Οι νέες ταινίες που προβάλλονται στις αίθουσες

Καταιγισμός νέων ταινιών, διαφορετικών ειδών και τεχνοτροπιών, με πολλά βραβεία, στις κινηματογραφικές αίθουσες

 

Κορσές

Corsage

της Μαρί Κρόιτσερ

Τα Χριστούγεννα του 1877, η Σίσσυ γιορτάζει τα 40α γενέθλιά της. Ως Πρώτη Κυρία

της Αυστρίας και σύζυγος του αυτοκράτορα Φραγκίσκου Ιωσήφ Α’, δεν της επιτρέπεται

να εκφράζεται και πρέπει να παραμείνει για πάντα η όμορφη νεαρή αυτοκράτειρα. Για

να ανταποκριθεί σε αυτές τις προσδοκίες, ακολουθεί ένα αυστηρό καθεστώς νηστείας,

άσκησης, χτενίσματος και καθημερινής μέτρησης της μέσης. Πνιγμένη από αυτές τις

συμβάσεις, πεινασμένη για γνώση και ζωή, η Σίσσυ επαναστατεί όλο και περισσότερο

ενάντια σε αυτή την εικόνα.


 

Μπάρντο: Το Ψευδές Χρονικό ενός Σωρού Αλήθειες

Bardo: False Chronicle of a Handful of Truths

του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου

Διαρκώντας αναμενόμενα (κάτι λιγότερο) από τρεις ώρες, το «Bardο» του Ινιάριτου ακολουθεί έναν Μεξικανό δημοσιογράφο και σκηνοθέτη ντοκιμαντέρ (ο Ντανιέλ Χιμένεθ Κάτσο – όπως και η ίδια η ταινία – ταλαντεύεται ανάμεσα στην εσωτερικότητα και την εκρηκτική υπερβολή) τις λίγες μέρες που υπολείπονται μέχρι την βράβευσή του από έναν αμερικανικό δημοσιογραφικό σύλλογο, κίνηση που για τον ίδιο δεν είναι απλά θέμα τιμής αλλά και αποδοχής, ένα γεγονός που θα δικαιώσει την πίστη του ότι η Αμερική είναι το σπίτι του (όσο κι αν οι ελεγκτές των αεροδρομίων έχουν διαφορετική άποψη).

Στη διάρκεια αυτών των ημερών, ο εν λόγω δημοσιογράφος θα έρθει αντιμέτωπος με την προσωπική του ιστορία, τα τραύματα του παρελθόντος του, το σκοτάδι της συλλογικής ιστορίας της χώρας του και με τη ίδια την έννοια της ταυτότητας, σε μία εικαστικά έντονη αφήγηση όπου η φαντασία συναντά το όνειρο και ο μαγικός ρεαλισμός προσδίδει στην πραγματικότητα μια εντελώς μοναδική διάσταση.


 

Ο σπόρος μιας αγάπης

Return to Dust / Yin Ru Chen Yan

(Κίνα, 2022)

του Λι Ρουιτζούν

Ο χρόνος είναι εξαιρετικά σημαντικός τόσο για το σινεμά όσο και για τη γεωργία, μοιάζει να λέει ο σκηνοθέτης, ο οποίος επιστρέφει και πάλι στη γενέτειρά του στην επαρχία της Κίνας, προκειμένου να αφηγηθεί την ιστορία της Μα και του Κάο, δύο μεσηλίκων που βιώνουν μοναξιά και αναγκάζονται να παντρευτούν. Αντιμετωπίζοντας τις αντιξοότητες της φύσης και της ζωής στη φάρμα, το ζευγάρι προσπαθεί να κατανοήσει τους κύκλους της γης και να βρει αρμονία εν μέσω των αλλεπάλληλων

προκλήσεων της καλλιέργειας – παράλληλα, βέβαια, η μεταξύ τους σχέση ξεκινά ν’ ανθίζει και να αποφέρει καρπούς. Ένας σκηνοθέτης που στην πορεία των ετών έχει χτίσει έναν μοναδικό δεσμό ανάμεσα στις διεργασίας του κινηματογράφου και το φυσικό περιβάλλον, αποτυπώνει στην οθόνη τις αρετές και τις απλές απολαύσεις της παραδοσιακής ζωής στην ύπαιθρο. Μια ταινία γεμάτη χάρη, ευγένεια και ψυχή, η οποία καταφέρνει με έναν ποιητικό τρόπο να αποκαταστήσει τη σύνδεση ανάμεσα στους ανθρώπους και στη γη σε μια Κίνα που μεταμορφώνεται ραγδαία.


 

Λεονόρα αντίο

Leonora Addio

του Πάολο Ταβιάνι

Ο Πιραντέλο πέθανε το 1936, στα 69 του χρόνια, αφήνοντας ακριβείς οδηγίες: ούτε κηδεία ούτε γιορτή. Το μόνο που ήθελε ήταν η τέφρα του να καταλήξει σε έναν βράχο της πατρίδας του, της Σικελίας. Τελικά έγιναν τρεις κηδείες… Η ταινία αφηγείται την ιστορία του περιπετειώδους ταξιδιού της τέφρας του Πιραντέλο από τη Ρώμη στο Αγκριτζέντο της Σικελίας, εν μέσω τραγελαφικών περιστατικών, δοσμένων με χιούμορ αλλά και ποίηση από τον Ταβιάνι, με την υποβλητική μουσική του Πιοβάνι, σε μία γοητευτικά μαυρόασπρη ταινία, που μόνο στα τελευταία της λεπτά γίνεται έγχρωμη. Ατυχήματα, απρόοπτες συναντήσεις, παρεξηγήσεις, δεισιδαιμονίες και θρησκευτικές

εμμονές στέκονται εμπόδιο στο σχεδόν σουρεαλιστικό αυτό ταξίδι που ξεκινά, δέκα χρόνια μετά τον θάνατό του Πιραντέλο, μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, σε μια Ιταλία που ακόμα παραπαίει, ηττημένη, προσπαθώντας να βρει τον βηματισμό της.


 

Φύγαμε!

Hit the Road

του Πανάχ Παναχί

Μια τετραμελής, χαοτική οικογένεια ταξιδεύει με ένα δανεικό SUV στην τραχιά ιρανική ερημιά. Πού κατευθύνεται άραγε; Στο πίσω κάθισμα, ο μπαμπάς έχει το πόδι του στον γύψο, όμως είναι στ’ αλήθεια σπασμένο; Η μαμά προσπαθεί να γελά όταν δεν συγκρατεί με κόπο τα δάκρυά της. Ο μικρός υπερκινητικός γιος εκρήγνυται, δίνοντας παραστάσεις καραόκε μέσα στο αυτοκίνητο. Όλοι τους ασχολούνται με το άρρωστο σκυλάκι τους και σπάνε ο ένας τα νεύρα του άλλου. Ο μυστηριώδης μεγαλύτερος αδελφός οδηγεί, παραμένοντας σιωπηλός. Το θριαμβευτικό ντεμπούτο του Πανάχ Παναχί (γιου του Τζαφάρ Παναχί), ένα κωμικό όσο και δραματικό road movie με τέσσερεις ανεπανάληπτους χαρακτήρες, δεν μοιάζει με καμιά άλλη Ιρανική ταινία. Ο Παναχί, εκκινώντας από την παράδοση του Κιαροστάμι, εκπλήσσει με τις δραματουργικές και υφολογικές ανατροπές του, ενσωματώνει διαφορετικά κινηματογραφικά είδη και απρόσμενες αναφορές, κατακτώντας αβίαστα ένα ολότελα προσωπικό στυλ. Το απολαυστικό, τολμηρό, ψυχαγωγικό όσο και παθιασμένο έργο του αποθεώθηκε από το σύνολο της κριτικής στο Φεστιβάλ Καννών και διανέμεται από την Άνοιξη του 2022 σε πολλές χώρες της Ευρώπης, στις ΗΠΑ και στην Κίνα.


Τα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του speaknews.gr στο Google News πατώντας εδώ

Προηγούμενο άρθροΣε θερμό κλίμα η συνάντηση του Κυρ. Μητσοτάκη με τον Βασιλιά Κάρολο Γ΄
Επόμενο άρθροΔεκατέσσερις νέοι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι για το 2023 ανακοινώθηκαν από τον Κωνσταντίνο Ζέρβα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ