Η μάσκα στην Εκπαίδευση εν καιρώ πανδημίας

Πολύ ντόρος γίνεται τελευταία για τη χρήση της μάσκας μέσα στις σχολικές αίθουσες. Με αφορμή όλη αυτή τη συζήτηση περί χρήσης της μάσκας κατά την διαδικασία της διδασκαλίας, μιλήσαμε με καθηγητές από τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών SPEAK, για την εμπειρία τους από τα μαθήματα που έκαναν με φυσική παρουσία, όλη αυτή την περίοδο.

WoldenSnorre(Καθηγητής Νορβηγικών)

Μέσα στο καλοκαίρι πραγματοποίησα ελάχιστα μαθήματα- κυρίως με ιδιαίτερα. Σε γενικές γραμμές, το μάθημα με τη χρήση μάσκας διεξάγεται χωρίς προβλήματα. Στην αρχή, ίσως είναι λίγο δύσκολο, καθώς ειδικά στη Νορβηγική η γλώσσα, η κίνηση του στόματος είναι πολύ σημαντική για να κατανοήσει κανείς την προφορά. Για παράδειγμα, χρειάζεται πολλή προσοχή όταν γίνεται διδασκαλία των φωνηέντων, ώστε ο σπουδαστής ή η σπουδάστρια να τα αναπαράξει σωστά. Η σπουδάστρια με την οποία δούλεψα μέσα στο καλοκαίρι τα πήγε περίφημα. Πιστεύω πως τελικά όλα είναι θέμα συνήθειας και η μάσκα δεν μπορεί να θεωρηθεί εμπόδιο στην εκπαιδευτική διαδικασία. 

Ειρήνη Ζουρλαντώνη (Καθηγήτρια Γερμανικών)

Ο σεβασμός στον συνάνθρωπο είναι το Α και το Ω για να μπορεί να λειτουργεί η κοινωνία. Από τον Μάρτιο ερχόμαστε αντιμέτωποι καθημερινά με τη μεγαλύτερη κρίση της δικιάς μας γενιάς. Κάπως έτσι ήρθε η μάσκα στη ζωή μας. Τον Ιούνιο γυρίσαμε στα θρανία και στο δια ζώσης με χαρά και με το αίσθημα της νίκης, άρα και χωρίς μάσκα, γιατί είναι αδύνατον να κάνουμε μάθημα με μάσκα. Ανάσα δεν παίρνεις, το στόμα δεν το βλέπουν οι μαθητές για την προφορά, είναι και λίγα τα κρούσματα, άρα δεν την φοράμε. Μετά τις διακοπές του Αυγούστου αλλάξανε όμως όλα. Η ατομική και κοινωνική ευθύνη με έκανε ως καθηγήτρια να θεωρήσω σωστό να φοράω τη μάσκα και στο μάθημα. Η πρώτη μέρα εφιαλτική, αναπνοή δεν μπορώ να πάρω και δεν καταλαβαίνουν οι μαθητές μου τι λέω, πρέπει να τα λέω δύο φορές και πιο δυνατά. Εκεί είπα πως πρέπει κάτι να αλλάξω, πρέπει να αναπνέω πιο σωστά και βαθιά και να μιλάω σα να βρίσκομαι στη σκηνή ενός θεάτρου. Και έτσι έκανα. Οι επόμενες 2 βδομάδες ήταν άσκηση, πως να τα κάνω αυτά τα δύο ταυτόχρονα, και τα κατάφερα. Είναι θέμα άσκησης και είναι εφικτό, δεν πρέπει να το βλέπουμε ως έναν περιορισμό της ελευθερίας μας, αλλά ως τον μόνο τρόπο να απολαμβάνουμε σε αυτή την δύσκολη περίοδο την ελευθερία μας. Με προσοχή και σωστή χρήση της μάσκας θα δώσουμε όλοι μαζί ένα τέλος στην πανδημία.

Dessy Σιδηροπούλου (Καθηγήτρια Ισπανικών)

Αν και ούτε ο πιο τολμηρός νους δε μπορούσε να φανταστεί αυτό που έχει συμβεί, η αλήθεια είναι πως η πραγματικότητα μας ξεπερνάει πολλές φορές και όχι μόνο αυτό αλλά τη συνηθίζουμε κιόλας και εξοικειωνόμαστε με πράγματα που μας ήταν αδιανόητα. Έτσι λοιπόν μετά από μήνες υποχρεωτικού περιορισμού στο σπίτι, εκεί κάπου στον Ιούνιο, δόθηκε το πράσινο φως για τα μαθήματα δια ζώσης και με πρωτόγνωρη χαρά ξαναβρεθήκαμε στο γνώριμο περιβάλλον του SPEAK.

Φορέσαμε τις μάσκες μας απολυμάναμε τα χέρια μας και με ανοιχτά παράθυρα προς τον ισπανόφωνο κόσμο ξαναεπιχειρήσαμε τη γνωστή διαδικασία εκμάθησης με ζήλο και χιούμορ περισσό!

Όλα καλά chicos! Όρεξη να υπάρχει και λαχτάρα για γνώση! Besitos!

Κατερίνα Λέφα (Καθηγήτρια Ιαπωνικών)

Με τον ερχομό του κορωνοϊού ήρθαμε αντιμέτωποι και με μία καινούργια πραγματικότητα: τη χρήση της μάσκας κατά τη διάρκεια των μαθημάτων διά ζώσης. Η χρήση της μάσκας στην καθημερινότητά μας είναι κάτι που αρχικά όπως όλοι, έτσι και εγώ έπρεπε να το συνηθίσω. O χρόνος προσαρμογής όμως ήταν μικρότερος από αυτόν που περίμενα και γρήγορα η ροή του μαθήματος επανήλθε στους κανονικούς ρυθμούς της. Ειδικά με τις ειδικές μάσκες ανεμπόδιστης επικοινωνίας με την ειδική διαφάνεια ξεπεράστηκε και το πρόβλημα δυσκολίας μεταφοράς της σωστής προφοράς των Ιαπωνικών. Επιπλέον, η συνεργασία των σπουδαστών και σπουδαστριών στη χρήση της μάσκας και των μέτρων ασφαλείας έκανε την προσαρμογή στα νέα δεδομένα ακόμη πιο εύκολη.


Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του speaknews.gr στο Google News πατώντας εδώ

Προηγούμενο άρθροΜε μάσκα στο σχολείο Γονείς και εκπαιδευτικοί μιλούν για την εκπαίδευση εν καιρώ πανδημίας
Επόμενο άρθροΜΥΡΙΑΝΘΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ-ΠΑΠΑΟΝΗΣΙΦΟΡΟΥ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ