Ιωάννα Νταρίλλη “Μέσα από το παραμύθι ένιωσα πως μπορώ να πλησιάσω και τα μικρά παιδιά και τους γονείς τους”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Η συγγραφέας Ιωάννα Νταρίλη μιλάει στο SPEAKNEWS για το νέο της βιβλίο με τίτλο “Ο παπαγάλος υδραυλικός”, με το οποίο ελπίζει να προσεγγίσει και τους γονείς.

Μιλήστε μας για το βιβλίο σας, την υπόθεση και τους χαρακτήρες του.

Στο παραμύθι “Ο παπαγάλος υδραυλικός” ένας παπαγάλος παπαγαλίζει (πώς αλλιώς;) τα μαθήματα, δίνοντας την εικόνα του άριστου μαθητή. Αυτό φαίνεται να ικανοποιεί τις προσδοκίες της μητέρας του, η οποία θέλει τον άριστο γιο της γιατρό. Εκείνος όμως χρειάζεται πάντα τη βοήθεια του μπούφου να του ψιθυρίζει την πρώτη λέξη της απάντησης. Όταν η δασκάλα του απευθύνει μια ερώτηση κρίσεως, εκείνος στενοχωριέται που δεν μπορεί να απαντήσει κι όλοι αντιλαμβάνονται τη δυσκολία του. Στη συνέχεια, ένας σεισμός αναστατώνει τους ήρωες κι ο υδραυλικός που καλείται να φτιάξει τη βρύση που χάλασε έχει ξεχάσει το σημαντικότερο εργαλείο του, τον “παπαγάλο”. Να η ευκαιρία για τον μικρό παπαγάλο να ανακαλύψει το ταλέντο που διαθέτει να σφίγγει καλά τις βρύσες με τη μύτη του! Τότε λοιπόν αποφασίζει να γίνει υδραυλικός, αντί γιατρός.


Ποια ήταν η αφορμή που γέννησε την ιδέα για το συγκεκριμένο βιβλίο;
Το παραμύθι γεννήθηκε ένα πρωινό, όταν με ξύπνησε ο παπαγάλος ενός γείτονα, όπως ακουγόταν από το ανοιχτό παράθυρο. Ήρθε αβίαστα, στην έμμετρη μορφή του, μέσα από αναμνήσεις μαθητικών χρόνων, όταν θαύμαζα την ικανότητα μιας συμμαθήτριάς μου να παπαγαλίζει τα μαθήματα. Αυτή η ανάμνηση, σε συνδυασμό με τη διαπιστωμένη συνήθεια πολλών γονέων να ωθούν τα παιδιά τους σε επαγγέλματα κύρους, προσπαθώντας να ικανοποιήσουν τα δικά τους ανεκπλήρωτα όνειρα, ήταν η πηγή της έμπνευσης για το παραμύθι.

Τι σας ώθησε στην παιδική λογοτεχνία;
Ο γραπτός λόγος ήταν πάντα για μένα ένας οικείος τρόπος έκφρασης. Ποίηση, χρονογραφήματα, διηγήματα, κάλυπταν αυτή την ανάγκη μου, να μιλώ, κυρίως απευθυνόμενη σε ενήλικες. Μέσα από το παραμύθι ένιωσα πως μπορώ να πλησιάσω και τα μικρά παιδιά και τους γονείς τους, καθώς είναι τόσα αυτά που έχω ανάγκη να εκφράσω και το παραμύθι είναι ένας τρόπος να επισημάνεις πολλά μέσα από τους συμβολισμούς και τη μυθοπλασία.

Ποιο είναι το μήνυμα που θα θέλατε να πάρει ο μικρός αναγνώστης από το βιβλίο σας;
Κάθε παιδί διαθέτει ικανότητες και ταλέντα που όταν τα ανακαλύψει, μπορεί να νιώσει αυτοπεποίθηση, ικανοποίηση, χαρά, πληρότητα και γιατί όχι και να διευκολυνθεί στην επαγγελματική του αποκατάσταση. Τι πιο όμορφο να αξιοποιείς τα ταλέντα σου και επαγγελματικά! Ένα μήνυμα ωστόσο ακουμπά και τους γονείς που θα διαβάσουν το βιβλίο, μια και στις μικρές ηλικίες η ανάγνωση είναι μια διαδικασία που εμπλέκει και τον γονέα: Η αποδέσμευση του “ονειρικού παιδιού“ από τις επιθυμίες και τις προσδοκίες του γονέα και η συμπόρευσή του με το πραγματικό του παιδί, ώστε αυτό το ταξίδι ζωής να έχει τα μεγαλύτερα οφέλη για όλους.

Πιστεύετε ότι έχει ανταπόκριση η παιδική λογοτεχνία στην Ελλάδα σήμερα;
Η παιδική λογοτεχνία παραμένει σταθερά ένα μέσο ψυχαγωγίας και πνευματικής καλλιέργειας. Το σχολείο δίνει έμφαση στη φιλαναγνωσία και οι μαθητές/τριες μέσα από την καθημερινή επαφή με το βιβλίο και τη δανειστική βιβλιοθήκη έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν και να
αγαπήσουν το βιβλίο. Όμως και πολλοί γονείς κατανοούν την αξία του και φέρνουν τα παιδιά τους κοντά στο βιβλίο, με στόχο να αποκτήσουν γνώσεις, να ψυχαγωγηθούν και να γίνουν μελλοντικά ως ενήλικες φιλαναγνώστες και βιβλιόφιλοι.

Προηγούμενο άρθροΛίνα Κατσάνη: “Γράφοντας για παιδιά γίνομαι ταξιδιώτης σε ανεξάντλητα ταξίδια της καρδιάς και του νου”
Επόμενο άρθροΡεπορτάζ: Η κίνηση της αγοράς το ΠΑΣΧΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ