23o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Γράφει ο Περικλής Βλάχος

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 1ο μέρος του Φεστιβάλ-Ραντεβού το καλοκαίρι για τη δεύτερη φάση!

Με 88% πληρότητα στις online προβολές και 20.150 εισιτήρια ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του 23ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Συνολικά 50 ντοκιμαντέρ από ολόκληρο τον κόσμο προβλήθηκαν από την Πέμπτη 4 έως την Κυριακή 14 Μαρτίου 2021 μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του Φεστιβάλ online.filmfestival.gr. Το επόμενο ραντεβού του Φεστιβάλ με το κοινό θα πραγματοποιηθεί από τις 24 Ιουνίου έως τις 4 Ιουλίου. Μάλιστα το καλοκαιρινό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ θα είναι υβριδικό, καθώς θα πραγματοποιηθεί όχι μόνο online αλλά και σε φυσικούς χώρους! Χαράς ευαγγέλια για τους σινεφίλ που πεθύμησαν να βρεθούν σε κανονικές προβολές και να απολαύσουν τη μαγεία της μεγάλης οθόνης.

Οι λάτρεις του ντοκιμαντέρ ωστόσο δεν θα χρειαστεί να περιμένουν μέχρι το καλοκαίρι, αφού οι online προβολές συνεχίζονται και τους επόμενους μήνες με συναρπαστικά προγράμματα και εκπλήξεις.

Το βραβείο κοινού Fischer του τμήματος Top Docs του 23ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, απέσπασε το ντοκιμαντέρ Μυστικός Πράκτορας της Μάιτε Αλμπέρντι. Διόλου τυχαία ο Μυστικός Πράκτορας είναι ανάμεσα στις πέντε ταινίες τεκμηρίωσης που θα διεκδικήσουν το Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ. Πρόκειται για μια συγκινητική και απροσδόκητη ιστορία με ήρωα τον 83χρονο «μυστικό πράκτορα» Σέρχιο που διεισδύει σε γηροκομείο ως τρόφιμος, προκειμένου να διαπιστώσει εάν υπάρχουν περιστατικά κακομεταχείρισης.

Τα υπόλοιπα βραβεία του Φεστιβάλ θα δοθούν στο καλοκαιρινό 23ο ΦΝΘ, όπου θα προβληθούν τα τρία διαγωνιστικά τμήματα, αλλά και τα ελληνικά ντοκιμαντέρ. 

Το Φεστιβάλ, εξερευνώντας τη σύγχρονη εμπειρία του ταξιδιού και τη σχέση μας μαζί του, πραγματοποίησε ένα αφιέρωμα με τίτλο «Προορισμός: Ταξίδι». Το αφιέρωμα συνοδεύτηκε από μία δίγλωσση ειδική έκδοση, στην οποία άνθρωποι του σινεμά, καλλιτέχνες και ακαδημαϊκοί προσεγγίζουν τις διαφορετικές πτυχές του ταξιδιού.

Από τις 50 ταινίες τεκμηρίωσης που προβλήθηκαν, εκτός από τον προαναφερθέντα και βραβευμένο Μυστικό Πράκτορα, ξεχώρισαν και άλλες ταινίες για το περιεχόμενο, τη θεματική και την κινηματογραφική αισθητική τους. Ενδεικτικά σταχυολογούμε εδώ κάποιους τίτλους, όπως το Belushi του Αρ Τζέι Κάτλερ που έχει ως θέμα την τραγική ιστορία του Τζον Μπελούσι, πρωταγωνιστή στους αξεπέραστους Blues Brothers, ενός από τους πιο χαρισματικούς κωμικούς περφόρμερ της σύγχρονης ιστορίας, ο οποίος είχε άδοξο και πρόωρο τέλος.

Στο Καετάνο Βελόζο: Μέρες χωρίς μουσική των Χενάτου Τέρα και Χικάρντου Καλίλ, βλέπουμε τον Βραζιλιάνο θρύλο της μουσικής να ανατρέχει στα γεγονότα της σύλληψής του το 1968 από το στρατιωτικό καθεστώς της Βραζιλίας.

Στο «City Hall» ο Φρέντερικ Γουάιζμαν, για πολλούς ο μεγαλύτερος εν ζωή ντοκιμαντερίστας στον κόσμο, στρέφει την κάμερά του στο Δημαρχείο της Βοστώνης, και στα προβλήματα που αντιμετωπίζει (πολυπολιτισμικός πληθυσμός, μεταναστευτικά προβλήματα, ανισότητες και ρατσισμός, φτώχεια, εξώσεις και έλλειψη περίθαλψης), τα οποία δεν διαφέρουν από αυτά οποιασδήποτε μεγαλούπολης του σύγχρονου κόσμου.

Το Τραγούδι του Μίσους (A Song Called Hate) της Άννα Χίλντουρ περιστρέφεται γύρω από τους Hatari, ένα BDSM τέκνο συγκρότημα από την Ισλανδία, οι οποίοι εκπροσώπησαν τη χώρα τους στη Eurovision, εκεί όπου σε ζωντανή μετάδοση προέβησαν στην πιο πολιτικοποιημένη κίνηση στην ιστορία του διαγωνισμού.

Τέλος στο ντοκιμαντέρ «Λευκός θόρυβος» του Ντάνιλε Λομπρόζο, παρακολουθούμε την άνοδο του ακροδεξιού εθνικισμού, μέσα από τη δράση των τριών βασικών υποστηρικτών του: του Μάικ Τσέρνοβιτς, σεξ blogger, ένθερμου υποστηρικτή των θεωριών συνομωσίας και επιχειρηματία των μίντια, της 20χρονης Λόρεν Σάουδερν, σταρ του YouTube που πολεμούσε το φεμινισμό και τη μετανάστευση και του Ρίτσαρντ Σπένσερ, του θεωρητικού της «λευκής δύναμης», στην οποία στηρίχτηκε η λαϊκίστικη πολιτική του Τραμπ.

Πέρα από τις προβολές, το Φεστιβάλ εγκαινίασε ένα νέο τμήμα podcast, με μια σειρά κλειστών εργαστηρίων με κορυφαίους επαγγελματίες από το εξωτερικό, για ανθρώπους που ενδιαφέρονται να ασχοληθούν επαγγελματικά με τα podcast. Η παραγωγός ντοκιμαντέρ και βραβευμένη podcaster Ντελφίν Σαλτέλ πραγματοποίησε διαδικτυακό εργαστήριο για το περιεχόμενο και τις τεχνικές αφήγησης, ο sound designer και μουσικός Πίτερ Λέοναρντ μίλησε για την ηχοληψία και την παραγωγή podcast, ενώ ο δικηγόρος, ειδικευμένος πάω στα θέματα των δικαιωμάτων Γκόρντον Φάιρμαρκ αναφέρθηκε σε θέματα copyright και προστασίας περιεχομένου.

Παράλληλα, το Φεστιβάλ πραγματοποίησε μία ανοιχτή για το κοινό συζήτηση στο κανάλι του Φεστιβάλ στο YouTube, στην οποία συμμετείχαν ο Φώτης Σεργουλόπουλος, παρουσιαστής, ηθοποιός, επιχειρηματίας (podcasts LIFO), ο Λευτέρης Χαρίτος, σκηνοθέτης (pod.gr) και η Δάφνη Καρνέζη, δημοσιογράφος (ιδρύτρια του The Greek Podcast Project). Σύντομα, τόσο τα εργαστήρια, όσο και η ανοιχτή συζήτηση θα είναι διαθέσιμα στο κανάλι του Φεστιβάλ στο YouTube (youtube.com/filmfestivalgr) υποτιτλισμένα στα ελληνικά

Προηγούμενο άρθροΨήφος στους έλληνες του εξωτερικού χωρίς περιορισμούς
Επόμενο άρθροΟι Φιντέλ, το Σαν Φρανσίσκο η Θεσσαλονίκη και το Κανκούν

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ