Κωνσταντίνος Κιλτίδης: “Θέλουμε να κρατήσουμε την αγροδιατροφική σύμπραξη όσο γίνεται ψηλά και να μην εκπέσει σε καταστάσεις λαϊκισμού…”

της Έλενας Χελβατζόγλου

Η εναρκτήρια και εξειδικευμένη εκδήλωση για την Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Η πρώτη δράση για την Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που υλοποίησε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα EUPHORIA για την ανάδειξη της ευρωπαϊκής ταυτότητας των ΠΟΠ και ΠΓΕ προϊόντων, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη (14/10) στο ξενοδοχείο “Porto Palace” της Θεσσαλονίκης.

Στο πλαίσιο της ομιλίας του για τα στρατηγικά έργα προβολής και προώθησης αγροτικών προϊόντων 2021-2025, ο Κωνσταντίνος Κιλτίδης, Πρόεδρος ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ δήλωσε ότι: “Οι δράσεις στον αγροδιατροφικό τομέα έχουν να κάνουν με την παραγωγή, την μεταποίηση, την προώθηση και βεβαίως προστίθεται και η γαστρονομία και γιατί όχι και τα άλλα μας πολιτιστικά και τουριστικά προϊόντα.”.

Παράλληλα τόνισε πως: “Θέλουμε να κρατήσουμε την αγροδιατροφική σύμπραξη όσο γίνεται ψηλά και να μην εκπέσει σε καταστάσεις λαϊκισμού ή μιας εταιρείας η οποία θα συγκεντρώνει καποια χρηματα για να διαπραγματεύεται αυτά τα ύψιστα για μένα ζητούμενα, τα οποία δυστυχώς παρέμειναν ζητούμενα στην πατρίδα μας…”

Στόχος της δράσης, επικεφαλής της οποίας είναι η Αγροδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, είναι η ενδυνάμωση της κατανάλωσης εμβληματικών προϊόντων με Ονομασία Προέλευσης και Γεωγραφική Ένδειξη (τυροκομικά ΠΟΠ, Οίνοι ΠΟΠ / ΠΓΕ, φρούτα ΠΟΠ) και του γιαουρτιού, στις αγορές των Ελλάδας και Κύπρου.

Τα προϊόντα που συνδυάζουν στην παράδοση και την ποιότητα που παρουσιάστηκαν είναι τα εξής:

Γιαούρτι, κασέρι ΠΟΠ, φέτα ΠΟΠ, Μπάτζος ΠΟΠ, Μανούρι ΠΟΠ, ροδάκινο Νάουσας ΠΟΠ, κεράσι Ροχωριου ΠΟΠ, Ακτινίδιο Πιερίας ΠΟΠ, και οίνοι ΠΟΠ και ΠΓΕ.

Στην τοποθέτησή του στην αποψινή εναρκτήρια εκδήλωση της δράσης «Euphoria», o κ. Κιλτίδης αναφέρθηκε στα προγράμματα που διαπραγματεύεται η Αγροδιατροφική σύμπραξη για την περίοδο 2021-2025. Μεταξύ αυτών, συμπεριλαμβάνονται τα Experience_Eu, ύψους 900.000 ευρώ με αγορές-στόχους την Ιαπωνία, την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ και το Sustem, προϋπολογισμού 1,4εκατ. ευρώ για την προώθηση ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων σε Γερμανία, Σουηδία και Ιταλία.

Το μήνυμα που ζήτησε να ακουστεί με το κλείσιμο της ομιλίας του ήταν ότι : “καλούνται όλοι ισότιμα, όσοι δρουν στον γεωργοδιατροφικό τομέα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας να λάβουν γνώση, να μας βρουν σαν αγροδιατροφική σύμπραξη , για το EUPHORIA σαν οικονομοτεχνικη και στα άλλα τα προγράμματα όπως θα προβλέπεται η υλοποίηση τους από τους φορείς, οι οποίοι και θα τα υλοποιούν. Είναι ευπρόσδεκτοι όλοι. Θέλουμε να γίνουν συνεργαζόμενα μέλη όσοι θα έρθουν και δεν είναι οι ίδιοι γιατί υπάρχουν κάπου 15 εταιρείες που είναι συνεργαζόμενα μέλη και δεν τους ανέφερα για να μην θεωρηθει οτι κανω κάτι ιδιαίτερο διαφημιστικό…”

Τα προϊόντα θα πρέπει να έχουν αυτά τα 3: υγιεινή, ασφάλεια και ποιότητα.”

Απαντώντας στην ερώτηση του SPEAKNEWS για τη συμβολή και την ενεργοποίηση των νέων αναφορικά με την προώθηση αυτών των γεωργικών προϊόντων ο κ. Κιλτίδης σχολίασε ότι: “Οι νέοι μόνο εφόσον εισέλθουν στη παραγωγική διαδικασία είτε στον πρωτογενή τομέα είτε προ πάντων ως διάδοχη κατάσταση που τη συναντάμε, και δεν είναι τυχαίο τα άλματα που γίνονται στον μεταποιητικό διατροφικό τομέα, όπου η διάδοχη γενιά που παρέλαβε από τους πατεράδες την παράδοση, έκαναν άλματα προόδου σε αυτόν τον τομέα, σε μεγάλες ομάδες δηλαδή διατροφής. Με αυτή την έννοια οι νέοι μπορούν να συμβάλλουν. Επίσης όσο εμπλουτίζονται με γνώσεις είναι δεδομένο ότι οι νέοι έχουν εφόδια να μπουν στη σύγχρονη αυτή πραγματικότητα με καλύτερους όρους. Τα προϊόντα θα πρέπει να έχουν αυτά τα 3: υγιεινή, ασφάλεια και ποιότητα. Δεν φτάνει δηλαδή μόνο η ποιότητα που μας έδωσε ο καλός θεός , την εδαφοκλιματική συνθήκη και τα όμορφα γνωρίσματα σε διατροφική αξια, σε χρώμα, σε έκφραση, πρέπει να διασφαλίσουμε πάση θυσία την υγιεινή και ασφάλεια πρωτίστως. Πιστεύω, επομένως, ότι οι νέοι έχουν αυτή τη δυνατότητα. Έχουν τη δυνατότητα με γνώση πλέον να μπουν μέσα στον χώρο της παραγωγής και της μεταποίησης, που παλαιότερα ο χωρος αυτος ήταν μία παραμελημένη κοινωνική πραγματικότητα, ήταν δηλαδή της Β κατηγορίας δυστυχως. Τώρα όμως νομίζω με την αλλαγή που έχει γίνει το μέλλον είναι ευοίωνο. Η αγροδιατροφική σύμπραξη νομίζω πως ό,τι ήταν να κάνει το έχει κάνει και καλούνται οι επιχειρήσεις αλλά και οι οργανωμένοι παραγωγοί πλέον να ανοίξουν τα φτερά τους. Τους δίνουμε τη δυνατότητα να πετάξουν με την πολύ μικρή συμμετοχή στα συγχρηματοδοτούμενα αυτά 3 προγράμματα. Το EUPHORIA είναι δεδομένο ότι έχει κάποια γνωρίσματα περισσότερο Ευρωπαϊκά με ευρωπαϊκη ταυτοτητα. Ειναι τα Προιοντα ΠΟΠ και το όμορφο αυτο προιον που λεγεται ελληνικό γιαουρτι.”

Παρουσιάζοντας τη δράση «Euphoria», ο υπεύθυνος του έργου, από πλευράς του εκτελεστικού οργανισμού της Οικονομοτεχνικής, Γιώργος Μίσκας, τόνισε ότι είναι προϋπολογισμού 257.000 ευρώ και θα ολοκληρωθεί τέλος Μαϊου 2022.

Σημείωσε ότι η δράση αφορά στην προώθηση και προβολή των προιόντων μέσω της τηλεόρασης, συμμετοχής σε εκθέσεις και διαφημίσεις στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μεταξύ των περιοχών που δύνανται να συμμετάσχουν στη δράση, ανέφερε αυτές της Γουμένισσας, της Νάουσας, Επανομής, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Νέας Μεσημβρίας, Πέλλας, Πιερίας, Πλαγιές Πάϊκου και Βερτίσκου,της Χαλκιδικής και των Σερρών.

Η δράση «Euphoria», είπε, αποτελεί μια έκτακτη πρόσκληση από την ΕΕ λόγω της κρίσης που προέκυψε από την πανδημία του κορονοϊού, προκειμένου «να ενισχυθεί η αναγνωρισιμότητα των προϊόντων ευρωπαϊκής ταυτότητας».

Τη χαρά και ικανοποίησή του που η Αγροδιατροφική Σύμπραξη συμμετέχει σε προγράμματα σαν αυτό της δράσης Euphoria, εξέφρασε από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας της ΠΚΜ, Σωτήρης Μπάτος, λέγοντας «τέτοιες δράσεις και προγράμματα, αποτελούν ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία για την περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων στον πρωτογενή τομέα». Ο κ. Μπάτος σημείωσε ότι η ΠΚΜ είναι η πιο δυναμική περιφέρεια στον αγροδιατροφικό κλάδο όλης της χώρας, με το 26% του ΑΕΠ της να αφορά τον πρωτογενή τομέα. Πρόσθεσε δε ότι «από τον αγροδιατροφικό κλάδο της ΠΚΜ παράγεται το ¼ του αγροτικού ΑΕΠ της χώρας».

Προηγούμενο άρθροΤο Star Trek, η Θεσσαλονίκη και το μετρό τρεκ*…
Επόμενο άρθροΗ κακοκαίρια «Μπάλλος» δοκιμάζει τη χώρα – εκκένωση χωριών στην Εύβοια προληπτικά

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ