Ζέττα Μακρή
«Απόλυτη προτεραιότητά μας είναι η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων»

Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων

Συνέντευξη στον Γιώργο Καρατάσιο

Η Υφυπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή σε μια συνέντευξή της στον Γιώργο Καρατάσιο, π. Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, μιλάει για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, και τα μέτρα που θα εφαρμοστούν για την διασφάλιση της διά ζώσης λειτουργίας. Ακόμη μιλάει για τις νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών, το σχολείο νέων δεξιοτήτων στο οποίο στοχεύει η κυβέρνηση, και την κληρονομιά που άφησε στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα η Online διδασκαλία.

Σε τι ποσοστό έχουν εμβολιαστεί οι εκπαιδευτικοί ενόψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς; Πως απαντάτε στις αντιδράσεις για τον εργαστηριακό έλεγχο δύο φορές την εβδομάδα που θα επιβαρύνει τους ανεμβολίαστους;

Είναι προτεραιότητά μας μαθητές και εκπαιδευτικοί να βρεθούν στο φυσικό τους περιβάλλον, τις σχολικές τάξεις κανονικά και με ασφάλεια στις 13 Σεπτεμβρίου.

Το εμβόλιο είναι το πιο ισχυρό όπλο μας για την επιστροφή στην κανονικότητα, είναι πράξη ευθύνης και κοινωνικής αλληλεγγύης.

Και, πραγματικά, θέλω να ευχαριστήσω, από καρδιάς, τους εκπαιδευτικούς μας, που στηρίζουν με τον εμβολιασμό τους την ασφαλή επιστροφή στην κανονικότητα της εκπαίδευσης.

Η ανταπόκριση από την εκπαιδευτική κοινότητα ήταν εντυπωσιακή, καθώς αυτή η ομάδα έχει εμβολιαστεί σε ποσοστό που αγγίζει το 80% .

Παροτρύνουμε τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας που δεν έχουν ακόμη εμβολιαστεί να σπεύσουν να αξιοποιήσουν αυτήν την ασπίδα προστασίας από τον κορωνοϊό, πριν την έναρξη της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς.

Στόχος όλων μας, η προστασία της ατομικής και δημόσιας υγείας και η απρόσκοπτη λειτουργία των εκπαιδευτικών μας δομών.

Αναφορικά με το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, θα ήθελα να τονίσω ότι το προληπτικό μέτρο της τακτικής διενέργειας εργαστηριακών τεστ για κάθε ανεμβολίαστο εκπαιδευτικό με δική του ευθύνη και δαπάνη, είναι απαραίτητη προϋπόθεση και υποχρέωση για την προσέλευση στο σχολείο και μας βοηθά να εξασφαλίσουμε τη μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Πως θα γίνεται ο έλεγχος των πιστοποιητικών (εμβολιασμού, νόσησης κλπ.) στις σχολικές μονάδες;

Για τη διασφάλιση της προστασίας της σχολικής κοινότητας, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να προσέρχονται στην εργασία τους με πιστοποιητικό εμβολιασμού, βεβαίωση παρελθούσας νόσησης από κορωνοϊό (τελευταίου εξαμήνου) ή βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού τεστ, το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα με ευθύνη του εργαζομένου.

Οι μαθητές θα προσέρχονται στη σχολική μονάδα με πιστοποιητικό εμβολιασμού (για τους μαθητές 12 ετών και άνω) ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης (τελευταίου εξαμήνου) ή δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού τεστ, το οποίο θα πραγματοποιείται επίσης δύο φορές την εβδομάδα.

Την ευθύνη για τον έλεγχο των εγγράφων των εκπαιδευτικών θα έχουν οι διευθυντές των σχολικών μονάδων.

Τα νέα αναλυτικά πρωτόκολλα λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών θα ανακοινωθούν λεπτομερώς πλησιέστερα στην ημερομηνία έναρξης του σχολικού και ακαδημαϊκού έτους, λαμβανομένων υπόψη πάντοτε των συστάσεων της Επιτροπής των Ειδικών.

Θα λειτουργήσει και φέτος το οριζόντιο κλείσιμο σχολικής μονάδας στην οποία εμφανίστηκαν κρούσματα, η αλλάζει αυτό το πρωτόκολλο, και ποια είναι η εναλλακτική;

Θα υπάρξουν αλλαγές στα υγειονομικά πρωτόκολλα λειτουργίας των σχολείων τη νέα χρονιά μετά από συζήτηση με την Επιτροπή Λοιμωξιολόγων, καθώς οι εμβολιασμοί έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα.

Απόλυτη προτεραιότητά μας είναι η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων και με την επιτροπή θα συζητήσουμε και θα εξασφαλίσουμε τους όρους που θα τη διασφαλίσουν. Η ενημέρωση των πρωτοκόλλων αναμένεται χρονικά κοντά στην έναρξη της σχολικής χρονιάς με βάση τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα.

Πάμε σε νέο μοντέλο, πλέον δεν μιλάμε για οριζόντιο κλείσιμο τάξεων και σίγουρα όχι για κλείσιμο σχολείων, γιατί τα δεδομένα έχουν αλλάξει και, συνεπώς, ανάλογα αλλάζει και η λογική αντιμετώπισης. Τα σχολεία μας θα παραμένουν ανοιχτά και θα αυξάνουμε τα τεστ με τη διενέργεια και εργαστηριακών τεστ για μαθήτριες και μαθητές σε περίπτωση κρούσματος.

Μέσα στα πλαίσια της δημόσιας συζήτησης για τους εμβολιασμούς, ακούστηκε και η άποψη για εμβολιασμό των μαθητών στις σχολικές μονάδες. Πως κρίνετε μια τέτοια προοπτική; Τέθηκε ως πρόταση κατά την προετοιμασία του υπουργείου για τη νέα σχολική χρονιά;

Αυτή τη στιγμή υπάρχει η δυνατότητα οι γονείς να προχωρήσουν σε προγραμματισμό για τον εμβολιασμό των παιδιών τους ηλικίας 12 ετών και άνω στα εμβολιαστικά κέντρα ακόμα και με ραντεβού την ίδια ημέρα. Σε περίπτωση που η Επιτροπή των ειδικών προτείνει κάποια άλλη διαδικασία που θα διευκολύνει και θα επισπεύσει την εμβολιαστική κίνηση, η εισήγηση θα εξεταστεί και θα προχωρήσουμε στην εφαρμογή της πάντα σε συνεννόηση με την επιτροπή.

Ο υπουργός Επικρατείας, ‘Ακης Σκέρτσος, ανακοίνωσε, πριν λίγες ημέρες, την έναρξη ειδικής καμπάνιας ενημέρωσης και πειθούς γονέων για τον εμβολιασμό των παιδιών τους που βρίσκονται στην ηλικία μεταξύ 12 και 17 ετών, δίνοντας έμφαση στον εμβολιασμό τους για την ανάσχεση της πανδημίας.

Στόχος της ενημερωτικής εκστρατείας είναι η πλήρης και έγκυρη πληροφόρηση των γονέων σε όλα τα εύλογα ερωτήματά τους σχετικά με τον εμβολιασμό των ανηλίκων.

Φέτος είχαμε μετά από πολλά χρόνια διορισμό 12.000 νέων εκπαιδευτικών. Καλύπτονται με τον αριθμό αυτό τα κενά;

Πέρυσι, πραγματοποιήσαμε 4.500 μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή, μέσω ΑΣΕΠ, όπου μόνιμοι διορισμοί δεν είχαν πραγματοποιηθεί ποτέ στο παρελθόν.

Στις 6 Ιουλίου 2021 με μεγάλη χαρά ανακοινώσαμε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση για φέτος, οι πρώτοι μετά από 12 χρόνια, και υπερδιπλάσιοι από τους 5.250, για τους οποίους είχαμε δεσμευθεί για φέτος.

Με σεβασμό απέναντι στους εκπαιδευτικούς μας, στους μαθητές μας, στο νέο αναβαθμισμένο σχολείο που αξίζουν τα παιδιά μας και οι εκπαιδευτικοί μας, και σε άριστη συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Οικονομικών, προχωρούμε στην κάλυψη βασικών αναγκών των σχολείων μας σε ανθρώπινο δυναμικό, που ως σήμερα καλύπτονταν από αναπληρωτές.

Οι διαδικασίες εδώ και πολλά χρόνια ήταν γραφειοκρατικές και χρονοβόρες. Πλέον,

όλες οι απαραίτητες εργασίες δρομολογούνται νωρίτερα και σε μεγάλο βαθμό

έχουν ψηφιοποιηθεί από φέτος (για παράδειγμα οι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται

σε σχολεία ψηφιακά μέσω αλγορίθμου με βάση τη σειρά κατάταξής τους στον

πίνακα και τις επιλογές τους και τα τελικά αποτελέσματα αποστέλλονται μέσω sms), ενώ, ειδικά φέτος, προχώρησαν παράλληλα και οι μόνιμοι διορισμοί των 11.700 εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης, οι οποίοι και ολοκληρώθηκαν σε μόλις ένα μήνα από την εξαγγελία τους. Ολοκληρώνεται τις ημέρες αυτές και η τοποθέτηση των αναπληρωτών διασφαλίζοντας την έγκαιρη στελέχωση των σχολείων.

Επίσης, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι είναι η πρώτη φορά, στα χρονικά, που το Υπουργείο γνωρίζει από τον Απρίλιο τα κενά που θα προκύψουν, στην επόμενη σχολική χρονιά, λόγω συνταξιοδοτήσεων.

Με τον τρόπο αυτό, θα πετύχουμε τον στόχο μας που δεν είναι άλλος από τον έγκαιρο προγραμματισμό των προσλήψεων των αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών και την ομαλή λειτουργία των σχολείων από την πρώτη ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς.

Το φετινό καλοκαίρι με τις πυρκαγιές, έθεσε επιτακτικά το πρόβλημα για την πρόληψη και την προστασία των ανθρώπινων ζωών από τις φυσικές καταστροφές. Υπάρχει σχεδιασμός από το Υπουργείο προς αυτή την κατεύθυνση (ενημερώσεις, ασκήσεις εκκένωσης κλπ.);

Κάνουμε πραγματικότητα το σχολείο των σύγχρονων δεξιοτήτων.

Στόχος μας είναι οι μαθητές μας να μαθαίνουν να εκφράζονται δημιουργικά, να σκέφτονται κριτικά, να καλλιεργούν δεξιότητες για την αξιοποίηση της νέας γνώσης, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες.

Τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21ου αιώνα», που υλοποιούμε, μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, εντάσσονται στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων όλης της χώρας.

Στις καινοτόμες θεματικές τους περιλαμβάνεται και η διαχείριση καταστάσεων φυσικών καταστροφών. Η εξοικείωση και η εφαρμογή των κανόνων προστασίας είναι γνώσεις απαραίτητες για τα παιδιά μας και πολύτιμα εφόδια ζωτικής αξίας, ενώ η απόκτησή τους πρέπει να αποτελεί μέρος της καθημερινής σχολικής διαδικασίας από τα πρώτα σχολικά χρόνια.

Εισάγουμε θεματικές πολύπλευρες, επίκαιρες, σημαντικές, απαραίτητες για τους πολίτες του αύριο και δεσμευόμαστε για τον εμπλουτισμό και την διαρκή επιστημονική αναβάθμιση και επικαιροποίηση του περιεχομένου τους, μέσα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον.

Μέριμνά μας, η καλλιέργεια στα παιδιά της αναγκαιότητας σεβασμού στα μέτρα προστασίας και η εξοικείωσή τους με τους κανόνες διαχείρισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, τόσο σε επίπεδο αυτοπροστασίας όσο και σε επίπεδο προστασίας ομάδας.

Επιδιώκουμε και ενθαρρύνουμε την υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων για διαρκή πληροφόρηση των εκπαιδευτικών σε θέματα διαχείρισης του σεισμικού κινδύνου, αλλά και άλλων καταστάσεων κρίσεων, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφαλή παρουσία εκπαιδευτικών και μαθητών στις σχολικές μονάδες.

Τονίζουμε την εκπαιδευτική πτυχή και την προστιθέμενη αξία του εθελοντισμού, εκπαιδεύουμε τους επόμενους εθελοντές και καλλιεργούμε δεξιότητες και αξίες, όπως η ενσυναίσθηση, η συνεργατικότητα, ο αλληλοσεβασμός, η εξάλειψη διακρίσεων και αποκλεισμών, η κοινωνική δικαιοσύνη, η προστασία του περιβάλλοντος, η ατομική και κοινωνική ελευθερία, η αλληλεγγύη, η κοινωνική συνοχή.

Η διδασκαλία εξ αποστάσεως τον τελευταίο ενάμιση χρόνο ταλαιπώρησε εκπαιδευτικούς και μαθητές, αλλά εκπλήρωσε τουλάχιστον την ανάγκη για κάλυψη της ύλης. Ποια είναι τα θετικά που προέκυψαν από την διαδικασία; Υπάρχει κάποια κληρονομιά που αφήνει στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα η Online διδασκαλία;

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της παραδοσιακής διδασκαλίας αποτελεί την νέα εκπαιδευτική πρόταση στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο.

Οι πρωτόγνωρες συνθήκες της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης επέφεραν αλλαγές, που έπρεπε να αντιμετωπιστούν άμεσα, συντονισμένα, ουσιαστικά, στοχευμένα.

Η εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες έπρεπε να συνεχιστεί ως προς τη διδακτέα ύλη, τους μαθησιακούς στόχους, τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Η τηλεκπαίδευση είναι η αναμφισβήτητη κατάκτηση της σχολικής κοινότητας.

Μέσα στις αντίξοες συνθήκες της πανδημίας και των περιορισμών, οι εκπαιδευτικοί μας ισχυροποίησαν τα θεμέλια της Παιδείας υιοθετώντας, αξιοποιώντας και μεταδίδοντας τη σπουδαιότητα της τεχνολογίας στην καθημερινή πρακτική, τη βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση.

Η χρήση των ψηφιακών μέσων οδήγησε, με μεγάλο διασκελισμό, στην ψηφιακή διάσταση της διδακτικής πράξης.

Τα μαθήματα διδάχθηκαν, η ύλη καλύφθηκε, σύμφωνα με το πρόγραμμα, μαθητές και εκπαιδευτικοί αξιοποίησαν τα ψηφιακά μέσα και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σε όλες τις βαθμίδες.

Τα ψηφιακά μέσα έθεσαν τις βάσεις για ένα περιβάλλον διαδραστικό και αποδοτικό μέσα από μια αμιγώς διαδικτυακή διαδρομή. Οι εκπαιδευτικοί μας συνεχίζουν να ανακαλύπτουν και να εφαρμόζουν τις αμέτρητες δυνατότητες των ψηφιακών εργαλείων μέσα στην τάξη.

Παράλληλα, με γνώμονα, πάντα, τη βέλτιστη ποιότητα προγραμμάτων σπουδών, τα εμπλουτίζουμε με νέες θεματικές, όπως οι τεχνολογίες αιχμής, πληροφορική και η ρομποτική, και δίνουμε έμφαση στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων (digital skills), όπως ψηφιακή χρήση, ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή ασφάλεια, ψηφιακή συναισθηματική νοημοσύνη, ψηφιακά δικαιώματα, με καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας.

Αξιοποιούμε κάθε ευκαιρία και δημιουργούμε τις συνθήκες, ώστε όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση στην ψηφιακή γνώση.

*Ο Γιώργος Καρατάσιος είναι π. Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας


Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του speaknews.gr στο Google News πατώντας εδώ

Προηγούμενο άρθροΗ ιστορία τη ΔΕΘ, μέσα από την ιστορία της Θεσσαλονίκης και της Ελλάδας
Επόμενο άρθροΤι ΘΕΣΣ… τώρα; Τι ΘΕΣΣ… στο μέλλον;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ