της ΚΕΔΕ επιχειρούμε να επιτυγχάνουμε περισσότερους στόχους, μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις από τον προϋπολογισμό της κεντρικής κυβέρνησης αλλά και να αξιοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο χρηματοδοτικά εργαλεία της Ε.Ε και του ΕΣΠΑ.
Ποια είναι η συμβολή της τοπικής αυτοδιοίκησης, στη συζήτηση και τα σχέδια που γίνονται σε όλη την Ελλάδα, για ανάπτυξη και μεγάλα έργα;
Δυστυχώς την Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν την λαμβάνει όσο θα έπρεπε υπόψιν η κεντρική κυβέρνηση και αυτό συμβαίνει με όλες τις κυβερνήσεις. Η αλήθεια είναι ότι καλούμαστε στις διάφορες συσκέψεις που γίνονται στη Θεσσαλονίκη όταν εξετάζονται θέματα που την αφορούν αλλά σπανίως μετρούν τις θέσεις που εκφράζουμε. Για παράδειγμα στις συσκέψεις για την υπερυψωμένη, (Flyover) έλαβα μέρος όπως και οι συνάδελφοί μου χωρίς όμως να λάβουμε ουσιαστικές απαντήσεις στις παρατηρήσεις και τις επισημάνσεις μας. Ειδικά για το flyover εξαρχής κράτησα θετική στάση αναλαμβάνοντας το πολιτικό κόστος, όμως υπάρχουν ζητήματα που έθεσα με επιστολή μου για δεύτερη φορά πριν από περίπου ένα μήνα στο αρμόδιο υπουργείο. Για παράδειγμα τους επισημαίνω ότι μόνιμη λύση στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης θα δώσει μόνο η επιβεβλημένη και απόλυτα αναγκαία νέα Εξωτερική Περιφερειακή Οδό για την οποία συζητάμε εδώ και 20 χρόνια. Απάντηση ακόμη δεν έχω πάρει…
Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.