Τήρηση μέτρων από τους φοιτητές – Έλλειψη υποδομών στα πανεπιστήμια – Τι δηλώνουν οι φοιτητές σε Α.Π.Θ. και ΠΑ.ΜΑΚ

της Έλενας Χελβατζόγλου και του Δημήτρη Χατζηκόρτσου

Προετοιμασμένοι και με συνέπεια για την τήρηση των μέτρων επέστρεψαν οι φοιτητές στα πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης αντικρίζοντας την έλλειψη ετοιμότητας των πανεπιστημιακών δομών για την αποφυγή συνωστισμού.

Το SPEAKNEWS μίλησε με φοιτητές από τις σχολές του Α.Π.Θ και του ΠΑ.ΜΑΚ. για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά, τα μέτρα που έλαβαν οι ίδιοι, τα μέτρα που έλαβαν οι φορείς, και τις εντυπώσεις από τη χρονιά της τηλεκπαίδευσης.

Πιο συγκεκριμένα:

Φοιτητής Ιστορικού – Αρχαιολογικού (Φιλοσοφική Σχολή Α.Π.Θ) 3ο έτος :

Είναι αστείο πως το άνοιγμα των πανεπιστημίων πήρε παράταση για να προετοιμαστούν και η μόνη προετοιμασία ήταν τα ανοιχτά παράθυρα και ένα αντισηπτικό στην έδρα. Οι συνθήκες ήταν περίεργες. Ήμασταν το 120-130% που μπορούσε να χωρέσει η αίθουσα. Πολλοί ήταν όρθιοι.

Αναφορικά με τις μάσκες σχολίασε πως το 99,9% φορούσε δείχνοντας τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν οι φοιτητές τη κατάσταση.

Οι έλεγχοι στην είσοδο της σχολής γίνονται αλλά κάποιες φορές δεν γίνεται σωστά η ταυτοποίηση καθώς ζητείται από τους φοιτητές μόνο το πιστοποιητικό δίχως την ταυτότητα ή το πάσο.

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος εκδηλώθηκαν από φοιτητές διαμαρτυρίες προς τη καθηγήτρια σχετικά με τη κατάσταση. Η ίδια εξέφρασε τη δυσαρέσκεια της και τη στήριξης της πάνω στο ζήτημα και συνέχισε το μάθημα.

Σχετικά με το ερώτημα για το αν είναι αποτελεσματικότερα τα online ή τα δια ζώσης ο πρωτοετής φοιτητής δήλωσε πως στα online δεν μπορεί να προσέξει λόγω του περιβάλλοντος που είναι το σπίτι χωρίς αυτό να αποτελεί ευθύνη των καθηγητών.

Φοιτήτρια Ψυχολογίας (Φιλοσοφική Σχολή Α.Π.Θ.) 3ο έτος :

Σχετικά με το δίλημμα των δια ζώσης και online μαθημάτων η φοιτήτρια του τμήματος ψυχολογίας εξέφρασε θετικές εντυπώσεις πως η τηλεκπαίδευση πραγματοποιήθηκε σε ικανοποιητικό βαθμό με βάση τις συνθήκες. Παρόλα αυτά η προτίμηση της είναι τα μαθήματα να πραγματοποιούνται δια ζώσης. Οι καθηγητές προσπάθησαν αλλά δεν ήταν το ίδιο.

Στο ερώτημα για τον συνωστισμό που παρατηρήθηκε την πρώτη μέρα των μαθημάτων στις αίθουσες του τμήματος ψυχολογίας τόνισε πως τα παιδιά φορούσαν καθολικά μάσκα ωστόσο υπήρχε έντονος συνωστισμός στο χώρο και αυτό είναι που προβλημάτισε τους περισσότερους.

Φοιτήτριες Φαρμακευτικής (Σχολή Θετικών Επιστημών Α.Π.Θ.) 1ο έτος :

Αναφορικά με τις πρώτες εντυπώσεις τους οι πρωτοετείς φοιτήτριες της φαρμακευτικής μας είπαν πως το μάθημα κύλησε καλά αν και τις παραξένεψε ο έντονος συνωστισμός που παρατηρήθηκε στις αίθουσες του τμήματος. Τόνισαν ιδιαιτέρως πως μάσκες φορούσαν όλοι οι φοιτητές.

Στο ερώτημα για τη ορθότητα των ελέγχων κατά την είσοδο τους στο χώρο είπαν πως οι έλεγχοι γίνονται σωστά ωστόσο, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά η μία φοιτήτρια, από την πίσω είσοδο δεν πραγματοποιούνται έλεγχοι. Επιπροσθέτως ανέφεραν, πως δεν τους ζητήθηκε ταυτότητα κατά τη ταυτοποίηση. Σύσταση από τους καθηγητές πραγματοποιήθηκε μόνο σε περιπτώσεις που κάποιος δεν φορούσε μάσκα.

Φοιτητές Δασολογίας και Φυσικού περιβάλλοντος (Σχολή Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος Α.Π.Θ.) 3ο έτος :

Στο συγκεκριμένο τμήμα δεν υπήρξε έντονος συνωστισμός κατά την είσοδο στη σχολή τις πρώτες δύο μέρες των μαθημάτων. Ωστόσο μέσα στην αίθουσα υπήρχε μεγάλο πλήθος φοιτητών και υπήρχαν αυστηρές συστάσεις για συνεχή χρήση αντισηπτικού. Σημείωσαν χαρακτηριστικά πως το ζήτημα της μάσκας και η ορθή χρήση της εξαρτάται απ΄ το ποσο αυστηρός είναι ο καθηγητής. Ωστόσο, μάσκες φορούσαμε όλοι, υπογράμμισαν. Εν συνεχεία πρόσθεσαν πως και στο τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος υπήρχαν όρθιοι και καθήμενοι σε μια αίθουσα.

Στο ερώτημα για το πως ήταν πέρυσι τα μαθήματα μας είπαν πως ήταν σε καλό επίπεδο, έγινε μια καλή προσπάθεια και πως το βασικό αρνητικό των δια ζώσης είναι η συνεχής χρήση της μάσκας που κουράζει τους φοιτητές.

Όσον αφορά τους ελέγχους μας είπαν πως γίνεται όλη η διαδικασία σωστά με την επίδειξη και του πιστοποιητικού αλλά και την ταυτοποίηση με τη ταυτότητα ή το πάσο. Συμπλήρωσαν πως ίσως σε σχολές με μεγάλο αριθμό φοιτητών παραλείπετε για λόγους ταχύτητας.

ΦοιτητέςΗλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (Πολυτεχνείο Α.Π.Θ.) 6ο έτος :

Τηρούνται τα μέτρα και οι αποστάσεις μεταξύ των φοιτητών ωστόσο αυτό συμβαίνει και λόγω των μη πολλών ατόμων στο συγκεκριμένο έτος του τμήματος. Στα πρώτα έτη σε αίθουσα με χωρητικότητα 150 άτομα ήταν επιπλέον 30 άτομα όρθιοι. Μάσκες φορούσαν ωστόσο η αίθουσα ήταν ασφυκτικά γεμάτες. Πρέπει να γίνει άμεσα διαχωρισμός των τμημάτων ανέφεραν αναδεικνύοντας την επιτακτική ανάγκη του ζητήματος. Στην ερώτηση για τους ελέγχους κατά την είσοδο στο χώρο έδωσαν τα εύσημα στα παιδιά που το εφαρμόζουν και είπαν πως όλη η διαδικασία γίνεται με τον τρόπο που έχει οριστεί. Επιπλέον σχετικά με το πως κύλησε το περσινό έτος ανέφεραν πως δεν εντόπισαν μεγάλες διαφορές με τα δια ζώσης λόγω καλής οργάνωσης της σχολής.

Φοιτητές Μηχανολόγων Μηχανικών και φοιτητές Τοπογράφων Μηχανικών (Πολυτεχνείο ΑΠΘ) 1ο έτος :

Οι αίθουσες μας ήταν πολύ γεμάτες, δεν υπήρχε κενή θέση αλλά δεν υπήρχαν και όρθια άτομα. Ήμασταν δίπλα ο ένας στον άλλον. Οι καθηγητές δήλωσαν ότι μπορεί να γίνει κάτι για αυτό στην πορεία, χωρίς να είναι κάτι σίγουρο. Η χρήση της μάσκας ήταν καθολική και μάλιστα οι καθηγητές φώναζαν αν την φορούσαμε κάτω από τη μύτη και τόνισαν να μην φέρουμε ούτε νερό στην αίθουσα. Ο έλεγχος ταυτοποίησης στην είσοδο γίνεται κανονικά. Σε κάποιους όμως, ζητάνε ταυτότητα σε κάποιους όχι.

Η γενικότερη εντύπωση είναι ότι είναι μεν οργανωμένα αλλά όπως θα ήταν και στην προ-covid εποχή. Στις αίθουσες υπάρχουν: αντισηπτικα, συσκευές καθαρισμού αέρα και ανοιχτά παράθυρα. Δεν νιώθουμε ότι όλο αυτό είναι πάνω στους καθηγητές γιατί αν δεν δοθούν λεφτά από το κράτος δεν μπορεί να γίνει τίποτα.

Φοιτητές Οικονομικών Σπουδών ( Σχολή Οικονομικών και Περιφερεικών Σπουδών ΠΑ.ΜΑΚ): 4ο έτος

Δύο φοιτητές στο τμήμα Οικονομικών Σπουδών ανέφεραν ότι μέσα στις αίθουσες φοράνε όλοι μάσκα αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο στους διαδρόμους και στο εσωτερικό του πανεπιστημίου που δεν φοράει κανείς.

Αναφορικά με τις αποστάσεις έφεραν ως παράδειγμα ένα μάθημα στο οποίο δεν χωρούσαν ακόμη και όρθιοι φοιτητές μέσα στην αίθουσα.

Αντίθετα σε κάποια άλλη παράδοση μαθήματος (Διοίκηση) ο καθηγητής άφησε έξω σπουδαστές, καθώς υπήρχε περιορισμός στον αριθμό που μπορεί να εισέλθει στην αίθουσα και αυτός είχε συμπληρωθεί, με αποτέλεσμα να χάσουν το μάθημα οι υπόλοιποι που έμειναν έξω. Αυτό εξαρτάται είτε από τον καθηγητή είτε από την χωρητικότητα και τον περιορισμό στην εκάστοτε αίθουσα.

Ο έλεγχος στην είσοδο για τους εμβολιασμένους και όσους έχουν υποβληθεί σε rapid test γίνεται κανονικά, με την υπόδειξη ταυτότητας ή ακαδημαϊκού πάσο. Ειπώθηκε όμως ότι το μηχάνημα δεν είχε μπαταρία και ο έλεγχος δεν ήταν ολοκληρωμένος.

Οι φοιτητές σχολίασαν ότι ο τρόπος με τον οποίο πάνε να το κάνουν δεν γίνεται δίνοντας το εξής παράδειγμα: ένα τμήμα έχει 500 άτομα, δεν γίνεται και τα 500 άτομα, έτσι όπως έχουν κάνει το πρόγραμμα να μπαίνουν σε μία αίθουσα αναγκαστικά να παρακολουθούν το μάθημα και πόσο μάλλον στην εξεταστική περίοδο. Δεν γίνεται έτσι να αποφύγουμε τον Covid. Δεδομένου ότι χρωστάνε πολλά μαθήματα φοιτητές από πρηγούμενα έτη αυξάνεται ακόμη περισσότερο ο αριθμός μέσα στις αίθουσες. Συν το ότι τώρα δεν έχουμε διαλέξει μαθήματα, μπαίνουμε όλοι σε όλα για να αποφασίσουμε, επομένως είναι όλα γεμάτα. Παραπονέθηκαν επίσης για το γεγονός ότι έχουν πολλά μαθήματα που συμπίπτουν οι ώρες τους π.χ. 8-10 το ένα και 9-11 το άλλο. Έχουν κάνει ένα πρόγραμμα απλά για να το κάνουν και να πουν ενταξει φοιτητές είστε διαβάστε, κάντε ό,τι μπορείτε κι όλα καλά!

Η παράδοση ενός μαθήματος δια ζώσης και διαδικτυακά ταυτόχρονα είναι η καλύτερη λύση.

Οι γνώμες διίστανται για τον τρόπο παράδοσης των μαθημάτων, καθώς άλλοι προτιμούν δια ζώσης επειδή έχουν ένα επιπλέον κίνητρο να παρακολουθήσουν δεδομένου ότι έρχονται στο πανεπιστήμιο, από την άλλη αναφέρθηκε ότι με τις παρούσες συνθήκες καλύτερα να γινόντουσαν εξ αποστάσεως .

Προηγούμενο άρθρο«Μπάλλος»-Λέκκας: Πρέπει να ξεχάσουμε ό,τι ξέραμε μέχρι σήμερα
Επόμενο άρθροΔένδιας για αμυντική συμφωνία με ΗΠΑ: Καλή μέρα για την πατρίδα – Κατοχυρώνει τα ελληνικά συμφέροντα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ