Είναι οι άνθρωποι έτοιμοι; Φουτουριστικά οχήματα, αυτοκίνητα με κίνηση… κάβουρα και ταξί δίχως οδηγό!

Η μεγάλη έκθεση τεχνολογίας αποτελεί σημείο αναφοράς για την παρουσίαση νέων μοντέλων οχημάτων

Η φετινή έκθεση τεχνολογίας Consumer Electronics Show (CES), στο Λας Βέγκας, αποτελεί πρώτης τάξεως ευκαιρία για την παρουσίαση νέων μοντέλων αυτοκινήτων και οχημάτων, που με την αξιοποίηση της τελευταίας λέξης τεχνολογίας έρχονται να καταπλήξουν το κοινό.

Δύο φουτουριστικά αυτοκίνητα παρουσιάστηκαν από τη Honda. Πρόκειται για τη σειρά Zero.

Είναι πρωτότυπα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που, σύμφωνα με τον Ιάπωνα κατασκευαστή, επικεντρώνονται σε μοντέλα που είναι “λεπτά, ελαφριά και σοφά”, όπως τα χαρακτηρίζουν.

Το νέο μίνι βαν της Honda
Το νέο μίνι βαν της HondaRyan Sun/Copyright 2024 The AP. All rights reserved

Υπάρχει το ευρύχωρο “Space-Hub”, που είναι ένα μίνι βαν.

Το μοντέλο Saloon της Honda
Το μοντέλο Saloon της HondaRyan Sun/Copyright 2024 The AP. All rights reserved

Υπάρχει και το κομψό ‘Saloon’. Είναι ένα αυτοκίνητο με φουτουριστικό φωτισμό νέον.

“Λέγεται ότι είμαστε πίσω στον κόσμο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων με μπαταρία. Με αφετηρία αυτή τη σειρά Zero, θέλουμε να δώσουμε νέα αξία στους πελάτες μας και να τους δείξουμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι διασκεδαστικά, και θέλουμε να φέρουμε αυτό το είδος styling στον κόσμο. Εργαζόμαστε σκληρά για να αναπτύξουμε τα διασκεδαστικά προϊόντα της Honda, ώστε οι πελάτες όχι μόνο στην Αμερική αλλά και σε όλο τον κόσμο να μπορούν να απολαύσουν τα διασκεδαστικά προϊόντα της Honda, αν μπορούν να περιμένουν λίγο περισσότερο”, λέει ο Mitsuru Kariya της Honda.

Τα οχήματα αυτά δεν θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους πριν το 2026.

Μπαταρίες στερεάς κατάστασης

Η Honda αναφέρθηκε επίσης στα σχέδιά της για τη σειρά Zero και τις ευρύτερες εξελίξεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων – κυρίως, στον σχεδιασμό της εταιρείας για ανεξάρτητη παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης.

Στόχος της είναι να παρέχει μπαταρίες στερεάς κατάστασης στη σειρά Zero μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2020.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θεωρούνται απαραίτητες για τη μαζική εμπορευματοποίηση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων με μπαταρίες.

Σήμερα, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χρησιμοποιούνται συχνότερα στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, αλλά είναι επιρρεπείς σε πυρκαγιές. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης είναι πιο σταθερές και δυνητικά πιο ισχυρές.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα μπορούσαν να συμβάλουν στο να γίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ελαφρύτερα βελτιώνοντας ενδεχομένως την οικονομία καυσίμου.

Η Honda δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που έχει τα μάτια της στραμμένα στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης.

Η Toyota, για παράδειγμα, συμφώνησε πρόσφατα να συνεργαστεί με την ιαπωνική εταιρεία πετρελαίου Idemitsu για την παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης.

Η προσμονή γεννά προσδοκίες

Ο σχεδιασμός πρωτότυπων αυτοκινήτων έχει τραβήξει τα βλέμματα στην έκθεση τεχνολογίας.

Όμως οι ειδικοί λένε ότι η αναμονή για να φτάσουμε μέχρι την υλοποίηση αυτών των ιδεών στην αγορά είναι απογοητευτική.

“Εδώ στη CES, η Honda μας έδωσε μερικά πρωτότυπα αυτοκίνητα, τα οποία είναι πραγματικά διαφορετικά από πολλά άλλα ηλεκτροκίνητα που βλέπουμε στην αγορά αυτή τη στιγμή. Η Honda δεν έχει φέρει πολλά ηλεκτροκίνητα στην αγορά και αυτά είναι διαφορετικά καθώς η Honda προσπαθεί να τα κρατήσει απλά, μικρά, να τα φέρει σιγά-σιγά, ενώ πολλά ηλεκτροκίνητα που βλέπουμε είναι μεγαλύτερα, ψηλότερα και πιο ογκώδη. Το πρόβλημα είναι ότι δεν πρόκειται να τα δούμε για τουλάχιστον δύο χρόνια. Και αυτό είναι λίγο κρίμα, γιατί πολλοί άνθρωποι ψάχνουν να αγοράσουν ηλεκτροκίνητα αυτή τη στιγμή και το να πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2026 ίσως, αυτό είναι λίγο απογοητευτικό”, λέει ο δημοσιογράφος αυτοκινήτου Tim Stevens.

Το αυτοκίνητο… «κάβουρας»

Δυσκολεύεστε να στρίψετε στις κλειστές στροφές;

Το Hyundai Mobis MOBIAN θα μπορούσε να είναι η λύση στο πρόβλημά σας.

Το σύστημα e-Corner που διαθέτει επιτρέπει στους τροχούς να στρίβουν σε ακραίες γωνίες.

Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί σε μερικές πολύ περίεργες κατευθύνσεις. Εντελώς διαφορετικές από αυτές που γνωρίζουμε σήμερα.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μπορεί να αντιγράφει τον τρόπο με τον οποίο κινείται ένας κάβουρας.

“Αυτό το αυτοκίνητο διαθέτει ένα εντελώς ευέλικτο σύστημα διεύθυνσης τεσσάρων τροχών. Tο αυτοκίνητο διαθέτει την τεχνολογία. Aυτό κάνει το αυτοκίνητο να κινείται πολύ διαφορετικά. Για παράδειγμα, μπορείτε να φανταστείτε ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται σαν καβούρι, οριζόντια, ή το αυτοκίνητο μπορεί να στρίβει σε έναν χώρο”, λέει ο Lee Seung-hwan, αντιπρόεδρος και επικεφαλής προηγμένης μηχανικής της Hyundai Mobis.

Η Hyundai έδωσε επίσης έμφαση στα σχέδιά της για την αξιοποίηση της ενέργειας από υδρογόνο.

Πέρα από την κατασκευή οχημάτων που κινούνται με κυψέλες καυσίμου που λειτουργούν με υδρογόνο, η νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία έδειξε ότι θα μπορούσε να εργαστεί για προς την κατεύθυνση της δημιουργίας μιας “κοινωνίας υδρογόνου” με το να επεκταθεί στην παραγωγή, αποθήκευση και μεταφορά ενέργειας.

Φέτος πάντως τα αυτόνομα οχήματα κορυφαία τάση.

Όπως το πρωτότυπο για την παροχή βοήθειας σε καταστροφές, που αναπτύχθηκε από φοιτητές πανεπιστημίου για τον αμερικανικό στρατό.

Πρόκειται για το Deep Orange 14 που δημιουργήθηκε στο Πανεπιστήμιο Κλέμσον.

Ταξί δίχως οδηγό

Όμως, ένα αυτόνομο όχημα που είναι πιο πιθανό να δείτε στους δρόμους είναι το Zoox.

Πρόκειται για ένα ταξί χωρίς οδηγό.

Η Νεβάδα είναι ένα από τα λίγα μέρη στις ΗΠΑ που θα επιτρέψει τέτοια οχήματα, και το Zoox θα αξιοποιείται σε μετακινήσεις στο Λας Βέγκας αργότερα μέσα στη χρονιά.

Η εταιρεία αναμένει ότι οι τιμές θα είναι παρόμοιες με το σημερινό κόμιστρο για μετακινήσεις με παραδοσιακά ταξί.

Η διαφορά στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι οι επιβάτες ταξιδεύουν με απόλυτη ιδιωτικότητα, καθώς δεν υπάρχει οδηγός στην καμπίνα.

“Έτσι, το όχημα είναι πραγματικά σχεδιασμένο για δυνατότητα μεταφοράς καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Διαθέτει μια μεγάλη μπαταρία 133 κιλοβάτ. Είναι πραγματικά σχεδιασμένο για να είναι εκεί έξω σε υπηρεσία, κάθε μέρα, για περίπου 16 ώρες την ημέρα. Τώρα βέβαια, οι διαδρομές είναι αρκετά σύντομες ανάλογα με τη ζήτηση. Οι διαδρομές σε πυκνά αστικά περιβάλλοντα διαρκούν μεταξύ 5 και 15-20 λεπτά. Μοιάζουν πολύ με hop on- hop off, συχνά για να αποφευχθούν δύσκολες καταστάσεις στάθμευσης ή γιατί μπορεί να μην χρειάζεται να διαθέτετε όχημα σε κάποιον συγκεκριμένο χώρο, ή ίσως επειδή οι δημόσιες συγκοινωνίες να μην καλύπτουν τις ανάγκες σας. Αυτό είναι πραγματικά για να καλύψουμε αυτό το κενό σε ένα πραγματικά όμορφο περιβάλλον που δεν μπορείτε να βρείτε πουθενά αλλού. Και δεν έχουμε οδηγό. Είναι πλήρως αυτόνομο”. λέει ο Chris Stoffel, Director of Studio Engineering, Zoox.

Τα αυτοκίνητα πλοηγούνται χρησιμοποιώντας ένα σύστημα LiDAR, ραντάρ, κάμερες και υπέρυθρες δημιουργούν μια εικόνα 360 μοιρών για τον περιβάλλοντα χώρο τους.

Θα είναι όμως οι άνθρωποι πρόθυμοι να μπουν σε ένα όχημα όπου δεν υπάρχει κανείς να πατήσει το πόδι του στο φρένο σε περίπτωση ανάγκης;

“Θα είναι ασφαλές, ναι. Είναι οι άνθρωποι έτοιμοι; Νομίζω ότι υπάρχει ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων εκεί έξω. Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα πελατών, ένα ευρύ φάσμα νοοτροπιών. Δουλειά μας είναι να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε κάτι που είναι ασφαλές, αξιόπιστο, επιθυμητό και προσθέτει πραγματικά αξία στη ζωή των ανθρώπων. Δεν είναι λιγότερο αληθές, όχι μόνο για εκείνους που βρίσκονται μέσα στο όχημα, αλλά και για εκείνους που βρίσκονται έξω από αυτό”, λέει ο Stoffel.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ