Τον τίτλο της «Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Έξυπνου Τουρισμού 2024» διεκδικεί η Θεσσαλονίκη

Σε άλλη μια διάκριση στοχεύει ο δήμος Θεσσαλονίκης, ο οποίος διεκδικεί τον τίτλο της «Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Έξυπνου Τουρισμού 2024». Η αντιδήμαρχος Τουρισμού Μαρία Καραγιάννη, αφού έβαλε το πράσινο φως από το δημοτικό συμβούλιο, κατέθεσε τον φάκελο με όλα τα απαραίτητα στοιχεία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία προκήρυξε τον σχετικό διαγωνισμό τον περασμένο Φεβρουάριο.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιδιώκει να ενθαρρύνει καινοτόμες και ολιστικές λύσεις για έναν βιώσιμο και προσβάσιμο τουρισμό, να προάγει τον ψηφιακά έξυπνο τουρισμό και να ενισχύσει τη σημασία της κληρονομιάς, του πολιτισμού και της δημιουργικής βιομηχανίας ως τουριστικά πλεονεκτήματα. Η πόλη που θα επιδείξει τις πιο έξυπνες, καινοτόμες και ολοκληρωμένες λύσεις στους τομείς της βιωσιμότητα, της ψηφιοποίηση, της πολιτιστικής κληρονομιά-δημιουργικότητας και της προσβασιμότητας θα λάβει τον τίτλο της «Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Έξυπνου Τουρισμού 2024».

Όπως επισημαίνει στη Voria.gr η αντιδήμαρχος Μαρία Καραγιάννη, «ο τίτλος της “Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Έξυπνου Τουρισμού 2024” θα προσφέρει μία μοναδική ευκαιρία, η Θεσσαλονίκη να εξασφαλίσει για ένα έτος υπηρεσίες στοχευμένης επικοινωνίας και υποστήριξης στη δημιουργία ταυτότητας (branding) ως τουριστικός προορισμός από μία ομάδα ειδικών στον τομέα». «Μέσα από εκτενείς δράσεις επικοινωνίας, η πόλη θα ενταχθεί  στον χάρτη προορισμών έξυπνου τουρισμού εξασφαλίζοντας αναγνωρισιμότητα ως πρωτοπόρος του έξυπνου τουρισμού στην ΕΕ», τονίζει η αρμόδια αντιδήμαρχος. «Η ανάδειξή της σε Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Έξυπνου Τουρισμού 2024 θα επιτρέψει στη Θεσσαλονίκη να αναδείξει το προφίλ της ως ποιοτικός ταξιδιωτικός προορισμός, προσελκύοντας επισκέπτες και δημιουργώντας οικονομική ανάπτυξη με βιώσιμο τρόπο», υπογραμμίζει.

Όπως εξηγεί η κ. Καραγιάννη, η Θεσσαλονίκη διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά τουριστικού ενδιαφέροντος και ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο έργων που έχουν δημιουργηθεί τόσο από φορείς του δημοσίου και ευρύτερου δημοσίου τομέα όσο και από ιδιωτικές πρωτοβουλίες.

Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης που παρουσιάζονται μέσα στον φάκελο που κατατέθηκε είναι τα εξής:

  • Η πρόσβαση της πόλης μέσα από το αεροδρόμιο Μακεδονία το οποίο τη συνδέει με 21 διεθνείς προορισμούς και 14 προορισμούς του εσωτερικού.
  • Το πλήθος των σημείων πολιτιστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος και η ανάδειξή τους μέσα από ειδική σήμανση που έχει τοποθετηθεί σε σημεία του κέντρου της πόλης με χρήση QR-Code
  • Το Ευφυές Σύστημα Διαχείρισης Αστικής Κινητικότητας της Θεσσαλονίκης (mobithess), η εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα sustourismo και η σελίδα thessvisit που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των επισκεπτών σε θέματα βιώσιμου τουρισμού που αναπτύχθηκαν με τη συνεργασία του ΙΜΕΤ με φορείς της πόλης
  • Το Thessaloniki Tourism Blockchain, μέσω του οποίου θα επιτυγχάνεται η προώθηση του πολιτισμικού κεφαλαίου της πόλης με γνώμονα τη βιωσιμότητα, η αξιοποίηση τεχνολογιών αιχμής αναφορικά με την προβολή και την επικοινωνία και η δημιουργία μιας καινοτόμου τουριστικής κάρτας στις ανάγκες και προτιμήσεις των περιηγητών που επισκέπτονται την πόλη
  • Η πολιτιστική γραμμή του ΟΑΣΘ που ξεναγεί τους επισκέπτες στην πόλη μέσα από ένα σύστημα τηλεματικής στα ελληνικά και αγγλικά.
  • Η πλειοψηφία των μουσείων που διαθέτουν πρόσβαση για άτομα με περιορισμένη κινητικότητα, ψηφιακές εφαρμογές και δυνατότητες ακουστικής ξενάγησης σε διάφορες γλώσσες.
  • Η σελίδα που έχει δημιουργήσει ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης και περιέχει πλούσιο ενημερωτικό περιεχόμενο για την πόλη διαθέσιμο σε εννιά γλώσσες καθώς και μια σειρά εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα για την ψηφιακή προβολή της πόλης
  • Ο μακρύς κατάλογος των φεστιβάλ και εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στην πόλη
  • Η ψηφιακή καταγραφή και τεκμηρίωση 12.000 πολιτιστικών τεκμηρίων, τα οποία βρίσκονται στην κυριότητα του δήμου.
  • Σύγχρονες εφαρμογές που παρουσιάζουν θεματικά τη σύγχρονη ιστορία της Θεσσαλονίκης με στοιχεία Εικονικής ή Επαυξημένης Πραγματικότητας (VR/AR)
  • Η σύσταση του Συμβουλίου Αστικής Διατροφικής Πολιτικής και η ανάδειξη του μοναδικού ελληνικού αστικού αμπελώνα Θεσσαλονίκης

Η προετοιμασία της υποψηφιότητας πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Γραφείου Αστικής Ανθεκτικότητας με την Αναπτυξιακή Μείζονος Αστικής Θεσσαλονίκης (ΜΑΘ ΑΕ-ΑΟΤΑ) και το Ινστιτούτο Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).

Η «Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Έξυπνου Τουρισμού 2024» θα μπορέσει να λάβει υποστηρικτικά εργαλεία από την ΕΕ μέσα από δράσεις και προωθητικές ενέργειες που έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν το προφίλ της πόλης. Ο νικητής του τίτλου της «Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Έξυπνου Τουρισμού 2024» θα λάβει επίσης:

• υποστήριξη από ειδικούς στην επικοινωνία και το branding για την προώθηση του προορισμού του στα μέσα ενημέρωσης και στο διαδίκτυο,
• ένα γλυπτό για το κέντρο της πόλης του,
• ένα διαφημιστικό βίντεο που αντιπροσωπεύει τον προορισμό του και τις έξυπνες τουριστικές πρακτικές

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και το ποια πόλη θα έχει την επόμενη χρονιά τον τίτλο αναμένονται τον Νοέμβριο.

 


Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του speaknews.gr στο Google News πατώντας εδώ

Προηγούμενο άρθροΜύθοι δημιουργούνται όταν αγνοείται ή παραβιάζεται η αλήθεια
Επόμενο άρθροΟκτώ ελληνικά πανεπιστήμια στη συνολική παγκόσμια κατάταξη της QS

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ