Γράφει ο Γιάννης Μυλόπουλος, Υποψήφιος Περιφερειάρχης με την παράταξη «Αλλαγή στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας»
Η υποψηφιότητα μας με την παράταξη «Αλλαγή στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας» στις επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές σηματοδοτεί την ανάγκη για αλλαγή και επανεκκίνηση στην Περιφέρεια.
Βρισκόμαστε σε μια δύσκολη πολιτική, κοινωνική και οικονομική συνθήκη για την πλειοψηφία του κόσμου. Η παντοδυναμία της ΝΔ στις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές δημιουργεί ένα σοβαρό κίνδυνο για τη δημοκρατία την επόμενη τετραετία.
Πιστεύω βαθιά ότι η ύπαρξη θεσμικών αντίβαρων στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση θα ισορροπήσει το πολιτικό πεδίο και θα λειτουργήσει ευεργετικά για τη δημοκρατία, αλλά και για την ανάπτυξη, για το περιβάλλον και για την κοινωνία που πλήττονται άγρια από τις σκληρές νεοφιλελεύθερες πολιτικές.
Ειδικά στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με δεδομένη την ταύτιση του σημερινού περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα με την κυβερνητική πολιτική, η Περιφέρεια παρακολουθεί σαν απλός θεατής ή ακόμη και σαν χειροκροτητής τις κυβερνητικές επιλογές τις οποίες άκριτα στηρίζει.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει αφεθεί στην τύχη της. Η διοίκηση Τζιτζικώστα δεν έχει διεκδικήσει τίποτα από την κυβέρνηση, παρά μόνο τη χειροκροτεί.
Δεν έχει πει τίποτα για τις ιδιωτικοποιήσεις των δημόσιων αγαθών και των οικοσυστημάτων, με σκοπό την κερδοσκοπική εκμετάλλευσή τους, που έχουν ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση και εντέλει την καταστροφή του περιβάλλοντος.
Δεν έχει πει κουβέντα για τις πολιτικές προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή και για τα έργα μετριασμού των συνεπειών των φυσικών καταστροφών που αυτή προκαλεί, αφήνοντας τη μερίδα του λέοντος των δισεκατομμυρίων του Ταμείου Ανάκαμψης να καταλήγουν σε μεγάλες επιχειρήσεις.
Δεν έχει κάνει τίποτε για τον υπερτουρισμό που έχει υπερβεί τη φέρουσα ικανότητα των πολύτιμων οικοσυστημάτων της Κεντρικής Μακεδονίας και που έγινε αιτία να καταρρεύσουν τα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης στην Χαλκιδική.
Δεν έχει πει κουβέντα ακόμη για το διαλυμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, για την νέα καθυστέρηση στην παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης, για τη μη υλοποίηση των επεκτάσεων του Μετρό δυτικά και προς αεροδρόμιο, αλλά και για τη διάλυση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
Επικρότησε μάλιστα την καταστροφή και απόσπαση των πολύτιμων αρχαίων ευρημάτων από τον σταθμό της Βενιζέλου του Μετρό, επειδή δήθεν θα τελείωνε νωρίτερα το έργο. Και όπως αποδεικνύεται, και Μετρό δεν έχουμε, και διαλύθηκαν πολύτιμα αρχαία ευρήματα για τα οποία φώναζε η κοινωνία της Θεσσαλονίκης αλλά και η διεθνής επιστημονική κοινότητα.
Η περιφερειακή μας παράταξη με τίτλο «Αλλαγή στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας» θα είναι πολιτικά παρούσα παντού με θέσεις, προτάσεις και λύσεις σε προοδευτική κατεύθυνση και με κοινωνική ευαισθησία, εκεί όπου η διοίκηση Τζιτζικώστα είναι σήμερα απούσα.
Διεκδικώντας την πολιτική αλλαγή των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που φτωχοποιούν τους πολλούς και μοιράζουν υπερκέρδη στους λίγους, που ιδιωτικοποιούν τα δημόσια αγαθά και τις δημόσιες δομές και υποβαθμίζουν το περιβάλλον, παραδίδοντας τα πάντα σε επιχειρηματικά συμφέροντα, που κερδοσκοπούν σε βάρος των καταναλωτών και που επιτρέπουν την ανεμπόδιστη επέλαση της κλιματικής κρίσης, χωρίς δημόσιες πολιτικές προσαρμογής στις νέες συνθήκες και χωρίς πολιτικές μετριασμού των φυσικών κινδύνων και των καταστροφών.
Ήδη τις προηγούμενες ημέρες έχουμε παρουσιάσει τους 9 προγραμματικούς μας άξονας για την Περιφέρεια. Το γνωστό διεθνές οικολογικό ρητό «σκέψου παγκόσμια, δράσε τοπικά» μπορεί και πρέπει να γίνει το σύνθημα για την νέα εποχή, με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος και των πολιτών.
Ανάμεσα στις προτάσεις μας νομίζω ότι οι πολίτες της Κεντρικής Μακεδονίας πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στην θέση μας για ένα δίκτυο Μέσων Σταθερής Τροχιάς. Τα δημόσια δίκτυα σταθερής τροχιάς αποτελούν εδώ και δεκαετίες στην Ευρώπη όχι μόνο τον ποιοτικότερο τρόπο μεταφοράς για όλους, αλλά και μοχλό ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών. Στην Ελλάδα έχουμε ένα απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, κάτι το οποίο αποδείχθηκε με τον πιο οδυνηρό τρόπο στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Όσο για το Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο είχα την τιμή να «τρέξω» ως πρόεδρος της Αττικό Μετρό, θα μπορούσε ήδη να λειτουργεί με δημόσιο φορέα λειτουργίας και με προσιτό εισιτήριο. Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη όμως, με τις ευλογίες του κ. Τζιτζικώστα, αποφάσισαν να τινάξουν το χρονοδιάγραμμα στον «αέρα», με μοναδικό ωφελούμενο την κοινοπραξία των εργολάβων που μέχρι και σήμερα λαμβάνουν κρατικές αποζημιώσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, επειδή το Δημόσιο καθυστερεί το ίδιο την πρόοδο και ολοκλήρωση του έργου.
Εμείς γνωρίζουμε όλα αυτά τα προβλήματα αλλά δεν μένουμε εκεί. Έχουμε θέσεις και προτάσεις για κάθε ένα από αυτά.
Η παράταξή μας απευθύνεται στους προοδευτικούς και δημοκρατικούς πολίτες της Κεντρικής Μακεδονίας. Σε όλους εκείνους δηλαδή που δυσφορούν κάτω από τις νεοφιλελεύθερες, αυταρχικές και υπερσυντηρητικές πολιτικές της κυβέρνησης της ΝΔ, τις οποίες ακολουθεί άκριτα και η διοίκηση Τζιτζικώστα.
Ο στόχος μας είναι η πολιτική αλλαγή σε μια περιφέρεια που έχει υποφέρει τα πάνδεινα από τις δεξιές πολιτικές. Μια περιφέρεια κάποτε πλούσια που σήμερα παρακμάζει, με κάποτε ισχυρή ανάπτυξη που σήμερα υποχωρεί κάτω από το βάρος της ακρίβειας και της φτώχειας, μια περιφέρεια με πλούσια οικοσυστήματα και δημόσια αγαθά που σήμερα ιδιωτικοποιούνται και καταστρέφονται, μια περιφέρεια που μαραζώνει και φθίνει από την εγκατάλειψη και την εκμετάλλευση από πλευράς οικονομικών συμφερόντων, με μόνο σκοπό το δικό τους κέρδος.
Μια περιφέρεια που εγκαταλείπεται από τις νέες και τους νέους, που είτε κατεβαίνουν στην Αθήνα, είτε ακολουθούν τον δρόμο της μετανάστευσης για να βρουν καλύτερες συνθήκες εργασίας.
Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.