“Η Θεσσαλονίκη και ευρύτερα η Βόρεια Ελλάδα αλλάζουν πρόσωπο”

της Μαρίας Αντωνίου,

Υπ. Γραφείου Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη


Διανύουμε το τελευταίο τετράμηνο του 2022 και ο μήνας Σεπτέμβρης είναι συμβολικός για τη Μακεδονία μας, για τη Θεσσαλονίκη. Η φετινή έκθεση πρακτικά  είναι μία ευκαιρία να ξεδιπλώσουμε όλα όσα κάναμε και παράλληλα αφετηρία σχεδιασμού μιας νέας συναρπαστικής πορείας.

Ο απολογισμός μας με τέσσερις λέξεις: «Το είπαμε, το κάναμε». Στη Θεσσαλονίκη έχουμε φύγει από την εποχή των ευχολογίων και των μουσαμάδων και μιλάμε με μελέτες, διαγωνισμούς, αναδόχους και εργοτάξια. Γιατί εμείς απαντάμε με τις πράξεις μας και όχι με λόγια και ανούσιες φιέστες.

Είναι αλήθεια ότι η προηγούμενη περίοδος υπήρξε από τις πιο δύσκολες, με πολλά ταυτόχρονα μέτωπα. Ήταν ένα μεγάλο διάστημα κρίσεων και μεγάλων προκλήσεων. Κι όμως ! Η κοινωνία και η οικονομία μας έμειναν όρθιες, μετατρέποντας τα εμπόδια σε εφαλτήρια προόδου. Η πανδημία δεν αποτέλεσε τροχοπέδη για τα μεγάλα έργα καθώς τα χρονοδιαγράμματα τηρήθηκαν με ευλάβεια.

Χωρίς υπερβολή η Θεσσαλονίκη και ευρύτερα η Βόρεια Ελλάδα αλλάζουν πρόσωπο με μια σειρά από επενδύσεις και μεγάλα έργα που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη ή δρομολογούνται για το επόμενο διάστημα, που αφορούν τόσο σε καίριες υποδομές, αλλά και ευρύτερα στην αναβάθμιση της περιοχής ως κόμβου μεταφορών.

Παρουσιάσαμε τις 30+ σημαντικές παρεμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού 9,35 δισ. ευρώ,  που θα αλλάξουν την εικόνα της Θεσσαλονίκης μέχρι το 2030. Σκιαγραφήσαμε τον οδικό χάρτη του κυβερνητικό σχεδιασμού, που αφορά σε υποδομές, υγεία, επιχειρηματικότητα, καινοτομία, και αναπλάσεις.

Στόχος μας, η Θεσσαλονίκη το 2030, να διαδραματίσει το ρόλο που της αξίζει στην ευρύτερη περιοχή, αξιοποιώντας όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει, έτσι ώστε να υπάρξει ισόρροπη ανάπτυξη.

Η Κυβέρνησή μας μιλάει με πράξεις και αποτελέσματα. Ό,τι  λέμε – το κάνουμε !

Οριστικοποιήθηκε η καταχώριση του Μακεδονικού Σήματος με ονομασία «Μ MACEDONIA THE GREAT», που θα μπορεί να χρησιμοποιείται από όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις, τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες των οποίων προέρχονται από τη γεωγραφική περιφέρεια της Μακεδονίας.

Για την οδική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης: Αυτό που βρήκαμε ήταν ένας κολλημένος διαγωνισμός. Εμείς μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου καταφέραμε να ξεπεράσουμε τις γραφειοκρατίες και τις καθυστερήσεις και ο διαγωνισμός για το έργο να βρίσκεται ήδη σε φάση υλοποίησης με χρόνο παράδοσης το 2023.

Στις 24/02/2022 με απόφαση του Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε. αναδείχθηκε ο ανάδοχος του έργου για την επέκταση του 6ου προβλήτα.

Σε εξέλιξη και οι διαδικασίες για την σύνδεση του 6ου Προβλήτα με Σιδηρόδρομο & Προαστιακό (προϋπολογισμού 53 εκ. €)

Για το FlyOver: Το έργο ωρίμασε, εγκρίθηκε, βρέθηκε χρηματοδότηση, δημοπρατήθηκε μέσα σε 2 χρόνια και τέλος του 2022 θα έχει εργοτάξια. Όλοι ξέρουμε ότι η πόλη είχε ανάγκη αυτό το έργο για να λύσει το μεγάλο πρόβλημα του κυκλοφοριακού φόρτου.

Για το Μουσείο Ολοκαυτώματος: Πέρασε από Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας η έγκριση ειδικής πολεοδομικής μελέτης Ακινήτου Ιδιοκτησίας ΓΑΙΑ ΟΣΕ Α.Ε.. Στόχος: Ανάδοχος το Μάιο του 2023.

Για το Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά: Ολοκληρώθηκαν οι κατεδαφίσεις όλων των παλαιών κτηρίων όπως προβλεπόταν. Το έργο προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

Για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Αναμένεται να παραδοθεί ενιαίο το 2023. Με την ολοκλήρωσή του αποδεικνύεται ότι στην πόλη μπορούμε να έχουμε και αρχαία και μετρό !

Ανάπλαση Τούμπας – Νέο Γήπεδο ΠΑΟΚ: Δημοσιεύτηκε σε Φ.Ε.Κ. το Π.Δ. για το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ και την ανάπλαση της Τούμπας. Στόχος μας στο τέλος του 2022 να παραδοθούν τα Τεύχη Δημοπράτησης και τέλος του 2023 να έχει ανάδοχο το Έργο.

Το Θέρμη-Γαλάτιστα: Παραδώσαμε ολοκληρωμένο το έργο 6 μήνες νωρίτερα από τα χρονοδιαγράμματα. Μαζί με το Ορφανό χιλιόμετρο της Ποτίδαιας αναβαθμίζουμε τις οδικές συνδέσεις.

Η Γέφυρα Αλιάκμονα παραδίδεται στις αρχές του 2023.

Τα Δικαστικά Μέγαρα Κεντρικής Μακεδονίας, βρίσκονται στη Β’ φάση του διαγωνισμού και το φθινόπωρο αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές.

Η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, μήκους 40 χλμ., από το Καλοχώρι μέχρι το Αγγελοχώρι, είναι ένα φιλόδοξο αλλά και ώριμο έργο, που περνά στη γραμμή αφετηρίας, με στόχο να αναβαθμίσει το brand name της πόλης ως τουριστικού προορισμού.

Το μεγάλο τεχνολογικό πάρκο ΤhessINTEC, ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης, που στοχεύει να αλλάξει το μέχρι σήμερα παραγωγικό μοντέλο στους τομείς της Τεχνολογίας, της Έρευνας και της Ανάπτυξης στην Ελλάδα.

Η Αγορά Μοδιάνο, η «Κεντρική Αγορά της Πόλης», θα αποτελέσει όχι μόνο μία απλή σκεπαστή αγορά, αλλά και χώρο συγκέντρωσης και επικοινωνίας που θα αντανακλά τον πολιτιστικό δυναμισμό της πόλης, αφού θα δημιουργηθούν χώροι πολιτιστικών δραστηριοτήτων.

Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης:  Ένα υπερσύγχρονο Νοσοκομείο, πρότυπο δημόσιας νοσηλείας για παιδιά και εφήβους του Νομού Θεσσαλονίκης και όλης της Βόρειας Ελλάδας, που έχει προϋπολογισμό 160 εκ. € συνολικού κόστους δωρεά του ΙΣΝ.

Το νέο Ογκολογικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης «ΝΕΟ ΘΕΑΓΕΝΕΙΟ»:  Χωροθετήθηκε στο Στρατόπεδο Καρατάσου και δημιουργείται ένα Πρότυπο Πάρκο Υγείας αλλά επιπλέον δημιουργείται και η προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης της πόλης προς τα Δυτικά.

Η πόλη με την ανάπτυξη του λιμανιού και του αεροδρομίου και με τα μεγάλα έργα υποδομών αναδεικνύεται περισσότερο από ποτέ και ισχυροποιεί σημαντικά τη γεωστρατηγική της θέση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Νέα ξενοδοχεία και έντονο ενδιαφέρον από μεγάλους επενδυτές ενισχύουν το προφίλ της πόλης σε όλους τους τομείς και πολύ περισσότερο στον χώρο των επενδύσεων και του επιχειρείν, με χαρακτηριστικό το παράδειγμα -πέραν των εγχώριων- των ξένων εταιρειών που εγκαθίστανται σταδιακά στη συμπρωτεύουσα.

Το 2026 προγραμματίζεται να λειτουργήσει με τη νέα της εικόνα η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης. Η νέα ΔΕΘ φιλοδοξεί να παίξει ένα πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η ανάπλαση για τη νέα ΔΕΘ, υπόσχεται, μεταξύ άλλων, ετήσια οικονομική ωφέλεια για την πόλη ύψους 500 εκατ. ευρώ κι επιπλέον 1.000 νέες θέσεις εργασίας, με βάση σχετική μελέτη της Deloitte.

Η Θεσσαλονίκη μας τα επόμενα χρόνια θα είναι μία εντελώς διαφορετική πόλη και το σημαντικότερο για τους πολίτες είναι ότι υπάρχει σχεδιασμός, η κυβέρνηση είναι στο πλευρό τους και όλα τα μεγάλα projectς προχωρούν με έναν ρυθμό που δεν είχε ξαναδεί η πόλη.

Αυτή άλλωστε είναι και η μεγάλη διαφορά αυτής της Κυβέρνησης. Αντιμετωπίζει τις νέες προκλήσεις, με τολμηρές κινήσεις, και θέτει στόχους φιλόδοξους, χωρίς να χάνει το νήμα, που ενώνει όλα τα βήματά της: την ανάπτυξη και τον συνολικό εκσυγχρονισμό της χώρας.


Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του speaknews.gr στο Google News πατώντας εδώ

Προηγούμενο άρθροΣτη Θεσσαλονίκη και την Διεθνή Έκθεση ο Νίκος Χριστοδουλίδης
Επόμενο άρθροThessaloniki Helexpo Forum – Ελλάδα-Γαλλία: Διμερής Βιομηχανική Συνεργασία – Η εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στις Έξυπνες Πόλεις

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ