PHILOXENIA 2023: Ισχυρή δυναμική της Κύπρου ως τουριστικός προορισμός

Της Αναστασίας Καραγιάννη

Με αφορμή την 38η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia 2023, εκπρόσωποι του υφυπουργείου τουρισμού της Κύπρου μιλούν για τις τουριστικές επιδόσεις και τη νέα τουριστική της ταυτότητα

Έως Κυριακή 12 Νοεμβρίου, η τουριστική βιομηχανία και όλες οι νέες τάσεις της αγοράς θα συναντηθούν στα περίπτερα της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ). Η Κύπρος δίνει για άλλη μια χρονιά δυναμικό «παρόν» στη διεθνή έκθεση τουρισμού «Philoxenia» με το Υφυπουργείο Τουρισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας, στο περίπτερο 15. Εκεί βρέθηκαν εκπρόσωποι του υφυπουργείου τουρισμού, όπως ο διευθυντής στρατηγικής, marketing και διεθνών σχέσεων του υφυπουργείου, Πολύδωρος Γεωργιάδης και η συνεργάτιδα του υφυπουργείου τουρισμού της Κύπρου Ελένη Ζαχαρή οι οποίοι μίλησαν για τον τουρισμό στην Κύπρο. Ο Πολύδωρος Γεωργιάδης δήλωσε πως «δεδομένου ότι η 38η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού Philoxenia αποτελεί το μεγαλύτερο τουριστικό γεγονός που λαμβάνει χώρα στην ελληνική επικράτεια, η Κύπρος δε θα μπορούσε να λείπει από αυτό».

Όπως είπε ο κ. Γεωργιάδης η φετινή έκθεση κυμαίνεται στα επίπεδα του 2019, γεγονός που όπως είπε «πιστοποιεί ότι έχουμε επανακάμψει πλήρως από τις όποιες ζημιές μας προκάλεσε η περίοδος του Covid. Γενικότερα οι τουριστικές επιδόσεις της Κύπρου είναι και αυτές στα επίπεδα του 2019. Λαμβάνοντας υπόψη τις μεγάλες απώλειες που είχαμε από τη Ρωσική- Ουκρανική συμπλοκή, βλέπουμε ότι φέτος θα έχουμε γύρω στις 3,8 εκατομμύρια αφίξεις. Δηλαδή υπολειπόμαστε 130.000 από τις επιδώσεις του 2019. Γεγονός που αποδεικνύει, ότι οι απώλειες της ρωσικής αγοράς έχουν καλυφτεί σχεδόν πλήρως από άλλες αγορές της κεντρικής Ευρώπης».

Πρόσθεσε επίσης, ότι η αναφορά στο έτος 2019 οφείλεται στο ότι τότε «με το που μπήκαμε στην μετά- covid περίοδο, στόχος όλων των προορισμών είναι να επιστρέψουμε στην ομαλότητα. Εμείς φανήκαμε τυχεροί, καθώς είχαμε σημαντικές αυξήσεις από πολλές αγορές. Αν πέρσι το 2022 δύο χρόνια μετά τον covid δεν είχαμε τις απώλειες από τη Ρωσία, θα φτάναμε ακόμη από τότε στα επίπεδα του 2019».

Σε αναφορά του στη νέα κατάσταση στο Ισραήλ είπε ότι δε φαίνεται να υπάρχει καμία μείωση στις τουριστικές αφίξεις από οποιαδήποτε τρίτη χώρα πέρα από την ίδια την αγορά του Ισραήλ. «Να ευχηθούμε να τελειώσει αυτός ο πόλεμος το συντομότερο δυνατό, γιατί οι απώλειες ανθρώπινων ζωών πρέπει να είναι πάνω από οτιδήποτε άλλο συζητάμε. Ευελπιστούμε ότι αυτό θα γίνει σύντομα και θα επιστρέψουμε στην ομαλότητα. Είμαστε σίγουροι ότι η επόμενη χρονιά θα μας οδηγήσει σε μια νέα χρονιά ρεκόρ» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με τις μετακινήσεις Ελλήνων προς την Κύπρο διευκρίνισε ότι η ελληνική αγορά έχει αρκετές ιδιαιτερότητες σε σχέση με όλες τις άλλες. Λόγω των δεσμών που υπάρχουν μεταξύ των δύο χωρών, δεν είναι διαδεδομένα τόσο τα πακέτα διακοπών για Κύπρο. Οι περισσότεροι επισκέπτες της Κύπρου από Ελλάδα κάνουν τις διευθετήσεις μόνοι τους. Έτσι υπάρχει ποσοστό πέραν του 90% σε μεμονωμένο τουρισμό. Αυτό δυσκολεύει και τα εντός Ελλάδας γραφεία στο να επενδύσουν στην Κύπρο, σε αντίθεση με άλλες αγορές που μπορεί να έχουμε 70, 80 ή και 90% οργανωμένο τουρισμό.

Από Ελλάδα δεν έχουμε τα τελικά αποτελέσματα της χρονιάς, όμως «υπολογίζουμε ότι θα κυμανθεί γύρω στις 230.000 αφίξεις. Είναι αρκετά κάτω από αυτό που θα περιμέναμε να έχουμε εκ μέρους της ελληνικής αγοράς, από την άλλη όμως αντιλαμβανόμαστε και τις δυσκολίες που υπάρχουν» υπογράμμισε ο κ. Γεωργιάδης.

Ανησυχητική εμφανίζεται επίσης η νέα τάση, που είναι οι απευθείας κρατήσεις μέσω internet. Επικρατεί η αναζήτηση τρόπων για το πώς οι εταιρείες θα καταφέρουν να προσεγγίσουν κάθε ιδιώτη μεμονωμένα μέσω διαφημίσεων. «Αρκετά ξενοδοχεία στην Κύπρο έχουν αρχίσει να  προχωρούν με διαφημίσεις μέσω πχ Google και άλλων μορφών. Έχουν μειώσει την επαφή τους με τουριστικά γραφεία της Ελλάδας» δήλωσε ο διευθυντής marketing του Υφυπουργείου Τουρισμού της Κύπρου.

«Ευελπιστούμε ότι αυτό σταδιακά θα μπορέσουμε να το διορθώσουμε και να αυξήσουμε το μερίδιο του οργανωμένου τουρισμού για την Κύπρο. Ήδη κατά τη διάρκεια της εδώ παρουσίας μου ήρθα σε επαφή με αρκετά γραφεία, οργανισμούς και συζητήσαμε αυτό το ζήτημα. Θα ακολουθήσουν κι άλλες συναντήσεις και ενδεχομένως κάποια εργαστήρια για να γίνει ανταλλαγή απόψεων και να καταλήξουμε στις καλύτερες δυνατές λύσεις» δήλωσε ο Πολύδωρος Γεωργιάδης.

Σε ερώτηση αν βοήθησε η αύξηση φοιτητικών ροών από την Ελλάδα καθώς και εργαζομένων στην Κύπρο, απάντησε πως «είχαμε ένα σημαντικό ρεύμα που από Ελλάδα κατέληγαν στην Κύπρο για εργασία. Εκείνοι στη συνέχεια είχαν τραβήξει και ένα ποσοστό συγγενών, φίλων που αν με ρωτάτε ίσως αυτή να είναι και η καλύτερη διαφήμιση», συνέχισε «άλλο να έχεις κάποιον που ζει μόνιμα και μπορεί να μιλήσει σε κάποιον φίλο ή συγγενή που εμπιστεύεται και άλλο να είναι μία πληρωμένη διαφήμιση. Όλα αυτά είναι στοιχεία που πρέπει να αξιοποιήσουμε και στα οποία πρέπει να εστιάσουμε για περαιτέρω αυξήσεις».

Η συνεργάτιδα του Υφυπουργείου Τουρισμού της Κύπρου, Ελένη Ζαχαρή σε ερώτηση κατά πόσο αποτελεί η Κύπρος προορισμό όλη τη διάρκεια του χρόνου, απαντά πως «αυτός είναι και ένας στόχος που έχουμε βάλει, ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες να υπάρχει αύξηση στο 60%. Θα απαντήσω θετικά η Κύπρος πάει να γίνει προορισμός δωδεκάμηνος».

Επιπλέον αναφέρθηκε σε αξιοθέατα όπως τα «Χρωματιστά Χωριά της Κύπρου» που είναι καθαρά χειμερινός προορισμός. Επίσης το MUSAN, ή Μουσείο Υποβρύχιας Γλυπτικής Αγίας Νάπας με τα έργα του Άγγλου γλύπτη Jason deCaires Taylor που λειτουργεί όλο το χρόνο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ