Το SPEAKNEWS απευθύνθηκε σε δύο διευθυντές φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης, τον κ. Γιώργο Μαργώνη από το φροντιστήριο ΑΞΟΝΑΣ και τον κ. Κώστα Νικολαΐδη από το φροντιστήριο ΑΝΑΛΟΓΙΑ, και τους ζητήσαμε να μας σχολιάσουν πως κύλησε η προετοιμασία για τις πανελλήνιες με την τηλεκπαίδευση, πόσο επηρεάστηκαν θετικά ή αρνητικά οι υποψήφιοι, τι σημαίνει για αυτούς η ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ και αν πιστεύουν ότι έπρεπε τα σχολεία και τα φροντιστήρια να ανοίξουν νωρίτερα.
Γιώργος Μαργώνης, Φροντιστήριο ΑΞΟΝΑΣ
«Η προετοιμασία των πανελληνίων είναι ένας μαραθώνιος και η ψυχολογική προετοιμασία των μαθητών είναι προτεραιότητα»
Κύριε Μαργώνη,
Η δοκιμασία των πανελλήνιων εξετάσεων άρχισε. Πείτε μας για την φετινή προετοιμασία εν μέσω πανδημίας. Πόσο δύσκολη ήταν;
Αρχικά να πω ότι το περσινό lockdown αποτέλεσε ένα είδος προειδοποίησης, αφού γνωρίζαμε ότι δεν θα ξεμπερδέψουμε με τον ιό εύκολα. Σαν φροντιστήριο είχαμε προετοιμαστεί για αυτό το ενδεχόμενο και μπορέσαμε να εξασφαλίσουμε στους μαθητές μας τις συνθήκες ώστε να προετοιμαστούν σωστά για τους στόχους τους. Σίγουρα στερηθήκαμε για μεγάλο διάστημα την παρουσία μας στον φυσικό μας χώρο που είναι η αίθουσα αλλά κάναμε αυτό που έπρεπε για τους μαθητές μας. Επιτυχία για ένα φροντιστήριο είναι να κάνει για τους μαθητές του αυτή την προετοιμασία όσο πιο εύκολη μπορεί να γίνει.
Η τηλεκπαίδευση βοήθησε ή όχι τους μαθητές της Γ’ Λυκείου; Επηρέασε την προετοιμασία τους, και με ποιο τρόπο;
Η τηλεκπαίδευση αποτέλεσε και αποτελεί θέμα συζήτησης και αντιπαραθέσεων στον εκπαιδευτικό κόσμο. Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Θεωρώ πως ένας καλός καθηγητής θα είναι το ίδιο καλός στη δια ζώσης διδασκαλία όσο και στην τηλεκπαίδευση. Θα βρει τον τρόπο με όποια μέσα διαθέτει να κάνει αυτό που αγαπάει με επιτυχία. Προϋπόθεση φυσικά αποτελεί το φροντιστήριο να παρέχει αυτά τα μέσα.
Τι μηνύματα λαμβάνετε από τους υποψήφιους; Ψυχολογικά είναι έτοιμοι;
Ο ρόλος του σημερινού φροντιστηρίου δεν είναι μόνο η προετοιμασία των μαθητών στο γνωστικό αντικείμενο αλλά και η ψυχολογική στήριξη. Η προετοιμασία των πανελληνίων είναι ένας μαραθώνιος και η ψυχολογική προετοιμασία των μαθητών είναι προτεραιότητα. Πιστεύω ότι οι μαθητές μας είναι πανέτοιμοι.
Πιστεύετε ότι άργησαν να ανοίξουν ξανά τα σχολεία και τα φροντιστήρια; Θα έπρεπε να έχουν ανοίξει νωρίτερα, για την καλύτερη προετοιμασία των υποψηφίων;
Αν και δεν είμαι αρμόδιος θα πω το εξής. Οι υγειονομικές συνθήκες που επικρατούν στα φροντιστήρια είναι άριστες και δεν θα έπρεπε καν να μπαίνουν στην ίδια κουβέντα με τα σχολεία. Η αναλογία των μαθητών ανά αίθουσα (25 στα σχολεία , 5-8 στα φροντιστήρια) , ο μικρότερος χρόνος παραμονής στο φροντιστήριο σε σύγκριση με το σχολείο, η τακτικότερη απολύμανση των φροντιστηρίων κτλ είναι παράγοντες που ενισχύουν την άποψη πως ναι τα φροντιστήρια είχαν την δυνατότητα να ανοίξουν πολύ νωρίτερα. Πάντα με σεβασμό στα μέτρα και τα πρωτόκολλα.
Πως επηρέασε η καθιέρωση της βάσης για είσοδο στα ΑΕΙ, τόσο τους μαθητές όσο και εσάς ως Εκπαιδευτικούς;
Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής είναι ξεκάθαρο ότι δεν επηρεάζει καθόλου τις δημοφιλείς σχολές καθώς οι βάσεις που θα προκύψουν από τις προτιμήσεις του μηχανογραφικού θα είναι σαφώς μεγαλύτερες. Επηρεάζονται όμως σίγουρα τμήματα που συνήθως είχαν χαμηλές βάσεις. Αυτό μπορεί να πρόσθεσε επιπλέον άγχος σε μαθητές που μέχρι τώρα γνώριζαν πως ακόμα και με αρκετά χαμηλή επίδοση μπορούν να συνεχίσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να χρησιμοποιήσουν την ελάχιστη βάση εισαγωγής ως κίνητρο για αυτούς τους μαθητές ώστε να προσπαθήσουν περισσότερο και να μην επαναπαύονται. Εύχομαι σε όλους τους υποψήφιους και τις οικογένειες τους υγεία πάνω από όλα , ψυχραιμία και καλά αποτελέσματα.
Κώστας Νικολαΐδης, Φροντιστήριο ΑΝΑΛΟΓΙΑ
«Θα μπορούσαν για τις ανάγκες της τρίτης λυκείου να ανοίξουν λίγο πιο νωρίς οι εκπαιδευτικές δομές με τη διενέργεια self test»
Κύριε Νικολαΐδη,
Η δοκιμασία των πανελλήνιων εξετάσεων άρχισε. Πείτε μας για την φετινή προετοιμασία εν μέσω πανδημίας. Πόσο δύσκολη ήταν;
Η φετινή σχολική χρονιά ήταν πρωτόγνωρη για όλα τα εμπλεκόμενα μέλη γονείς, μαθητές, καθηγητές. Υποχρεωθήκαμε να καλύψουμε το μεγαλύτερο μέρος της ύλης με μαθήματα διαδικτυακά. Για τους περισσότερους, αυτό ήταν κάτι καινούριο και πολύ κουραστικό. Ανακαλύψαμε προβλήματα που έχει η ελληνική κοινωνία στην εξοικείωση και χρήση του τεχνολογικού εξοπλισμού. Διαπιστώσαμε ότι πρόσβαση στο διαδίκτυο δεν έχουν όλοι οι μαθητές ή σε πολλές περιπτώσεις τα τεχνικά μέσα είναι πολύ κακής ποιότητας.
Η τηλεκπαίδευση βοήθησε ή όχι τους μαθητές της Γ’ Λυκείου; Επηρέασε την προετοιμασία τους, και με ποιο τρόπο;
Η τηλεκπαίδευση βοήθησε σίγουρα τους μαθητές της τρίτης λυκείου αλλά και των υπολοίπων τάξεων. Σκεφτείτε πώς θα ήταν τα πράγματα αν αυτή η κατάσταση με την πανδημία ξεσπούσε μία δεκαετία νωρίτερα. Είναι σίγουρο ότι η προετοιμασία των υποψηφίων έχει επηρεαστεί. Καθετί που συμβαίνει για πρώτη φορά εμφανίζει προβλήματα. Για αυτό το λόγο αναγκάστηκε το υπουργείο να προβεί στη μείωση της εξεταστέας ύλης.
Τι μηνύματα λαμβάνετε από τους υποψήφιους; Ψυχολογικά είναι έτοιμοι;
Υπάρχουν όλες οι κατηγορίες μαθητών. Αυτοί που επηρεάστηκαν θετικά ήταν λίγοι και αποτελούνται κυρίως από τους μαθητές που δεν ήταν ιδιαίτερα κοινωνικοποιημένοι ή η μετάβαση στο σχολείο και στο φροντιστήριο ήταν για αυτούς κουραστική. Ένα μεγάλο μέρος των μαθητών πέρασε τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, χωρίς να σταθεί στα προβλήματα που αυτή δημιούργησε, προσαρμοζόμενη στις νέες συνθήκες. Υπάρχει σαφώς και ένας όγκος μαθητών, οι οποίοι επηρεάστηκαν αρνητικά για διάφορους λόγους. Η παρατεταμένη καραντίνα, η έλλειψη κοινωνικών συναναστροφών, οι χαμένες σχολικές εκδρομές και ένα πλήθος άλλων σχολικών και εξωσχολικών δραστηριοτήτων επηρέασαν την ψυχολογία και τις επιδόσεις τους σημαντικά.
Πιστεύετε ότι άργησαν να ανοίξουν ξανά τα σχολεία και τα φροντιστήρια; Θα έπρεπε να έχουν ανοίξει νωρίτερα, για την καλύτερη προετοιμασία των υποψηφίων;
Είναι δύσκολο να πει κανείς αν άργησαν να ανοίξουν τα σχολεία και τα φροντιστήρια τη στιγμή που προτεραιότητα στη συγκεκριμένη περίπτωση αποτελούν τα ζητήματα υγείας. Ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν οικογένειες και μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας με νοσήματα που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου. Θα μπορούσαν βέβαια για τις ανάγκες της τρίτης λυκείου να ανοίξουν λίγο πιο νωρίς οι εκπαιδευτικές δομές με τη διενέργεια self test .
Πως επηρέασε η καθιέρωση της βάσης για είσοδο στα ΑΕΙ, τόσο τους μαθητές όσο και εσάς ως Εκπαιδευτικούς;
Η καθιέρωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ είναι ένα μέτρο που θα εφαρμοστεί φέτος για πρώτη φορά. Δεν έχουμε μετρήσει ακόμα τα αποτελέσματα του. Κρίνεται ως θετικό από την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και από τους γονείς, αν και η εφαρμογή της σε μία χρονιά που είχε πολλές δυσκολίες προκαλεί ερωτηματικά. Το σίγουρο είναι ότι θα αποκόψει τους μαθητές με πολύ χαμηλές βαθμολογίες από την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ. Κρίνεται όμως ήδη αναγκαίο, η σωστή προετοιμασία των υποψηφίων να ξεκινά πολύ νωρίτερα από ότι είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα.