Κώστας Ταγγίρης, Πρόεδρος & Διευθύνων Συμβουλος ΟΑΣΘ – Το 2024 θα αποτελέσει ένα καθοριστικό έτος, το οποίο θα μείνει στην ιστορία των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που αναμένονται στη Θεσσαλονίκη, η πρόσληψη νέων οδηγών, η ψηφιακή αναβάθμιση του ΟΑΣΘ με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, και η λειτουργία σε συνδυασμό με το μετρό, είναι μερικές από τις εξελίξεις που παρουσιάζει στο SPEAKNEWS ο πρέδρος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης, και για τους οποίους λόγους πιστεύει ότι το τρέχον έτος θα μείνει στην ιστορία των αστικών συγκοινωνιών της πόλης.

Κύριε Ταγγίρη, μετά από πολλά χρόνια, ο ΟΑΣΘ προσέλαβε 150 νέους οδηγούς, κάποιοι εκ των οποίων ανέλαβαν υπηρεσία στις αρχές του χρόνου. Πότε αναμένεται να ενταχθούν όλοι στα δρομολόγια;

Πράγματι, ο ΟΑΣΘ προχώρησε σε προσλήψεις μετά από πολλά χρόνια. Οι προσλήψεις αυτές σταμάτησαν την «αιμορραγία» του προσωπικού στον Οργανισμό, ο οποίος δεν μπορούσε να εκτελέσει ικανοποιητικά το έργο του. Η πρόσληψη των 150 οδηγών, μέσω ΑΣΕΠ, μας έδωσε «ανάσα». Η μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών, περισσότεροι από 130, έπιασαν δουλειά μέσα στον Ιανουάριο. Δέκα οδηγοί ανέβηκαν στο τιμόνι στις αρχές Φεβρουαρίου, ενώ οι υπόλοιποι δέκα εντάσσονται και αυτοί στον Οργανισμό.

Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στους δρόμους 300 περίπου λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Είναι ικανοποιητικός ο αριθμός για τις ανάγκες της πόλης, ή θα χρειαστούν και άλλα οχήματα;

Ο αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορεί ο ΟΑΣΘ σε καθημερινή βάση έχει αυξηθεί σημαντικά και κυμαίνεται, πλέον, στα 300 οχήματα, τα οποία ενίοτε ξεπερνούμε. Πρόκειται για μία σημαντική αύξηση, που φαίνεται στους δρόμους, στη συχνότητα διέλευσης των λεωφορείων, και που την καταλαβαίνει το επιβατικό κοινό. Αρκεί να σκεφθεί κάποιος ότι τον περασμένο Δεκέμβριο ο ΟΑΣΘ δρομολογούσε μόλις 245 λεωφορεία. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δρομολογούμε και άλλες ενέργειες, ώστε τελικά ο ΟΑΣΘ να δρομολογεί καθημερινά 350 λεωφορεία.

Πότε θα έχετε στη διάθεσή σας τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, και πότε θα αρχίσουν δρομολόγια; Αυτά θα προστεθούν στον υπάρχοντα στόλο, ή θα αντικαταστήσουν παλιά λεωφορεία που λειτουργούν σήμερα;

Τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, είναι ήδη εν πλω και έρχονται. Άρχισαν το μακρύ τους ταξίδι για τη Θεσσαλονίκη από το λιμάνι Lianyungang, στην επαρχία Τσιανγκσού της Κίνας, από τις 4 Φεβρουαρίου και βρίσκονται μέσα στο πλοίο που τα μεταφέρει. Εφόσον κυλήσουν όλα ομαλά, αναμένονται στη Θεσσαλονίκη τις πρώτες μέρες του Μαρτίου. Ωστόσο, δεν θα αρχίσουν αμέσως τα δρομολόγια τους, καθώς, για να βγουν στους δρόμους, χρειάζεται προετοιμασία. Από τη μια, λοιπόν, θα πρέπει να γίνει η ταξινόμησή τους και να πάρουν πινακίδες. Από την άλλη, θα πρέπει οι τεχνικοί του ΟΑΣΘ να εγκαταστήσουν στα καινούρια λεωφορεία το σύστημα τηλεματικής, τα μηχανήματα επικύρωσης και έκδοσης εισιτηρίων και ό,τι άλλο απαιτείται. Υπολογίζουμε ότι τα λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν στο τέλος του προσεχούς Απριλίου. Πρόκειται για 12μετρα, «καθαρά» λεωφορεία, με μεγάλη αυτονομία και εξοπλισμένα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Ορισμένα από αυτά θα αντικαταστήσουν κάποια από τα παλαιότερα λεωφορεία του ΟΑΣΘ που κυκλοφορούν σήμερα. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχει σχεδιάσει και προγραμματίσει, μέχρι το 2027, ο ΟΑΣΘ να ανανεώσει το στόλο του, διαθέτοντας συνολικά 300 καινούρια λεωφορεία. Την ίδια ώρα βέβαια στον ΟΑΣΘ προετοιμαζόμαστε για τις υποδομές φόρτισης που απαιτούνται για την εύρυθμη λειτουργία των ηλεκτρικών λεωφορείων και προχωράμε σε μία μεγάλη επένδυση, της τάξης των 10 εκ. ευρώ.

Σε ποιες περιοχές της πόλης σημειώνονται τα μεγαλύτερα προβλήματα σε ότι αφορά τις αστικές συγκοινωνίες και πως σκοπεύετε να τα αντιμετωπίσετε;

Είναι γεγονός ότι υπάρχουν οδικές αρτηρίες και, πολύ περισσότερο, μικρότεροι δρόμοι, από όπου τα λεωφορεία δυσκολεύονται να διέλθουν, κυρίως λόγω διπλοπαρκαρισμένων, αλλά και των φορτοεκφορτώσεων. Κι αυτό είναι κάτι που συμβαίνει τόσο στα ανατολικά, όσο και στα δυτικά, αλλά και στο κέντρο της πόλης. Έτσι, κάποιες φορές είναι πιθανό οι επιβάτες να περιμένουν στη στάση το λεωφορείο που αργεί να έρθει, όχι εξαιτίας του ΟΑΣΘ, αλλά επειδή έχει ακινητοποιηθεί λόγου χάρη σε μια στροφή. Συνεργαζόμαστε με την Τροχαία Θεσσαλονίκης και έχουμε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας ώστε όποτε είναι απαραίτητο να παρεμβαίνει άμεσα, προκειμένου να συνεχίζεται το δρομολόγιο.

Υπάρχουν σχέδια για ηλεκτρονικό εισιτήριο, και αν ναι, με ποιο χρονικό ορίζοντα;

Υπάρχουν σχέδια, κ. Βλάχο, και μάλιστα με σύντομο χρονικό διάστημα. Η ψηφιακή αναβάθμιση του ΟΑΣΘ, η οποία περιλαμβάνει ηλεκτρονικό εισιτήριο, ενιαίο με το μετρό, είναι κάτι που προχωρά και θα ολοκληρωθεί στις αρχές του φθινοπώρου. Νέες, περισσότερες στάσεις τηλεματικής, αλλά και πιο σύγχρονο και πιο εξελιγμένο σύστημα τηλεματικής από αυτό που διαθέτει σήμερα ο ΟΑΣΘ, περιλαμβάνεται στο έργο ψηφιακής αναβάθμισης του Οργανισμού, το οποίο προχωρά. Με το έργο αυτό θα αναβαθμιστούν σημαντικές οι υπηρεσίες του ΟΑΣΘ προς τους επιβάτες.

Η έναρξη λειτουργίας του μετρό πως θα επηρεάσει τη λειτουργία του ΟΑΣΘ; Θα επανασχεδιαστούν τα δρομολόγια, θα έχουμε ενιαίο εισιτήριο;

Το 2024 θα αποτελέσει ένα καθοριστικό έτος, το οποίο θα μείνει στην ιστορία των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Η παράδοση σε λειτουργία του μετρό, ασφαλώς θα επηρεάσει την κυκλοφορία των λεωφορείων και τη λειτουργία του ΟΑΣΘ. Αναμένεται αναδιάρθρωση του δικτύου των λεωφορειακών γραμμών, οι οποίες θα λειτουργούν τροφοδοτικά προς το υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά. Σε κάθε περίπτωση, τα δύο μέσα θα λειτουργούν συμπληρωματικά, με γνώμονα το όφελος του επιβατικού κοινού. Το δε εισιτήριο, θα είναι ενιαίο για το μετρό και τα λεωφορεία και μάλιστα αυτό το χρονικό διάστημα γίνεται η σχετική προετοιμασία.

Ποιες άλλες κινήσεις έχετε σχεδιάσει για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης;

Σήμερα είμαστε στη φάση που λύνουμε προβλήματα. Ο ΟΑΣΘ, μετά από μεγάλες περιπέτειες που πέρασε στο παρελθόν, πατάει πλέον γερά στα πόδια του. Η βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης είναι εμφανής, ενώ το τοπίο των μετακινήσεων θα αλλάξει σύντομα, με τα ηλεκτρικά λεωφορεία, τα πρώτα ηλεκτρικά στην ιστορία της πόλης και τα πρώτα καινούρια μετά από πολλά χρόνια, περίπου 20! Οι Θεσσαλονικείς, όχι στο μακρινό μέλλον, αλλά σε μερικές εβδομάδες από σήμερα, θα βλέπουν να κυκλοφορούν στους δρόμους καινούρια, «καθαρά», αθόρυβα, οικολογικά, σύγχρονα λεωφορεία.


Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του speaknews.gr στο Google News πατώντας εδώ

Προηγούμενο άρθροΔόμνα Λεωτόν Πρόεδρος «ΙΚΤΙΝΟΥ» «Πατρίδα μας, τα χρόνια του Σχολείου…»
Επόμενο άρθροΠαύλος Μαρινάκης, Κυβερνητικός Εκπρόσωπος & Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό “Eίμαστε σε κοινό μέτωπο με την κοινωνία”

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ