Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος μιλάει στο SPEAKNEWS για τα μεγάλα έργα του μετρό και του flyover που θα αλλάξουν την καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης, για τις επεκτάσεις του μετρό ανατολικά και δυτικά, για το πολύπαθο σιδηροδρομικό δίκτυο, και για τα νέα έργα υποδομών που περιλαμβάνονται στο ολιστικό σχέδιο της κυβέρνησης που ως στόχο έχει την αναμόρφωση της Βόρειας Ελλάδας.
Συνέντευξη: Ανδρέας Γερμανός
Κύριε Υφυπουργέ, σε τι φάση βρίσκεται αυτή τη στιγμή με το flyover;
Το Flyover είναι το έργο που θα λύσει το κυκλοφοριακό στην Θεσσαλονίκη και θα αναβαθμίσει σημαντικά την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των πολιτών. Σήμερα, το βλέπουμε να εξελίσσεται δυναμικά. Τα εργοτάξια είναι πλέον ορατά και οι πρώτες εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει. Σε λίγο καιρό, θα είναι εμφανή και τα πρώτα βάθρα που θα στηρίξουν την Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρο και το φορείο που θα την κατασκευάσει.
Οι εξελίξεις στην κατασκευή του είναι και η απάντηση στις απόψεις κάποιων ότι το έργο έχει ήδη καθυστερήσει. Το έργο θα ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος, τον Μάιο του 2027. Άλλωστε μια πιθανή καθυστέρηση δεν θα εξυπηρετούσε ούτε τον Ανάδοχο που είναι και αυτός που χρηματοδοτεί το έργο.
Οι ρυθμίσεις και τα μέτρα που έχουν ληφθεί πιστεύετε ότι αντιμετώπισαν τα κυκλοφοριακά προβλήματα που δημιουργήθηκαν με την έναρξη των εργασιών; Υπάρχει πρόβλεψη για ενίσχυση αυτών των μέτρων ή και για νέες ρυθμίσεις, για τη νέα χειμερινή περίοδο;
Ως Κυβέρνηση, αλλά και ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αντιλαμβανόμαστε τις αναπόφευκτες δυσκολίες στην καθημερινότητα των πολιτών από την έναρξη των εργασιών και μέχρι την ολοκλήρωσή του. Γι’ αυτό και είμαστε σε συνεχή επικοινωνία και με τις τοπικές αρχές: για να αμβλύνουμε τις επιπτώσεις από την κατασκευή του.
Συγκεκριμένα, στις αρχές του έτους, το Υπουργείο έσπευσε για την ανάθεση της λειτουργίας της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού από τον Κόμβο Κ5 έως τον Κ12 στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.». Παράλληλα, οι Υπηρεσίες του Υπουργείου τέθηκαν στην διάθεση της πόλης, ενώ αποφασίστηκε και η σύσταση μιας ομάδας ειδικών επιστημόνων που θα επιφορτιστεί με τις απαιτούμενες για τον σκοπό δράσεις. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα συγκαλούνται και συντονιστικές συσκέψεις με κύριο θέμα την καλύτερη διευθέτηση της κυκλοφορίας. Όλα σε συνδυασμό με ένα σύνολο μέτρων που ελήφθησαν στις δημόσιες συγκοινωνίες όπως για παράδειγμα η διάθεση 110 ηλεκτρικών λεωφορείων.
Θα είναι το μετρό έτοιμο πριν τη λήξη της χρονιάς; Τι γίνεται με το σταθμό Βενιζέλου αλλά και με τη Ν. Ελβετία;
Όπως έχει ανακοινώσει και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί σε λειτουργία την 30η Νοεμβρίου. Η ημέρα αυτή θα είναι μία μεγάλη γιορτή για όλους τους Θεσσαλονικείς που μετά από 18 χρόνια θα δουν επιτέλους ολοκληρωμένο το Μετρό στην πόλη τους.
Σχετικά με το σταθμό Βενιζέλου, πρόκειται για ένα κομψοτέχνημα που θα αποτελέσει παγκόσμια πρωτοτυπία. Με την ολοκλήρωση των τελευταίων εργασιών στις προσβάσεις τον Σεπτέμβριο, ο σταθμός θα μπορεί να λειτουργήσει και ως ένα ανοιχτό μουσείο, αφού έχει ήδη ολοκληρωθεί το σύνολο των αρχαιολογικών εργασιών. Θα συνδυάζει την μεγαλοπρέπεια του παρελθόντος με τη σύγχρονη αρχιτεκτονική, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία στους επιβάτες και τους επισκέπτες του, αναδεικνύοντας την ιστορική κληρονομιά της πόλης μέσα από έναν απόλυτα μοντέρνο και λειτουργικό χώρο.
Στα τελευταία στάδια βρίσκονται επίσης και κάποιες εργασίες τελικής διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου στον σταθμό Νέα Ελβετία οι οποίες είναι εντελώς διαχειρίσιμες και θα ολοκληρωθούν στο επόμενο διάστημα.
Πότε θα ολοκληρωθεί η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά; Αντίστοιχα σε τι φάση βρίσκεται ο νέος σχεδιασμός για την επέκταση προς τα δυτικά;
Η επέκταση προς Καλαμαριά, αυτή τη στιγμή, παρουσιάζει πρόοδο υλοποίησης της τάξεως του 90% και η ολοκλήρωσή της αναμένεται εντός του επόμενου έτους. Είναι μια σύνθετη «εξίσωση» βέβαια καθώς πρέπει να συνδυαστούν πέντε διαφορετικές εργολαβίες.
Επόμενη προτεραιότητα είναι η επέκταση προς τη Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη, όπου βάσει της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης παρατηρείται μεγάλη συγκέντρωση πληθυσμού και η μεγαλύτερη αναπτυξιακή δυναμική. Μετά και την υπογραφή της Σύμβασης στις 8/3/2023, προχωράμε στην επεξεργασία των αποτελεσμάτων της Μελέτης που θα μας οδηγήσουν στην οριστική χάραξη των θέσεων και των σταθμών.
Μιλήστε μας για το πλάνο αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας είναι ακόμη μία από τις πρώτες προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Βασικά έργα στη λίστα, είναι τα έργα στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη και η Σύνδεση του 6ου προβλήτα Θεσσαλονίκης με τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Τα δύο έργα μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και στοχεύουν όχι μόνο στην βελτίωση των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών αλλά και στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, καθώς διευκολύνει τις εμπορικές δραστηριότητες και συνδέει την Θεσσαλονίκη με τα Δυτικά Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη.
Εκτός από το μετρό και το flyover, ποιες άλλες τομές μπορούν να γίνουν για στον τομέα των μεταφορών στη Θεσσαλονίκη;
Ως Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιος για τις υποδομές, δεν μπορώ παρά να περιοριστώ στο πεδίο ευθύνης μου, τα έργα υποδομής.
Τα δύο μεγαλύτερα έργα που θα επηρεάσουν περισσότερο την καθημερινότητα στο μητροπολιτικό κέντρο της πόλης είναι πράγματι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το Flyover. Όμως, είναι μόνο ένα μικρό μέρος ενός ολιστικού σχεδίου που έχει μπει σε εφαρμογή ήδη από την προηγούμενη Κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη.
Στόχος μας είναι η ριζική αναμόρφωση της Βόρειας Ελλάδας που θα οδηγήσει σε κοινωνική, οικονομική και τουριστική ανάπτυξή της. Έτσι, πέραν αυτών που έχουν ήδη αναφερθεί στην παρούσα συνέντευξη, στην ατζέντα μας βρίσκονται και οδικά έργα, όπως η αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, παράκαμψη Γιαννιτσών, παράκαμψη Χαλκηδόνας) και η συντήρηση του τμήματος Γέφυρα Αξιού – Έδεσσα -δύο έργα Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα που θα βελτιστοποιήσει τις συνθήκες οδικής ασφάλειας και μετακίνησης- καθώς και η σύνδεση του Π.Α.Θ.Ε. και της Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα Θεσσαλονίκης και την περιοχή Καλοχωρίου, η οποία θα είναι πλήρως λειτουργική το επόμενο εξάμηνο με την ολοκλήρωση του νοτίου τμήματος.
Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.