Οι περιζήτητες Σχολές των Ελληνικών Πανεπιστημίων

Εδώ και πολλά χρόνια, στις προτιμήσεις των μαθητών, σε κάθε επιστημονικό πεδίο κυριαρχούν τμήματα τα οποία συγκεντρώνουν ένα πολύ μεγάλο αριθμό προτιμήσεων. Τα τμήματα αυτά, συνδέονται άλλοτε με παραδοσιακές επιστήμες(όπως π.χ. η νομική) και άλλοτε με νέα και καινοτόμα γνωστικά αντικείμενα όπως για παράδειγμα το τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Βέβαια, σε ορισμένα τμήματα βοηθά και η ένταξή τους σε 2- 3 επιστημονικά πεδία ή το γεγονός ότι αποτελούν και κοινό τμήμα για όλες τις ομάδες προσανατολισμού και για όλους τους υποψηφίους.

Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα τμήματα που βρίσκονται υψηλά σε αυτήν την κατάταξη. Ακολούθως, παρατίθεται τα 15 προγράμματα σπουδών με τις περισσότερες πρώτες προτιμήσεις των περσινών υποψηφίων:

  1. ΙΑΤΡΙΚΗΣ
  2. ΝΟΜΙΚΗΣ
  3. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  4. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
  5. ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
  6. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
  8. ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
  9. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  10. ΣΧΟΛΗ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ
  11. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  12. ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
  13. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  14. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
  15. ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ

Από την άλλη, 15 τμήματα/προγράμματα σπουδών που συγκεντρώνουν τις περισσότερες συνολικές προτιμήσεις των υποψηφίων του 2020 είναι τα ακόλουθα:

  1. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ)
  2. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ (ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ)
  3. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΒΟΛΟΣ)
  4. ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΘΗΝΑ)
  5. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (ΑΙΓΑΛΕΩ)
  6. ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΠΑΤΡΑ)
  7. ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (ΨΑΧΝΑ ΕΥΒΟΙΑΣ)
  8. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΑΙΓΑΛΕΩ)
  9. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΑΘΗΝΑ)
  10. ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (ΝΑΥΠΛΙΟ)
  11. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)
  12. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ)
  13. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΠΑΤΡΑ)
  14. ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΑΘΗΝΑ)
  15. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) – ΑΠΘ

Όσον αφορα τα τμήματα που συγκεντρώνουν τις περισσότερες προτιμήσεις σε μια συνοπτική απόδοση, πέρα από τα ευρύτερα γνωστά τμήματα της Ιατρικής & της Νομικής, αξίζει να υπογραμμίσουμε τα ακόλουθα:

– ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ: όπως αναφέρεται στον επίσημο δικτυακό τόπο του τμήματος του ΟΠΑ, αποστολή του Τμήματος είναι η εκπαίδευση και η έρευνα στους τομείς της Διοικητικής Επιστήμης που συνδέονται με τις σύγχρονες τεχνολογίες και τις οργανωσιακές σπουδές, δίνοντας έμφαση στην αξιοποίηση των ποσοτικών μεθόδων, της πληροφορικής και των επικοινωνιών στη λήψη αποφάσεων, στη χάραξη επιχειρηματικής στρατηγικής και στην αναδιοργάνωση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Ο αυξανόμενος ρόλος που σήμερα διαδραματίζουν οι νέες τεχνολογίες στην ανάπτυξη και στη λειτουργία των επιχειρήσεων, η απαίτηση για ηλεκτρονική διασύνδεση των δραστηριοτήτων των σύγχρονων μονάδων, η ανάγκη για οργανωτικό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων και η πίεση που ασκεί ο διεθνής ανταγωνισμός διαφοροποιούν αισθητά τις γνώσεις και τις δεξιότητες που πρέπει να έχουν τα στελέχη των επιχειρήσεων και οργανισμών. Στην προετοιμασία στελεχών της κατηγορίας αυτής στοχεύει το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, γι’ αυτό και η έμφαση του προγράμματος σπουδών είναι στη διεπιστημονική ολοκλήρωση των διοικητικών και τεχνολογικών επιστημονικών κλάδων.

– ΣΧΟΛΗ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ: Η εκπαίδευση των στελεχών του εμπορικού ναυτικού στην Ελλάδα, διεξάγεται σε γεωγραφικά κατανεμημένες δέκα Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού ειδικοτήτων Πλοιάρχων και Μηχανικών, ως ακολούθως:

  • Ασπρόπυργος – ΑΕΝ Ασπροπύργου – Πλοιάρχων/Μηχανικών
  • Νέα Μηχανιώνα – ΑΕΝ Μακεδονίας – Πλοιάρχων/ Μηχανικών
  • Πρέβεζα – ΑΕΝ Ηπείρου – Πλοιάρχων
  • Κάλυμνος – ΑΕΝ Καλύμνου – Πλοιάρχων
  • Κύμη – ΑΕΝ Κύμης – Πλοιάρχων
  • Αργοστόλι – ΑΕΝ Ιονίων Νήσων – Πλοιάρχων
  • Χίος – ΑΕΝ Χίου – Μηχανικών
  • Ύδρα – ΑΕΝ Ύδρας – Πλοιάρχων
  • Οινούσσες – ΑΕΝ Οινουσσών – Πλοιάρχων
  • Σύρος – ΑΕΝ Σύρου – Πλοιάρχων
  • Χανιά – ΑΕΝ Κρήτης – Πλοιάρχων/ Μηχανικών

Οι σπουδές στις Α.Ε.Ν. περιλαμβάνουν 6 εξάμηνα θεωρητικής κατάρτισης και 2 εξάμηνα θαλάσσιας πρακτικής εκπαίδευσης παρέχοντας σύγχρονες και εξειδικευμένες γνώσεις, με το σύστημα της εναλλασσόμενης εκπαίδευσης (Sandwich Courses) σύμφωνα με το οποίο η εκπαίδευση εναλλάσσεται μεταξύ σχολής και πλοίου.

– ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (ΝΑΥΠΛΙΟ): Το Τμήμα Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών (Τ.Π.Ψ.Τ.) με έδρα το Ναύπλιο λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020, ανήκει στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και έχει ως αποστολή:

  • Να καλλιεργεί και να προάγει τη γνώση στα επιστημονικά, καλλιτεχνικά και τεχνολογικά αντικείμενα που αφορούν τις παραστατικές τεχνες (Επιτέλεση, Χορός, Θέατρο) καθώς και τις ψηφιακές τέχνες, με έμφαση στη μεταξύ τους σύνδεση καθώς και στη σύνδεση με ποικίλες κοινωνικές εφαρμογές, την τεχνολογία και την εκπαίδευση. Η Performance, (παράσταση ή εγκατάσταση), ως κατ’εξοχήν πεδίο καινοτομίας στις τέχνες, βρίσκεται στο επίκεντρο των καλλιτεχνικών, θεωρητικών, τεχνολογικών και μεθοδολογικών μαθημάτων που προσφέρονται στο Τμήμα.
  • Να παρέχει στους φοιτητές και τις φοιτήτριες τα απαραίτητα εφόδια που εξασφαλίζουν την άρτια κατάρτισή τους, προκειμένου να είναι σε θέση να τεκμηριώνουν, να αναλύουν και να συνθέτουν καλλιτεχνικά έργα, εφαρμογές και δράσεις.
  • Να παρέχει στους φοιτητές και τις φοιτήτριες την απαραίτητη τεχνογνωσία και εξοικείωση με τη χρήση της τεχνολογίας που απαιτείται για τις καλλιτεχνικές εφαρμογές στους παραπάνω θεματικούς τομείς.
  • Να παρέχει ειδική μόρφωση και κατάρτιση των φοιτητών/τριών για τη διδασκαλία καλλιτεχνικών αντικειμένων και των καλλιτεχνικών τεχνολογικών εφαρμογών στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και στο πλαίσιο της μη τυπικής και της άτυπης εκπαίδευσης.

– ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΒΟΛΟΣ): Το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής στο Βόλο βρίσκεται ΠΡΩΤΟ μεταξύ των Παιδαγωγικών Τμημάτων και μεταξύ άλλων αυτό δείχνει τη μεγάλη ζήτηση του Π.Τ.Ε.Α. που συνδυάζεται με το γεγονός ότι οι απόφοιτοί του εξασφαλίζουν επαγγελματική αποκατάσταση όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στον επίσημο δικτυακό τόπο του τμηματος. Οι απόφοιτοι του Π.Τ.Ε.Α. ανάλογα με την κατεύθυνση που θα επιλέξουν αποφοιτούν είτε ως δάσκαλοι ειδικής αγωγής – ΠΕ71, είτε ως νηπιαγωγοί ειδικής αγωγής ΠΕ61. Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ71 εργάζονται σε δημοτικά σχολεία ΕΑΕ, σε τμήματα ένταξης των δημοτικών σχολείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης, παροχής διδασκαλίας στο σπίτι και με απόσπαση καλύπτουν ανάγκες σε εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ). Επίσης όταν συμπληρώσουν τριετή εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε αυτά, μπορούν να τοποθετηθούν με μετάθεση ή απόσπαση σε θέσεις των ΚΕΔΔΥ. Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ61 εργάζονται σε Νηπιαγωγεία ΕΑΕ, σε τμήματα πρώιμης παρέμβασης, σε τμήματα ένταξης νηπιαγωγείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι. Επίσης όταν συμπληρώσουν τριετή εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε αυτά, μπορούν να τοποθετηθούν με μετάθεση ή απόσπαση σε θέσεις των ΚΕΔΔΥ.

Σύνταξη: Δρ Ταουσάνης Χρήστος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας & Επιστημονικός Διευθυντής EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας | www.employ.edu.gr

Προηγούμενο άρθροΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ, Υφυπουργός Εσωτερικών, τομέας Μακεδονίας-Θράκης

“Το τέλος της πανδημίας θα είναι αρχή ανάκαμψης της οικονομίας και ανάτασης της κοινωνίας”

Επόμενο άρθροΦανή Αθανασιάδου – Μια ποιητική φωνή νικήτρια της αναπηρίας

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ