Θωμάς Μπαχαράκης :

«Λόγω των ιδιαίτερων φετινών συνθηκών, σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας λειτουργούν τηλεφωνικές Γραμμές Παροχής Πληροφοριών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και Ψυχολογικής Υποστήριξης προς τους υποψηφίους και τις οικογένειές τους»

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Θωμάς Μπαχαράκης, μιλάει στο SPEAKNEWS για τις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις και την ετοιμότητα όλων των αρμόδιων φορέων για τη διενέργειά τους, για το νέο νομοσχέδιο για την παιδεία, και για την επόμενη σχολική χρονιά.

Κύριε Μπαχαράκη

για δεύτερη χρονιά οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου καλούνται να διαγωνιστούν για μια θέση στα ΑΕΙ μέσα σε ιδιαίτερες συνθήκες, λόγω πανδημίας. Πόσο έτοιμο είναι το εκπαιδευτικό σύστημα να ανταποκριθεί σε αυτές τις συνθήκες; Η εμπειρία των περσινών εξετάσεων βοηθάει;

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις διεξάγονται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά εν μέσω πανδημίας. Είναι η πρώτη φορά που η προετοιμασία των υποψηφίων πραγματοποιήθηκε κατά το μεγαλύτερο της μέρος με εξ αποστάσεως διδασκαλία. Στις μέχρι τώρα γνωστές διαδικασίες των εξετάσεων έχει προστεθεί από πέρυσι και η λήψη μέτρων πρόληψης και προστασίας από την covid-19. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου, των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Λυκείων έχουν πλούσια εμπειρία στη διεξαγωγή εξετάσεων. Η προετοιμασία των εξετάσεων αρχίζει κάθε χρόνο νωρίς και τώρα βρισκόμαστε ήδη στην κορύφωση της. Σε ότι αφορά τα μέτρα που προβλέπονται από τα υγειονομικά πρωτόκολλα υπάρχει ήδη εμπειρία από τις περσινές εξετάσεις. Και δεν είναι μόνο η περσινή εμπειρία. Η εκπαιδευτική κοινότητα είναι αρκετά εξοικειωμένη στην εφαρμογή μέτρων πρόληψης και προστασίας από την covid-19. Είναι κοινή διαπίστωση ότι ο χώρος της Εκπαίδευσης είχε ίσως την καλύτερη προσαρμογή στις συνθήκες της πανδημίας. Προστίθεται τέλος και η πρόσφατη εμπειρία διεξαγωγής των εξετάσεων για την απόκτηση Κρατικού Πτυχίου Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ) σε καθεστώς πανδημίας. Όπως γίνεται φανερό υπάρχει εμπειρία και ετοιμότητα για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2021 εν μέσω πανδημίας.

Θα ήθελα με την ευκαιρία να συμπληρώσω ότι, λόγω των ιδιαίτερων φετινών συνθηκών, σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας λειτουργούν τηλεφωνικές Γραμμές Παροχής Πληροφοριών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και Ψυχολογικής Υποστήριξης προς τους υποψηφίους και τις οικογένειές τους. Ειδικοί στην Ψυχική Υγεία βοηθούν τους υποψηφίους στη διαχείριση του άγχους των εξετάσεων και ενισχύουν τις οικογένειες στον υποστηρικτικό τους ρόλο κατά το διάστημα αυτό. Παράλληλα Σύμβουλοι Επαγγελματικού Προσανατολισμού παρέχουν πληροφορίες για την ελάχιστη βάση εισαγωγής, το παράλληλο μηχανογραφικό για την εισαγωγή σε Δημόσιο ΙΕΚ, την εξεταστέα ύλη κ.ά..

Ποιο είναι το μήνυμά σας εν όψει των Πανελληνίων εξετάσεων προς τους μαθητές και τους γονείς;

Ας μου επιτραπεί να διατυπώσω ανθρώπινα μερικές απλές σκέψεις, όχι μήνυμα. Η προετοιμασία των υποψηφίων έχει ήδη ολοκληρωθεί. Η περίοδος αυτή νομίζω ότι προσφέρεται μόνο για περιεκτικές επαναλήψεις. Η επίδοση όμως στις εξετάσεις εξαρτάται και από την κατάσταση του υποψηφίου κατά την περίοδο των εξετάσεων. Απαιτείται ηρεμία, αυτοσυγκέντρωση και προσήλωση στον στόχο. Εδώ θεωρώ πολύ σημαντικό τον ρόλο της οικογένειας.

Τι ισχύει για εκείνους τους υποψήφιους που θα νοσήσουν ή θα εμφανίσουν θετικό τεστ, λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια των εξετάσεων; Και τι ισχύει για όσους προλάβουν και γράψουν κάποια μαθήματα προτού νοσήσουν;

Αν κάποιος νοσήσει τότε υπάρχει πρόβλεψη να μπορεί να δώσει επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο σε όλα τα μαθήματα. Το ίδιο ισχύει και για όσους προλάβουν να γράψουν κάποια μαθήματα προτού νοσήσουν.

Ποια είναι η δική σας θέση για το νέο νομοσχέδιο για την παιδεία; Τι σημαίνει για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η βάση εισαγωγής για τις πανεπιστημιακές σχολές;

Σύμφωνα με το νόμο 4777/2021, η ελάχιστη βάση εισαγωγής θεσπίστηκε για τη διασφάλιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων επιτυχούς φοίτησης και έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών. Η εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο φοιτητών με πολύ χαμηλό βαθμό οδηγεί τους ίδιους και τις οικογένειες τους σε αδιέξοδο. Η Πολιτεία οφείλει να παρέχει στους νέους αξιόπιστες διεξόδους είτε στον επιστημονικό – ακαδημαϊκό τομέα είτε στον τομέα της επαγγελματικής κατάρτισης προκειμένου να χαράξουν την πορεία τους ανάλογα με τις κλίσεις και τις δεξιότητες τους.

Επιτρέψτε όμως να τονίσω ότι ο σκοπός του σχολείου είναι να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη όλων των δυνάμεων των μαθητών, ώστε, να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά τη ζωή τους. Θεωρώ ότι είναι λάθος να αποστεώνεται το σχολείο από τον παιδαγωγικό, μορφωτικό του ρόλο και να εστιάζεται η προσοχή μας κυρίως στην εισαγωγή των αποφοίτων του Λυκείου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό είναι σημαντικό να τονιστεί η σημασία των εργαστηρίων δεξιοτήτων που εισάγονται από την επόμενη σχολική χρονιά στο νηπιαγωγείο, το δημοτικό και το γυμνάσιο. Η στοχοθεσία τους έχει προσδιοριστεί βάσει των λεγόμενων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα: δεξιότητες της ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης.

Πέρα από τις πανελλήνιες, πως προετοιμάζεστε για την επόμενη σχολική χρονιά; Μετά από δύο χρονιές με lockdown, υπάρχει κάποιο σχέδιο ώστε ακόμη και με νέο κύμα της πανδημίας να μείνει ανοιχτή η εκπαίδευση, ή ένα νέο κύμα θα σήμαινε αυτόματα και νέο Lockdown;

Είναι πρόωρο να μιλήσουμε για τις υγειονομικές συνθήκες του Σεπτεμβρίου. Αν χρειαστεί, θα ακολουθήσουμε τις οδηγίες των ειδικών εφαρμόζοντας τις αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις, όπως ακριβώς έγινε και φέτος. Πέρα όμως από αυτά η προετοιμασία της επόμενης χρονιάς έχει ήδη ξεκινήσει. Την περίοδο αυτή βρίσκονται σε εξέλιξη οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών και ο προγραμματισμός των τμημάτων που θα λειτουργήσουν την επόμενη χρονιά σε όλα τα σχολεία.

Οι διαδικασίες αυτές είναι απαραίτητο να ολοκληρωθούν στην ώρα τους προκειμένου να καλυφθούν έγκαιρα τα κενά που θα προκύψουν σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Ανάλογη προετοιμασία γίνεται και στον Εκπαιδευτικό – Παιδαγωγικό τομέα από το ΙΕΠ. Επιπλέον την περίοδο αυτή η ΠΔΕ προγραμματίζει εκπαιδευτικές δράσεις (πχ. Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής) που θα υλοποιηθούν την επόμενη σχολική χρονιά στα σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας.

Προηγούμενο άρθροΜε λένε Νώντα Στυλιανίδη: “Η φωτογραφία είναι ένας τρόπος έκφρασης, κοινωνικής και πολιτικής θέσης”
Επόμενο άρθροΧριστίνα Χατζηβασιλείου: “Η δουλειά του θεάτρου είναι να αναγεννάται και να αναπροσαρμόζεται”

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ